Kapitel 1

32 5 3
                                    

Cassies perspektiv:
Jag springer så snabbt jag kan i min pärlvita varg. Det är bara en övning, dom ska se hur länge jag kan springa det snabbaste jag kan innan jag blir trött. Jag ser något svart i ögonvrån. Ingen i Black,Withe-moon flocken är svarta. Jag ökar farten ännu mer. Helt plötsligt knuffar någon mig hårt i sidan så jag flyger in i ett träd. Jag är i utkanten av vårt territorium.
Skifta!• länkar den svarta vargen.
• Nej! Du är inte min Alpha!• länkar jag tillbaks.
• Om jag skiftar, så skiftar du, okej?• frågar vargen i länken. Jag ställer mig upp, nickar med mitt stora huvud. Vi nickar till varandra, så man vet att man kan skifta. Vi skiftar samtidigt.
Aragons perspektiv:
Jag är och springer runt min flock's territorium när jag ser något pärlvitt susa för bi. På vårt territorium, ingen i Blue-moon flocken är pärlvit. Ingen i Black, Withe-moon flocken är pärlvit heller. Det kanske är den försvunna Alphan's och Lunan's dotter Cassie, hon skulle ju vara pärlvit på pälsen. Jag springer efter vargen, när den märker att jag följer efter den så ökar han farten, det låter inte ens från han's tassar. Ingen tjej-varg är så stor som denna varg är. Jag knuffar han i sidan så han flyger in i ett träd.
•Skifta!• länkar jag till vargen.
•Nej! Du är inte min Alpha!• länkar han tillbaks.
•Om jag skiftar, så skiftar du, okej?• frågar jag i länken till den pärlvita vargen som stället sig upp och nickar med huvudet. Vi nickar till varandra så vi vet att man kan skifta. Vi skiftar samtidigt. Framför mig står en.. tjej! Hon har ljust chokladbrunt hår med mörka toppar som slutar vid svanskotan, blå gröna ögon, lite rosa röda läppar, hon har en vit genomskinlig blus med lagom tajta svarta shorts, blå grön bikini ser det ut som, med vita sneakers på sig. Jag själv har mörk brunt hår nästa svart som jämt är rufsigt, gröna ögon, vit T-shirt, svarta shorts, vita sneakers.
" Vad är det?" Frågar hon med en honungslen röst.
" Har du någon mate?" Frågar jag.
" Nej, det har jag inte." Svarar hon medan hon skakar på huvudet.
" Bra. För då kan jag säga det här till dig. Du är j*vligt snygg." Sista meningen böjde jag mig fram och viskade det. Jag skrattar till när jag ser att hon inte rodnar. Alla tjejer brukar göra det.
" Vad är det?" Frågar hon, igen.
" Alla tjejer brukar rodna när jag säger så. Varför gör inte du det?" Undrar jag.
" Jag är inte som alla andra tjejer. Kanske för att jag är en av de enda tjejerna i min flock. Eller jag är den ända tjejen när jag tänker efter." Svarar hon och rycker på axlarna, som om det inte är något. Men det är det.
" Varför är du på min flock's territorium?" Frågar jag. Hon ser förvånad ut, så hon visste inte. Jag lägger mina händer på hennes axlar och bakar henne till revir gränsen. Så att hon är på henne's revir. Hon öppnar munnen för att säga något men blir avbruten av några killar som kommer.
" Cassie! Vad gör du här och varför sprang du på han's flock's revir?" Frågar dom när dom kommer fram.
" Kanske för att ingen sa att vårt territorium var mindre! Vad har ni gjort egentligen?! Jag sprang där den var förut! Det var tur att han kom och sa det till mig!" Ropar hon med en röst som låter lite som en Alpha's röst fast Cassie's röst är mycket starkare och högre.
" Hur är det med dig?" Frågar jag, hur kan jag vara så dum att jag glömmer det?
" Det är bra, tack. Vad heter du?" Säger hon.
" Jag heter Aragon och du heter tydligen Cassie, eller hur?" Undrar jag. Hon nickar medan dom andra morrar mot mig.
" Sluta morra mot min vän Aragon!" Morrar Cassie till dom två killarna. Dom tar tag i henne's händer och börjar dra Cassie mot deras flock.
" Släpp mig!" Morrar Cassie med sin Alpha röst, eller vad det nu är.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 15, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Alphan's saknade dotter✨Where stories live. Discover now