Épp Grimmagstone felé tartottam a Zarándok úton, az ottani pap, Priscus atya kérésére. Úgy tűnt nagyobb biztonságban akarta tudni, az amúgy csekélyke és jelentéktelen falut. Végül is nem a lakók miatt volt ő odarendelve, hanem az első Kör mágusának sír-gondozásáért. Állítólag ugyanis maga a vallás atyja, Agathon helyezte végső nyugalomra. Azóta a sír zarándokhellyé vált. Gondolkodtam, hogy szabadidőmben én is megnézném, de visszatérve a biztonságra: „miért akarhatja Priscus atya, hogy ennyi körmágus legyen egy helyen? Valaminek történnie kellett, hiszen a kör jelentős személyeiből is idecsalt kettőt." Így gondolkodtam magamban elmélyülve, mikor is zörgésre lettem figyelmes az egyik bokorban. Gyorsan összeszedtem magam és előrántottam a varázslatokat tartalmazó könyvemet. Már elkezdtem mormolni az egyiket, mikor a valami előlépett a bokorból.
Meglepetésemben majdnem kiesett a kezemből a könyv, hiszen egy kislány állt előttem. Nagyon csapzott volt. Dús, vörös haja gubancosan, csomósan össze-vissza állt, az arca, s miután jobban megnéztem, az egész teste kormos volt, hamu-lepte. Egy egyszerű fehér hálóing félét viselt, még cipőt sem volt a lábán. És az arca volt csak igazán rémisztő. Az amúgy édes vonások kemények voltak, a közönyösség sugárzott belőle. A szemeiben pedig a fény halovány jelét sem találtam; akár egy gyilkos.
Nagyot nyeltem, s tény, hogy bár először megijedtem, nagyon megesett rajta a szívem. Nem tudtam, hogy ez a csöpp kis gyermek mit élhetett át, hogy utána így fessen. Bár ezekben az időkben nem volt nehéz kitalálni.
Közelebb léptem hozzá, leguggoltam, s így fejmagasságba kerültem vele. Mosolyogtam, és próbáltam a lehető legkedvesebb hangomat megvillogtatni:
– Szervusz. Hogy kerülsz ide? A faluban élsz? Én is oda tartok, mehetnénk együtt.
A kezemet nyújtottam felé, mire ő rámutatott, hogy ezt ne csináljam többé, vagy nem csak egyszerűen fájni fog, de búcsút mondhatok az ujjaimnak. Közérthető nyelven: megharapott. Én fújni kezdtem a kezem, és rázogattam, ő viszont bámult tovább.
Mikor felnéztem rá, csak akkor láttam, hogy kristály-kék szemei már nem élettelenek. Nagyra nyitotta őket és azt suttogta meglepetten:
– Te nem vagy rossz ember.
– Most komolyan?! – siránkoztam - És neked egy harapás kell ahhoz, hogy ezt megállapítsd?!
– Bocsi! Csak tudod, sok rossz ember van, aki kedvesnek látszik.
– Hű... - álmélkodtam- Mondd csak, hány éves vagy?
– 10.
– Mi?! - hüledeztem.
– Mi a baj? Nem nézek ki annyinak?
– Nagyon nem! Simán leírtalak volna 14 évesnek.
– Ó, ez kedves tőled. - felettébb édesen vigyorgott - Férfitől még nem kaptam bókot.
– De ha már a kornál járunk... van bőr a képeden letegezni egy felnőttet?
– Van. – bólintott, megest vigyorogva.
– Huh... de nehéz veled. De mondd csak, nincs kedved velem jönni? Csak nem hagyhatlak kint egyedül.
– Jó. Jövök. - és ahogy felálltam, ő megragadta azt a kezem, amelyikbe beleharapott.
– Hékás. Lehetne benned annyi tapintat, hogy nem azt a kezem szorongatod, amit voltál kedves megkóstolni. - de erre ő csak nevetett.
– Még sincs.
YOU ARE READING
Csapatban az erő
Fanfiction"Egy mágikus világ tárul elénk. Egy más világ, ahol könnyedén történhetnek csodák - ám az élet rendkívül veszélyes. Rég elfeledett, ősi lények térnek vissza az árnyékvilágból, akik még látták, hogyan vált az ember a teremtés leghatalmasabb teremtmén...