Hürriyet Yolcuğu

90 4 1
                                    

Seni yeni bölümümüzle selamlıyorum. Burada özgürlüklerini tanıyacak, gerçekten 'özgür' bir birey olacaksın. Her Türk evladının anayasasını, haklarını ve hürriyetlerini bilmesi gerekiyor.

Not: Bölüm geciktiği için kusura bakma, okur.

Alttaki sorulara cevap vermeni rica ediyorum.

A) Anayasanı, haklarını ve hürriyetlerini biliyor musun?

B) Gerçekten özgür bir birey olduğunu mu düşünüyorsun?

C) Kulaktan dolma hürriyet bilgini genişletmeye var mısın?

Son soruya cevabın evetse, haydi benimle hürriyet turuna başla. Başlıyoruz!

Hürriyetleri tanıtmadan önce, bir konudan bahsetmek istiyorum. Üzülerek söylüyorum ki, ben de o kişilerden biriydim. Neyse ki ders aldım ve gerçekten 'özgür' bir birey olma yolunda ilerliyorum.

Şimdi, öyle tipler var ki gıcık oluyorum, oluyoruz. Belki de sen de bunlardan birisin.

Diyor ki o insan, "Bn özgrm kmse bna krşmz. .ss" Hayır, bir kere ben bu yanlış yazanlara sinirleniyorum; belki de gıcıklığım bundandır. Ama, bildiğim tek bir şey var ki; sen ya burada bir laf çaktırıyorsun birine, ya da isyan türünde bir cümle bu. Hepimiz özgürüz. Bunu göz önüne sokmana, hele de böyle tripli bir şekilde yapmana hiiiiç gerek yok.

Eleştirilerimi bırakıp konumuza dönelim artık.

***

Ben; yaşamakta, barınmakta, yemekte, içmekte, seyahat etmekte, eğitim görmekte, aile kurmakta, yalnız yaşamakta, istediğim gibi düşünmekte özgürüm.

Bu kadar mı? Tabii ki hayır! Özgür olmadığını düşünüyorsan, açıkça yanıldığını söyleyeyim, sayamadığın kadar çok hürriyetin var. Devam edelim mi?

Yalnız, özgürlüğün diğer kavramlarını sonra işleyeceğiz. Bu bölüm böyle tanıtım turu gibi bir şey olsun. Hemen konuya girersem, sıkılabilirsin.

Eleştirilerime dönersek:

Şimdi, ben ''Özgürlük'' yazdım Google'a, ve ne çıktı dersiniz?

Çok kolay: Böyle kolu açık, martılarla birlikte bir insan resmi. Ya da işte benzeri.

Özgürlük bana göre kumsallardır misal, sana göre de olabilir, eyvallah, bunda sıkıntı yok.

Ama böyle özgür olduğunu gözüme sokar gibi bir halin var?

Böyle fiyakalı, romantik, duygulu yazılar da ekleyince fotoğrafa; müthiş bir aşk tablosu. Sevgililer günü hediyesi için ideal.

Bu benim hoşuma gitmiyor işte. Hani, böyle aşk/arkadaşlık tablonu neden gözüme sokarsın ey insan?

***

Bir sonraki bölümümüzde görüşmek üzere. Umarım beğenmişsindir.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 14, 2014 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Hürriyet BenimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin