Jag satt på Harrys kvast och kramade om honom hårt. Vi hade tackat ministeriet och var nu på väg till Hogwarts. Plötsligt hörde vi hur någon skrek och en ljusstråle flög mot våran kvast. Harry tappade kontroll över kvasten. Vi alla flög runt i luften. En till ljusstråle kom och vi började fala. Men när vi båda två var 20 cm från marken så stannade vi upp och några sekunder efter så trilla vi ner. Jag satte mig upp och upptäckte då dom som var runt omkring oss. Dom hade trollstavarna mot oss och masker för ansiktet. Jag drog i Harrys tröja och då märkte han dom. Dödsätarna. Harry ställde sig fort upp. Han tittade sig omkring då han mötte en blick. En blick med full ondska i. Ni-vet-vem. Och bredvid honom. Bella Lestrange eller som hon kallar sig själv. Bella Trix.
- Kul att se dig igen Potter, sa han, jag ser att du har en vän med dig. Jag svalde. Harry tog mig i handen.
- Låt henne vara, sa han.
- Jasså? sa Voldemort, så du har fått för dig att du bestämmer över mig?
Han höjde sin trollstav och en grön stråle åkte mot Harry. Ur hans trollstav kom en röd stråle och dom mötes. Dödsätarna hade ställt sig bakom Voldemort. Bella Trix hade ett flin som sa att hon ville göra något med mig. Hon tittade på mig. Bella tittade på Voldemort som nickade.Jag sprang igenom skogen med min trollstav i högsta hugg. Bellas skratt hördes bakom mig. Jag kastade mig in bakom en sten.
- Vart tog du vägen Weasley? sa hon och skrattade sitt speciella skratt. När jag inte visade mig blev hon arg. Hon telepoterade sig. Jag reste mig upp och kikade över stenen. Plötsligt stod hon bakom mig och skrattade. Jag skrek och trillade baklänges. Hon gick runt mig.
- Så vad ska vi hitta på med dig? frågade hon. Hon ställde sin fot på min mage. Det gjorde ont.
- Låt mig va, pep jag.
- Oooooh, sa hon, är lille Ginny rädd?
Då plötsligt så flög hon bakåt. Jag vände mig om. Ron. Springande slängde jag mig runt hans hals.
- Ey det räcker med ett tack, sa han och skrattade.
Jag vred på mitt huvud och hoppade till när jag hörde rösten.
- VAD TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED?! skrek Bella.
- Ehm... Allt möjligt, sa Ron och ryckte på axlarna.
Hon höjde sin trollstav.
- Så du har inte lärt dig än? sa en röst bakom mig. Jag vände mig om. Dumbledore. Bella tog ner sin trollstav. Han steg fram till oss.
- Mår ni bra ungar? frågade han och hostade. Vi båda nickade.
- Ta mig i armen, viskade han. När vi tog i hans arm så kändes det som hela kroppen drogs in och ut. Jag skrek lite. Det kicklades lite i magen. Allt stannade. Ron kunde knappt stå. Och vinglade runt. När han tittade upp på mig så såg jag hans gröna ansikte. Jag gick fram till honom och la min arm runt hans axel.
- Hur mår du? frågade jag.
Han böjde sig ner och började spy. Jag gick fort undan och höll själv på att spy. När han slutat spy så blev hans ansikte normalt.
- Fy sjutton, sa han.
Dumbledore stod bakom oss.
- Jag måste berätta en sak, sa han, vi står utanför Hogwarts bland massa andra som alla vill spy.
Jag vände mig om. Alla glodde på oss. Dumbledore gick upp till sitt kontor. Ron och jag började gå mot ingången till slottet. Innan vi kom in så hörde vi hur alla började snyfta. Vad i hela världen? Jag vände mig om och möttes av en fängslad Hagrid som höll i någon. När jag såg vem det var så hoppade mitt hjärta ett extra skutt.
YOU ARE READING
Ginny Weasley
FanfictionDet hÀr Àr INTE det som hÀnder i filmerna eller böckerna. Dessutom sÄ Àr en Nifflare med. *************************************** -Ta hand om dina bröder nu, sa mamma och nöp mig i kinden. -Mamma sluta det gör ju ont! Mamma Àr en gammal retsticka...