Mata manusia

8 0 0
                                    

Beto K. mula dengan langkah kanan, tangan sebelah kiri dalam poket, sebelah kanan menolak pintu masuk ofis. Moga-moga hari ni ada sedikit keberkatan. Senyum.

Jue membawa fail keluar sementara Beto K. menunggu diruang tetamu. "Ini fail laki tu. Kau baca dengan teliti dan jalankan tugas kau, tangkap budak tu dan bawak budak tu ke mari" tegas Jue yang berkacamata hitam lalu membelakangi Beto K. dan beransur hilang dari pandangan.

"Tegasnya" Beto K. tersenyum dan melangkah keluar.

Nama: Hafizuan bin Mat Lani
Umur: 27 Tahun
Ketinggian: 6 kaki 5 inci
Berat badan: 73 KG
Kes: Mencuri mata manusia

Beto K. begitu resah sepanjang dalam elarti menuju kerumah. Kes yang luarbiasa, tidak seperti sebelumnya, melakukan pembunuhan, spy kepada datin untuk mengintip suami mereka ketahuan curang dengan anak dara muda. Beto K. menggaru kepala yang tak gatal. Menangkap pencuri mata dan bawa hidup-hidup kepada klien.

Fail dilemparkan atas meja, pergi kearah dapur menyediakan teh. Beto K. duduk merenung bilik rakan serumahnya yang baru berpindah masuk kelmarin, atas dasar member kepada member.

"Kau okey?" tanya Beto K. usai membuka pintu bilik rakan serumahnya yang sedang menyimpan mata manusia kedalam botol dan disusun tepi tingkap.

Soda PopWhere stories live. Discover now