A fost o data ca niciodata un mosneag care avea trei feciori. Mosneagul era foarte batran asa ca cei trei baieti se duceau in fiecare zi la el ca sa il ingrijeasca.
Feciorii nu stateau impreuna intr-o casa pentru ca aveau slujbe in directii diferite, Marius, cel mai mare era vanzator, Matei, cel mijlociu era constructor iar Mihai, fiind cel mai mic studia plantele in special pe cele medicinale. Intr-o zi, mosneagul i-a chemat la el si le-a spus:
-Dragii mei copilasi, cum eu sunt pe moarte, am sa va daruiesc cate ceva, Marius tie am sa-ti daruiesc trei saci cu galbeni, Matei, tie am sa-ti dau tot ce am mai scump pe lume, iar tie, Mihai, am sa-ti daruiesc casa mea. Dupa spusele mosneagului zilele lui nu vor mai continua iar baietii se pun a plange. La fereastra apare o lumina albastra, Mihai fascinat de stralucirea ei se duce dupa ea, lumina se muta de la fereastra iar baiatul o urmareste. Lumina se opreste in fata unui salcam, aceasta se transforma intr-un corp feminin si se strecoara printre crengile lasate ale salcamului Mihai urmand-o. Cand a trecut de crengi a avut o surpriza minunata. Acolo se aflau trei munti din care curgeau cate o cascada, ele se uneau intr-un singur rau, pe el se aflau multe flori si multi nuferi. in mijlocul raului se afla o barcuta facuta din lemn. Langa rau se mai aflau si o banca si o masa din piatra. Acea lumina care acum era o fata cu adevarat frumoasa s-a speriat de Mihai si s-a ascuns dupa trunchiul salcamului. Baiatul trist ca s-a speriat de el se aseaza incet pe banca din piatra.
-Hei, se aude o voce feminina.
-Buna!
-Cum te numesti?
-Mihai, tu cum te numesti?
-Anisia, de ce ai venit dupa mine?
-Pentru ca imi place mult lumina ta, spune baiatul si fata ii multumeste, tuaici locuiesti?
-Da!
-Dar cum ai dat de acest loc minunat?
-Am fost creata o data cu el.
-De cine?
-Tatal meu a fost vrajitor.
-A, vreu sa iti spun ceva....
Alarma suna ca sa ma pregatesc de scoala, se pare ca a fost doar un vis care nu as fi vrut sa se mai termine.
Eu
E o fata,
Mai blondina,
Parca zici ca e vopsita,
E inalta, mai slabuta
E mai tuta
E draguta
Zici ca e o albinuta
Are zece anisori
II plac caii care zboara.