12

667 77 3
                                    

Still Haneul POV

Ok ni awkward.

"So... " Hanseol memecahkan kesunyian.

"Hanseol. Explain to me everything." Kataku.

Ha, ni nak maghoh ni. Aq bako ghumah kau karang. Eyh, rumah kau rumah aq jugak.

"Okay, first of all, abg x slh. So, adek xleh slhkn abg sorng. Adik lah nangis teruk sgt smpai die tnye abg yg adik ok ke tak. Pstu die kate die nk dtg rumah. Nk pujuk adek." Jelas Hanseol kepadaku.

"Tap---"

"Erm, korang. Aq da siap masak."

"Ok" jawabku dan hanseol serentak.

Aq ngan hanseol pun duduk dkat meja makan. Okay, nampak sedap. Bau menyelerakan.

Was was pulak nak makan. Kang die taruk racun kat dalam makanan aq kang. Tak ke naya tu?

Biar aq rse air ribena dia buat dulu.
Aq mengangkat gelas.

"Aik?"

Ade sampul kecik kat bwh gelas

Aq memandang hanseol.
Pftt sikit pun die x pndng aq. Khusyuk sgt makan. Ok xpe xpe.

Aq menoleh ke arah yoongi.
Die pndng tmpt lain. Okay, aq syak die yg taruk

Aq terus bkk smpul tu. Dlm tu ade sekeping card yg tertulis.
For : Haneul

Idk nk start dri mane, tapi trust me. I'm sorry. I just don't want you to get hurt because of me okay? Let's get back things to normal. I'm not moving mne2 skolah. Just a few weeks ni I'm not feeling well. I guess maybe we could be.. friend? Or maybe best friend? It's up to you.

Aq trus menutup kad tu and simpan dalam poket.

+++

Setelah selesai makan, Hanseol mengatur langkah ke biliknya. Alasan sbb ngantok. Halah kau pikir aq bodo sgt ke smpai x tau yg kau nk tinggalkan aq ngan yoongi.

Cibs punya abg.

"Sorang je ke?"

Aq memandang sekeliling

"Nampak mcm ade org lain lgi ke?" Soalku kembali.

Yoongi senyum lalu terus melabuhkan punggungnya (?) Okay die xde punggung. Kerusi yg berdekatan dgn aq.

"So, Jimin ur boyfriend kan?" Soal Yoongi.

"Hmm as u can see la" jawabku.

"Kau sure yang kau cintakan jimin?" Soalnya lagi.

Aq terus tergamam. Aq pun bnyak kali tnye diri sendiri. Aq pun x sure aq cintakan jimin...

Yoongi, kenape setiap kali kite jumpa atau berborak, mesti ade satu perasaan yang pelik.. tak taulah macam mana nak describe tapi perasan happy, nervous, sedih, keliru semua bercampur baur.

"Bulan malam ni lawa kan?" Yoongi cube mengubah topik bila aq x memberikan respon utk soalan tdi.

"Hmm.." Aq memandang bulan sambil tersenyum.

Yoongi POV

"Bulan malam ni lawa kan?" Aq cuba ubah topik. Takut2 soalan tdi buat dia tak selesa.

Haneul terus memandang bulan sambil tersenyum..
Senyuman tu.. aq rindu..

"Haneul.." panggilku perlahan.

"Ye?" Haneul menoleh ke arah ku.

Aku memerhati setiap inci muka dia.
Sampai di bibirnya.

CCCHHHUUUPPP

Jimin, aq minx maaf. Tpi aq cintakan Haneul.

Haneul membalas ciuman tadi.
..

...

....

GEDEBUKK

Haneul terus meleraikan ciuman tdi.

Lembut..
Aq menjilat bibirku.

Kitorang menoleh ke arah bunyi yang jatuh tadi.

Lol. Jilake kau Hanseol.

"S-sorry"

"Abg stalk adik ke dri tdi?" Soal Haneul.

"Ermm.. erm.. bukan sengaje. Yelah kan bila berdua duaan nnt ade yang ketiga" jawab Hanseol.

"Sape yang ketiga tu?" Soal Haneul lagi.

Aik dah bengap ke kepala otak minah ni?

"Setan laa xkan adik tak tau." Jawab Hanseol.

"Haah la. Abg ngan setan kan tak jauh beza." Jawab Haneul.

Kitorang berdua terus menghamburkan gelak.

"Ey xnk kawan." Hanseol memuncungkan bibir dan terus berlalu pergi.

Tinggal kitorang berdue lagi.

Okay awkward balik.

"H-haneul. A-aku balik dulu ek? Nnt pape aq roger kau. Bye bestie." Kataku dan terus berlalu.

"Bye.. veggie.." sahut haneul.

AKU. KENE. MOVE. ON.

Kau kene kuat yoongi. Tak semua org yang kita sayang tu sayang kita jugak ye idok?
Belajar terima kenyataan yang Haneul tu cintakan Jimin.

I guess I'm late to tell the Truth

__________TBC__________

Thanks for 1k readers!!!! Love you guys. Sorry sebab long hiatus. Author tengah perah otak nak pendekkan cerita ni biar cepat end. Yelaa, sian korang asyik tunggu author update. Dahlah update lambat. Pstu duduk asrama lagi. Pfft..
Sorry guyss.

But author still love you guys.

Truth + MYG [Malay] [C]Where stories live. Discover now