5th Destiny (Chap 1) -Pertemuan semula

3 1 0
                                    

Destiny; separated us but it also stick us together.💕


Pov

'Finally!setelah 9 tahun berlalu..my dream comes true.Aargghh!! i still can't believe it.' monolog seorang perempuan teruja mungkin kerana hajatnya tercapai. Tapi, riak wajahnya serta merta berubah dan merundum sedih setelah terkenang akan insiden yang berlaku kepadanya dan sahabat-ii nya sehingga mereka terpisah tanpa sebarang khabar..

"Huhh..aku dah cuba sedaya upaya untuk cari korang semua, but aq still x dapat cari korang selama 9 tahun nii. However, aku x putus asa..aku buat macam² cara untuk cari korang. Aku upah ramai pekerja untuk cari korang semua dekat seluruh malaysia, even dekat tempat-ii yang kita selalu spent time sama-ii pon, aku dah cari.
Tapi..aq tetap tak dapat jejak korang semua tinggal dekat mana sekarang.

Now, ni tempat yang terakhir aku berharap untuk jumpa korang semula. Sebab tempat ni lah yang kita semua impikan untuk pergi bersama waktu skola menengah dulu. Tp..semua impian tu musnah sejak insiden tu berlaku."bisiknya dengan mata yang berkaca-kaca.

"So now, here i am..at Korea 'alone', without u all. Jika takdir menemukan kita semua di sini. Aku just nk korg tahu yang.. things gettin' hard without u guys, i really miss u all damn so much n all our sweet moments together. Huhh, sabar Raisa.. sabar..u just have to be patience coz everything that happen have a hikmah either. Now, aq kena tabah. I just have to wait for the 'destiny'..Becoz just the 'destiny between us can stick us together..." katanya yang cuba memberi semangat untuk diri sendiri. Sejurus itu, dia mengelap air mata nya yang mengalir dan berlalu pergi dari Incheon International Airport.

.......................................................................

Pov

"Auch!!, im so sorry miss. I didn't noticed u just now. Jeongmal mianhae." tundukku tanda memohon maaf. Rupa sejibi cam orang Korea tapi entah. Tp sah² lah org Korea kan? Dah nama pon kat Korea..

'Perempuan' td memberikan senyuman dan mengangguk lalu berkata "Hm it sokay, i know u dont meant it. Btw, nice to meet u. My name is Hafira Alisha. U can call me Fira." dia menghulurkan tgn sebagai salam perkenalan.

Aku seakan terpaku setelah mendengar namanya. Namanya,sama seperti seseorg yg aku amat rapat dahulu. Tapi..x mungkin tu dia, sebab muka dia berbeza. Kalau tak, baik aku dah cam dah muka dia.

'Tap! Tap!' Fira memetik jarinya di hadapan mukaku untuk menyedarkan aku dari lamunan panjang."Hello..yuhuu, miss are u still there?" Aku tersentak. "Hhihi..so sorry miss.ops! i mean, Fira. Are u from Korea or Malaysia? Coz ur name is not simply same as Korean name at all." tanyaku sekadar ingin tahu.

"Hmm..act im from Malaysia.I am really sure that u cant different my face as a Malaysian right?! Coz i have mixture of Korean n Chinese." terang Fira kepadaku yg agak 'blur' skrg ni.

"Oh erm,quite like that..So,if u from Malaysia. Can u speak in Malay?!"tanyaku teruja untuk tahu,tak tau kenapa.
"Yes..i can.Furthermore, i have been studied at Malaysia about 7 years." terang nya dgn ringkas.
"OH,REALLY! thats great! Kenapa x bagitau awal², x payahlah aq nk speaking-ii bagai nk rak. Grammar pon ntah betul ntah tidak. Sebab aku ingatkan kau org Korea, so mesti x pandai cakap melayu."

"Wait! OH,GOSH! Dont tell me that..kau pun boleh cakap b.melayu gak eh. Sebab muka kau pun cam org Jepun." kata Fira yg mungkin juga teruja dengan kenyataan yg baru diterima olehnya sebentar tadi. Lepas tu, aku dan Fira gelak sama² ibarat kitorang dah kenal lama.

"Haha..inilah namanya pertemuan yang x diduga. Tiada siapa yang akan tahu takdir yang ditetapkan oleh Allah kpd kita. Sama ada ianya pahit untuk ditelan atau manis untuk dibuat minuman." kataku bersama sisa ketawa. Uwaa..😂tah betul ntah tdk peribahasa yg author bt ni. Author pakai taram je guna ayt sndri.✌ #redhojelah💔

"Hah! Btw lupa lak nak memperkenalkan diri aku. Nama aku Nur Armel Aisya. U can call me Armel. And macam yang kau cakap tadi, aku ada iras org Jepun sebab aku berdarah kacukan Jepun dan Korea." terang aku kepada Fira. Masatuu..aq terperasan yang Fira kerutkan dahi dia, macam tengah fikirkan something n then dia cepat² gelengkan kepals dia. But, aku cuma buat² x tau jek dengan reaksi dia. Maybe..dia terlupa something kot, n baru teringat sekarang.

"Aa..Armel, nice name. Hm..quite interesting. Just like her but i know that they are a different person." kata Fira agak hampa. Act aku x berapa dengar ayat yg dituturkan oleh Fira, tapi yang pasti, aku dengar dia cakap 'different person' lepastu muka dia terus berubah sedikit hampa. Aku tahu yang Fira tengah cuba kawal riak sedih dia sebaik mungkin agar tidak terlalu ketara dlihat olehku.. Aku x tahu kenapa, tapi aku pun tuut bersedih bila Fira brsedih. Hm..x pelah. Nnt aku akan cuba tanya dia bila dah kenal lebih rapat dengan dia kat kolej.

'Wait!Kolej!! Maigad, aq lupa yamg sekarang aku dah lambat untuk ke kolej.' monolog ku lalu tanganku laju saja menepuk dahi.

"Eeh, Armel kau dah kenapa tepuk dahi sendiri. Buang tebiat?" kata Fira pelik dengan aksiku.

"Weh..wehh,aku lupa..srs lupa." kata Armel terjerit kecil sambil menggoncang² bahu Fira. Fira pon apa lagi? Terangguk² lah kepala dia cam burung belatuk.

"Iyaa..aq tau kau lupa. Kau dh cakap banyak kali dah. But janganlah dok gawat sangat sampai dok goncang² bahu aq ni..Habis senget nanti bahu aku. Cakaplah apa yang kau lupa. Mana tahu aku boleh tolong." kata Fira sambil ketawa kecil, geli hati dengan gelagat ku yang macam kucing kehilangan anak.

"Sekarang nie..kita dah lambat nak gi kolejlah Fira!" kataku serentak memberhentikan ketawa kecilnya.

***

Fira Pov

"Sekarang nie..kita dah lambat nak gi kolejlah Fira!" kata² Armel serentak itu memberhentikan tawaku sebentar tadi.

"Aigoo..habislah kita"gumam Armel. Dengan pantas aku segera menarik lengan Armel untuk mengikuti langkahku ke study hall..Kami berlari seperti lipas kudung.

Bersambung...

...............................................................................

Hah! tu lah..rancak nau sembang smpai lupa tujuan memasing nk g kolej.
Hhagaga!! padan muka korg..😹

Oky guys..setakat ni je Chap1 yg mampu sya bt. Mohon maaf jika ada typo atau sbrg penulisan saya yang kurang menarik minat anda🙏. Sya akn cuba untuk memperbaikinya sedikit demi sedikit, demi kepuasan hati anda smua sbgai pembaca..😊

Btw, jgn lupa untuk vote sya tau. Sentiasalah ringankan jari jemari anda utk menekanBt yg vote sya tu, terima kasih. Lep u so much.😘Bye, muah ciked😽💞

5th DESTINYWhere stories live. Discover now