Chapter 3

56 13 7
                                    

" Pergi dulu ." Ji Won mencium tangan ommanya .

" Ji Won ."

" Ya ?"

" Omma nak tanya ."

Ji Won hanya mengangkat kening .

" Sebenarnya Sehun tu ... dari keluarga mana ?"

Soalan cepumas . Dia sendiri pun tidak tahu asal usul lelaki itu .

" Eeeeerrr omma , Ji Won dah lambat . Lain kali jelah ye ." Ji Won berlari keluar dari rumah .

" Fuh selamat ."

____________

" Semua sekali .. 353 ."

" Terima kasih , datang lagi ."

" Sehun , awak nak buat apa beli banyak banyak makanan ni ." Hani menolong Sehun memegang beberapa beg plastik .

" Nak derma untuk anak anak yatim ." Selamba Sehun membalas .

" Boleh saya ikut ?" Hani seakan berminat .

" Takpayah . Saya bukan nak pergi harini pun ." Bohong Sehun .

Hani hanya diam dan mengambil tempat di sebelah pemandu .

" Sehun ." Hani memecahkan kesunyian .

" Hm ?"

" Apa perasaan awak kalau awak suka dekat seseorang tu , tapi awak tak yakin yang dia suka awak balik ?"

" Apa layanan 'seseorang' terhadap 'dia' tu ?" Soal Sehun .

" Hubungan diorang baik baik je . Macam bestfriend ." Terang Hani .

" Kalau tak luahkan dekat dia , macam mana dia nak tahu . Kalau dia tak tahu , macam mana awak nak yakin . Kalau awak tak bagitau perkara sebenar , macam mana dia nak terima ? " Sehun mula memutarkan ayat ayat keling sambil senyum melihat Hani .

Kebelakangan ini , Hani asyik menanyakan soalan yang pelik pelik seperti

" Apa jenis perempuan yang kebanyakan lelaki suka ?"

" Kalau ada perempuan luahkan perasaan dekat awak , awak nak terima ke ?"

" Awak target berapa orang anak lepas kawin ?"

Mungkin Hani menyimpan perasaan terhadap seseorang dan meminta dirinya memberi pandangan sebagai seorang lelaki . Siapa tahu ?

______________

" Sebenarnya Sehun tu ... dari keluarga mana ?"

" Dari keluarga mana ?"

" Keluarga mana ?"

Hmmm ... Kalau singgah kedai runcit , beli mee satu bowl .. Mungkin dia orang biasa yang tinggal dekat dekat sini je .

" Tapi ... kereta dia .. "

Haish Oh Sehun , siapakah diri anda yang sebenar ?

_____________

" Omma !" Jerit Sehun memanggil Puan Kim sambil memegang beg plastik yang banyak .

" Boleh masuk ?" Sehun tersengih .

_____________

" 8 . 3 0 ." Keluhan dilepaskan .

" Mesti kene soal kenapa lambat . Lepastu membebel ." Getus hati Ji Won .

KREEEKK

" Omma ?" Kening Ji Won mula berkerut .

Tiada balasan .

Rasa tidak sedap hati dan perasaan negatif mula menyelubungi diri .

" Omma ?" Kini nadanya makin kuat . Mata Ji Won mula berkaca .

" Sini ." Kedengaran suara ommanya memanggil dari dapur .

Oh Tuhan ! Janganlah benda buruk terjadi pada omma !

Suis lampu ditekan .

Maka terpampanglah wajah Puan Kim yang sedang melahap ayam KFC dengan penuh bernafsu .

" Omma taknak share dengan kamu tadi . Tapi alang alang dah ternampak .... nak sikit ?" Puan Kim menghulurkan kepak ayam .

____________

" Ding Dong ." Bunyi menandakan ada mesej baru masuk .

Sehun segera menaip kata laluan dan membaca mesej .

From : Hani

Sehun , memandangkan esok off day , saya nak jumpa
awak sekejap je . Dekat taman depan shopping mall awak
pukul 4 .

To : Hani

' No prb '

Telefon dicampak . Ada je orang nak menganggu ketenteraman . Bilala si Hani ni nak kawin . Tolonglah jangan kacau bakal suami Ji Won ni .

Dia telah jatuh cinta pada Ji Won sejak pertama kali berjumpa dengan gadis tersebut . Perangainya yang membuatkan Oh Sehun semakin ingin mengejarnya , Sifat perbadinya yang berusaha , berdisiplin , tidak mudah berputus asa . Semuanya ada pada diri Ji Won .

Ops .

Tapi dia perlu ingat yang Ji Won sama sekali takkan diterima dalam keluarganya .

______________

 [OG] °NOBLE 《Oh Sehun》Where stories live. Discover now