Arghhhhhhhhhhh!!! Aq terbangun apabila jeritan itu menerjah gegendang telinga ku... Sape jerit tu??? Aq melihat sekeliling dan aq terus melihat abby yg sudah terbaring di sebelah ku.. Tak mungkin die yg jerit..
Aq melihat di sebelah kiri ku pula...aq dpt melihat syikin menutup telinga nya menggunakan tgnnya... Kenapa ni??
"syikin, syu.. Pegi blik rehat skrg!!! Keadaan danisya mkin teruk ni!! Pegi teman ana kat blik rehat! Cpat!" apalagi kalam kabut kami memakai kasut.. Abby yg msih lgi lemah kami papah bersama.
_________
Di blik rehat..Aq dn syikin msih lgi tak thu ape yg berlaku..
"weii aq tkot lh syu.. Aq tak nk duduk sni lgi.. Aq nk blik! Aq tak than ngn semua ni!! Kita bru first day tpi kita dh kene kacau mcm ni punya teruk!!" luah syikin. "abis tu ko nk kita buat ape?! Ko nk lari?! Ko tak syg nyawa ke?!" sergah ku.. "abis tu?! Ko nk tunggu kita berlima mati bru ko nk bla dri sni?! Hah?! Eh jwab lah!!" syikin yg semakin lma semakin geram dgn ku.."ko saba bleh tak?! Ko thu kan Allah takkan uji umatnya klu umatnya tak mampu dgn ujian-Nya!! Saba eh.. " aq cuma memujuk syikin.. "insyallah aq than.."
______
Sementara di surau.."ko nk ape hah?! Asl ko kacau anak murid aq?!" jerkah ustaz asri.. "KAU TANYA AQ MAHU APA?! AQ MAHU KEHIDUPAN AQ YG KAMU! KAMU! KAMU! SEMUA AMBIK!!" sambil menunjukkan jari kpd ustaz dan ustazah di situ.. "bila kami ambik kehidupan kamu?! Kamu yg buat kacau di tempat kami?! Kamu slhkan kami?!"
Die hanya tersenyum sinis.. "TEMPAT KAMU?? TAK SEDAR DIRI! KAMU SEMUA AMBIL TAMPAT KAMI!!! DAN KENAPA AQ BERKATA 'KAMI'?? KERANA KWN² KU ADA BERSAMA.." ustazah shela terus berlari ke arah blik rehat
______
"lps kan die!!!!!!"Ok.. Suspen tak?? Klu nk tahu sape yg kene bce chapter seterusnya ok?! Bye!!👋👋👋
YOU ARE READING
Victoria School
Horrorkorang mesti pernah dgrkan psl sekolah ni.. yelh top 5 sekolah terlama di malaysia.. aq.. syu serta kwn² aq bell, ana, syikin, and danisya melalui byak peristiwa yg agak aneh dan penuh dgn tragedi #9 top ranking [9 julai 2017 ]