pt 3 kawan lama

17 1 0
                                    

Jimin yang dibawah sudah lame menunggu terus die menuju kearah bilik Hana .Sebenarnya Jimin tahu yang adiknya itu tidak pandai memasak, die sengaja hendak menguji adiknya.

"Hoi ! kau tunggu ape ?! aku dah lapar ni ! cepat lah sikit " Kata Jimin sambil menendang pintu bilik Hana.

Di dalam hati Jimin sudah ketawa melihat reaction Hana yang terburu-buru.

"s-sebenarnya s-s-saya t-tak pandai-" Kata Hana dipotong

"masak?" Sambung Jimin

Hana hanya menundukkan wajahnya. Hampir sahaja die mahu menangis.

"dah lah ! tak payah nak buat drama kat sini pergi siap kite makan kat luar !" Kata Jimin lalu beredar dari bilik Hana.

Fuh lega...

Aku menuju kearah bilik air lalu mencuci muka aku. Kemudian aku menukar pakaian .Aku memakai baju hoodie berwarna merah .Memandangkan dah nak malam , aku pakai baju tebal sikit .Aku memakai seluar Jeans berwarna biru tua.Dan aku mengikat rambut aku.

Selepas itu , aku mencapai telefon aku lalu mendailkan no. Seojun.

"yeoboseyo"

"Yeoboseyo oppa "

"nae?"

"nanti Hana tak de rumah Hana keluar"

"dengan sape ?"

"jimin"

"hah ?! die nak bawak Hana pergi keluar ?! biar betul ?!" Jerit Seojun tidak percaya

"ye lah , dah lah Hana kene cepat ni nanti Jimin jadi King kong plk"

"okey kalau die ade buat ape 2 kat Hana , Hana call je Oppa araseo?"

"nae"

Aku mematikan panggilan lalu menyimpankan hp di dalam poket.

Aku menutup segala suis lalu keluar dari bilik tersebut.

Apabila aku turun ke bawah aku nampak Jimin tgh main hp die.

Rase takut pulak nak tegur.

Aku pura-pura batuk.

Die menoleh memandang aku. Dia merenung aku seperti pasangan lelaki memandang pasangan perempuan ketika perkhawinan.

"ape ?"

Aku hanya memakai pakaian yang simple. Make up pun aku tak pakai. Lagipun aku ni tak minat make up nih selain bedak.

"ahh aniya. Lamenyer kau siap" Kata jimin lalu bangun dari duduk lalu mencapai kunci kereta dan menghidupkan enjin.

Wahhhh. First time die cakap elok 2 kat aku. Selalunya die cakap kat aku macam aku ni pekak.

Bahu aku terhinjut saat terdengar bunyi hon dari kereta Jimin.

Adoii Hana... macam mane kau ni ? Aduhh kene bebel lah kejap lagi.

Aku segera mengunci pintu,gate dan akhirnya pagar utama. Setelah itu , aku memasuki kereta.

Berdebar jugaklah jantung aku ni.
Lagi berdebar berbanding aku kene panggil dalam bilik disiplin waktu darjah 6 sebab tak siap kerja rumah.

"terhegeh-hegeh" omel Jimin

Lalu kereta ni pun bergerak .

Skip

"kau nak makan ape ?" tanya Jimin pade ku.

"err bagi bulgogi satu lah "kata ku

"bulgogi dua " kata Jimin pada pencatat itu.

"Air ?"

You Are Mine ForeverWhere stories live. Discover now