Haiyaa...mbuak² itu idea part 4 tme mlm²... Bt reader #10sen# yg blm tidur ba jom lyn part4..
Part 4
#10sen#
Lps kerja hari ni,mcm biasa Idham yg antar sa balik…mula² sa segan jgk bila c Idham mgofferkn diri mo antar sa…tp alasan dia laluan dia balik rumh sama dgn kwsn taman perumahan sa..mamy lh yg paling gumbira bila tau sa ada driver pulang sdh sbb x pyh lg dia kelam kabut mo ambil sa petang balik kerja..
...kdg² sa heran knpa c Idham baik btul dgn sa…klu ckp kmi bcouple dia x pun pernah ckp lg…takan lh perigi cr timba kann..tp terus terang sa mmg suka dia dlm diam. ..tp lyanan dia mmg special dgn sa ni…smpi c Mei pn fkr kmi bcouple dlu…bila sa cerita kn dgn dia status kmi kwn rapat sj..dia angkat kening sj…ntah apa c Mei fkr…
“Nia,mlm ni sa jemput ko yaa pergi rmh sa..ada party sikit Dtk K buat jemput rakan niaga dia..”Idham bckp sambil pegang string sblh tgn..dia tingu sa yg sedang bsandar dtmpt ddk sbelah diam²..
“Hah, malulh Idham.. Klu sa x pg bole ka..sa segan lah…mesti ramai tu kwn² Dtk K nti kn..” sa cb mgelak..
“Ishhkk..tdk jgk ramai ba tu…Mei Lan pn ada jgk Dtk jemput dtg..Ms Chia pn ada…” ketara memujuk ba c Idham ni…dia angkat² kening sambil senyum² mghrp sa bilang iya…
“Mmm…iyalah, ko ambil sa arr…”
“Thanks Nia,dia cubit pipi sa tiba²..punya sa tkejut..bkn sbb sakit tp 1st tme ba dia spontan bgtu…”..
“Aduii… Sakitlh..sa pukul² tgn c Idham..”.
“Ok² sorry,Nia…” sambil senyum² lg dia..
..Heran!!! …apahl happy sgt sa ckp iya ..party jak pn..bkn mo p kahwin kn....
Sampi depan rmh sa kluar dr kreta c Idham..
“Jam 7 sa ambil ko,Nia..” dengar suara c Idham bteriak dr dlm kreta…sa angguk sambil lambai² dia srh jln..
Sa pilih blaus pjg tgn colour pink yg sa beli hr tu dgn seluar jeans sj..party …arr mls mo fkr..pasal bj..sa mmg tknl dr dlu mls mo pakai yg dress² ni…sa pilih sling bag jenama MK hadiah mamy waktu sa graduate 6 bln yg lalu…kasut sa pakai kasut cinderella.. …rambut sa blow² hujung sj ..sa pakai bedak simple² x terlalu tbal…lipgloss ofcause…lh!😁 dpt ka kamu imagine pakaian sa tme tu.. CHING…😱✌
Sa terdengar bunyi kreta d bwh…sa kasi kluar kepala d tingkap…vigo hilux..Idham…
TING..sa buka msg dr Idham..
Idham~ Nia,sa d luar …
Cepat² sa ambil slingbag sa pegang kasut terus blari turun bwh…mamy blum balik lg..tp sa sdh msg jln dgn Idham.. Tggl Mak Atie sj d rmh..pembantu rmh sa..Dady mlm ni br balik dr KL outstation 3 hari…sunyi btul rmh sa …nasib ada Idham skrg…klu x harian sa tingu tv, biarpn pd hakikat tv yg selalu tinggu sa…areeii…
Sa masuk dlm kreta..biasa buka dn tutup sendiri..,Idham dr luar lg sa nmpk tingu² sa ..npa sa tlampau simple ka dgn party c Dtk ni…sa masuk dn duduk…wahh parfume yg bikin jatuh hati…kenangan d bas…huhu…jgnlh di ingat nti c Idham panggil sa c 10 ¢ lg….sa ddk dia masih tingu sa…sa kerut kening sambil angguk muka ke arah atas.. “apahal”
Tiba² mcm terkejut ni dia..,terus kasih bgs ddk menghadap stering…muka mcm malu² tba²..aikkkk…pelik!!
Spjg jln kmi byk diam…sa bfkr mcmana mo myesuaikn diri…nti sa ddk dekat c Mei sj spy x janggal nti…sempat sa jeling² dressing c Idham…hampir sma sj kami..dia pakai sweater jenama polo warna hitam dn jeans pjg..jam tgn puma tu bt dia smart btul..ee..bikin tsuka pulak ba…
Sdh..sdh.. Lh tu Nia..lupakn..huh..😔
Kami smpi d perkarangan banglo 2 tgkt c Idham..lps parking..sa lmbt² kluar…segan ba..terasa malu plak ba… klu c Idham tu c Mei sdh sa bkambai² d lengan dia…cover malu mo masuk rmh…tp ini c Idham…adaka mo bt bgtu..bkn bf sa..klu bf pn ni rmh dady dia…ada x psl² kna reject...
“Jom..masuk dlm ,Nia… mlm ni ko nmpk cantik…” ayat blkg yg puji sa cantik tu mmg sgt pelan c Idham sebut…tp oleh kerana dia yg memuji tajam telinga sa dengar dgn jelas…kambang lubang hidung skjp…cacing d perut sa betulak2 kepala sdh drg….galik kali durg dengar…
“Sa ikut d blkg Idham…kabak² jantung sa,mo kencing pn ada oo sa rsa…limpas sna kanopi yg dpasang d luar..mcm mkn urg kawin sj sa tingu ooo…hihi…
..ada 3 kanopy yg dpasang…yg dua tu sma stail tp yg 1 tu nmpk elegan sikit..mesti utk tetamu kehormat…
.dr jauh c Mei lambai²…duii gia c Mei mcm lma x jumpa sa sj gaya dia…padahal br jk td siang d office mgumpat staff sbelah…hahaha…
Sa p ddk dekat c Mei dgn Ms Chia…c Idham ilang sdh..kli dia masuk sdh dlm rmh..Lama kelamaan makin ramai tetamu smpi…mcm² gaya fesyen sa nmpk..ada yg mcm stail datin²..rambut kambang kna blow…beg berat d tgn mcm stail saloma menari tu…naa bgtu lh..
Sa sma c Mei bikut2 sj..mo mkn bdiri ddk..tingu² org bdtgan…
Tiba² dr arah dlm rmh..sa nmpk kelibat Idham mo kluar p arah kanopi..tp ..masam sj ni muka dia…x pernah sa tingu jenis airmuka tu tme sa knl dia…stress kli…Idham makin dekat ke arah kmi…sa tinggu dia..dn bila dia nmpk sa sedang perhati dia…terus dia senyum..biarpun nmpk mcm terpaksa…sa bls senyum…
~sayang..klu ko bf sa sdh sa pujuk dn tanya npa ko asam mcuka…tp ko bkn milik sa ba~ kta hati sa bkta² …huiii…Dania wakeup…jgn ko perasan sna…
Sa bgn utk ambil air d meja kanopy..tba2
“ Ouchhh,..” sakit weiii…sseorg langgar sa dr blkg… basah bj sa kna air dr gelas yg sa pegang td...seorg prmpn yg langgar sa dgn kasar dn yg myakitkn mata sa bila prmpn tu terus p peluk lengan c Idham…
“ Sayang .. Npa tinggalkn nita sendiri d dlm…kan Nita dtg sni smata² mo jumpa sayang ni…” prmpn tu yg nma dia Nita manja² kunun dgn Idham…Idham plak mcm rsa rimas sambil mo meleraikn tangan c Nita tu dr peluk² dia terus…
Sempat c Idham tinggu sa..sa tunduk cepat² sambil lap² bj sa yg kna air td…sa tunduk bkn sbb sa x mo tingu sketsa durg tu..tp air mata sa mulai kluar tba²…tak sangka…Idham sdh ada gf..dn yg myakitkn sa sdh menaruh harapan dgn dia..airmata sa mcm x mo bhenti …sa pusing ke blkg cr Mei…sa tarik tgn dia …
“Mei, tolong antar sa balik..”.Kehairanan Mei bila nmpk sa sapu² airmata..tp dia bgn jgk tarik sa pergi tmpt kreta dia bparking…Sa x nmpk sdh Idham yg sa tau sa mo kluar dr tmpt ini….sa dpt rasa Dania nangis..sbb tme sa menaip airmata sa pulak yg mgalir…😓
Dalam kreta Mei tiba² pulak..stesen radio itu putarkn lagu #forgiveme# by Bryan Adam…tmbh laju airmata sa mgalir…teringat kenangan sa bsama dgn Idham 6 bln yg lalu.. sa mula SYG Idham…tp dia milik org..
..sa kasi sandar kepala d bangku...sambil tingu tepi tingkap…air mata sa tetap mgalir kluar…smpi sa x sedar sa sdh smpi depan rmh…lps ucapkn thanks dgn Mei sa terus masuk rmh…
..sa cb cover muka sa dgn rambut depan..nti heran pulak..mamy sa… dady pn ada sdh tgh tingu tv…sa sapa drg spy ketara sgt..terus cepat² naik atas..sa kunci pintu..terus baring sambil peluk hello kitty sa…sa sambung nangis..sa check hp..teda msg @ call dr Idham…sa tingu wallpaper hp sa..gmbr sa dgn Idham msa mkn hr tu..tmbh sa sedih…sa nangis lg..smpilh sa ttidur tanpa tukar bj pn.. ~IDHAM SA SYG KO~😴😴
YOU ARE READING
10 SEN (COMPLETE)
RomanceHanya kerana nilai 10 sen terjadilah detik perkenalan yang tidak terduga..