KRING !! KRING !! loceng sekolah kedengaran .. Amir Habib selaku ketua pengawas membuat salah satu rondaan yang wajib dilaksanakan iaitu di pintu pagar sekolah . Sedang asyik Amir menutup pintu tiba2 dari jauh kedengaran seorang budak perempuan yang memakai baju seragam sekolah berlari sambil menjerit supaya pintu pagar dibuka kembali . Dalam hati Amir tertanya ni ke budak yang hott dengn sikap datang lambat tu kerana sebelum ni dia hanya menyerahkan tugas rondaan pintu pagar ke penolongnya saje dn dia ambil alih tugas lain .Apabila perjumpaan pengawas sahaja pasti nama Aira Ufairah kedengaran . Amir mendpt jawapn apabila melihat name tag gadis tuu tertera Aira Ufairah .
~ Kenapa datang lambat ?? Tanya Amir dengn tegas . Tetapi jwpan yang Aira berikan sngt clishe bagi Amir . Terus Amir memotong .
~ Jawapan kau semua clishe tak boleh pakai langsung - Kata Amir dengan sinis..
~ Dah lah isi borang ni cepat tak de mase aku nak layan kau .. Tulis pun terhegeh - hegeh ... -sambung Amir lgi
~ Dah tau jawapan yang kau sediakan tu nanti clishe lain kali datang awal.. Jawapan kau mcam budak sekolah rendah - sinis Amir lagiAira menahan sabar pada perlian pertama tetapi sekali lagi telinganya menangkap perlian mamat poyo tersebut. Aira tak boleh tahan dan terus melepaskan amarahnya..
~ Weyhh !! Mamat poyo kau pikir aku reka cerita kew.. Alale .. dh cerita tu betul nak buat macam mane ... Kau pikir kau tu bagus sangat kew ... Mind own your business !!!
BUKK !!
Aira mencampakkan pen dan borang tersebut ke muka Amir Habib geram dia bila lelaki tu membuat muka poyo dan berlagaknya ketika Aira bercakap .
~ Thanks for your anoyying - Aira berkata
Amir Habib terkejut dan tercegat dengan kelakuan gadis yang bernama Aira didepannya . Terus dia berlagak kekal seperti biasa sambil berkata
~ Most welcome - Amir
Apabila yakin Aira tiada disitu terus dia memegang batang hidungnya yang menyala seperti badut sekarang ni . Ya !! Jujur itulah tempat sensitif baginya . Amir Habib tak putus - putus memaki kepada " manusia " yang akan membuat dia selsema sekejap lagii ..
~ Aira Ufairah kau main kasar dengan aku kan !!! - jerit Amir didalam hati ..
Aira masuk kedalam kelas dengan geram dan tersenyum puas bukan dia tak tahu yang hidung Amir tu sensitif . Nasib dia tercuri dengar rakan perempuan sekelas dia berborak tentang Amir Habib mungkin minat kot . Tetapi makin lama makin tercegang mulut Aira bila rakan dia tau semua biodata Amir sampaikan tempat sensitif di batang hidung Amir pun diorang tau . Aira berbisik sendiri
~ Ni bukan minat biasa ni tahap gaban dah .. Bahaya gilerr .. Hishh2 korang - korang ..
Aira berlalu bila yakin tuu cuma borak kosong dan tak sangka dia manfaatkan hari ni .. Kononnye cuma " borak kosong saje " .. ulang Aira beberapa kali sambil tersenyum . Aira tercari - cari mana bestfriend dia menghilang sekarang ni ternyata dia sendiri tak sabar2 nk ceritakan semuanya..
Aira yang menjemput penyakit tak diundang ni membuatkan Amir Habib terbersin - bersin dari tadi .. Sekali lagi menjelma sumpah seranah untuk Aira kerana penyakit ni membuatkan dirinya tidak fokus untuk menumpukan perhatian didalam kelas.. Dan untuk kali pertama dia didenda untuk berdiri diluar kelas..
~ Ni semua sebab kau Aira - jerit Amir dalam hati ..
Aira yang dari tadi asyik bercerita dengan bestfriends dia yang bernama Humaira , Atikah dan Nadiah tersentak apabila cikgu memanggil namanya dan bestfriends dia sekali ke hadapan . Mereka bangun dan cikgu menyuruh mereka untuk berdiri diluar kelas kerana bercakap . Aira memberitahu cikgunya supaya dia sahaja yg berdiri di luar dan rakannya sambung belajar semula sebab dia yang bertanggungjwb memulakan topik perbualan mereka semua . Cikgu bersetuju .. Humaira , Atikah dan Nadiah masing2 dh masak dengan perangai Aira terus duduk ditempat mereka ..
~ Bila pulak cikgu masuk kelas nii aku tak perasan pun - kata Aira sambil mengaru kepalanya yang tak gatal .. Sedang Aira membebel tiba2
HACHOOOO!!! HACHOOOO !!! Bunyi bersin kedengaran..
Tersentak Aira dibuatnya .. Aira berpusing mencari bunyi tersebut . Akhirnya Aira nampak lelaki bersin tuu ..
~ Awak !! Awak okey tak nii !?? - sopan Aira bertanya kepada lelaki misteri tersebut kerana Aira masih belum dapat melihat wajahnya ..
~ Awak saya ada nii .. Saya bagi awak .. Awak pakailah .. - kata Aira sambil menghulurkan Freshcarenya kepada lelaki misteri tuu..ALANGKAH TERKEJUTNYA DIA !!!
KAU !!!!!
P/S SORRY KALAU TAK BEST ... HANYA MENCUBA .. 😂😂
YOU ARE READING
Please !! Be Mine
RomanceAMIR HABIB seorang yg hottest sebagai ketua pengawas dan pelajar yang cemerlang terasa tercabar dengan sikap seorang gadis yang bernama AIRA UFAIRAH apabila dia mula mengambil tugas meronda pintu pagar dan Aira pula seorang yang bersikap sesuka hati...