Hoofdstuk 1

35 4 0
                                    


(Vuurster POV)

Vuurster schrikt op van het geroep van zijn commandant, Braamklauw, "Vuurster, een nieuwe groep katten heeft zich gevestigd in de bergen!" "Wat voor katten zijn het?", vraag ik. "Een grote groep, groter dan één van de clans!", zegt Braamklauw. "We gaan ernaar toe! Gaan er nog meer clans mee kijken?" "Niet dat ik weet Vuurster."

"Kwiklicht, Schorspels, Doornklauw en Zandstorm, jullie gaan met mij mee om te kijken wie de nieuwe katten zijn." "En ik dan?", vraagt Braamklauw. "Jij let op het kamp." Het is een mooie morgen tijdens groenblad, er is veel prooi en geen enkele kat heeft honger. "Wat is groenblad toch fijn.", zegt Kwiklicht. Wanneer we de grens met het Windclan territorium bereiken stoppen we. "Wat doen we Vuurster?", vraagt Doornklauw. "We wachten op een patrouille, de vreemde katten zitten namelijk het dichtst in de buurt bij de Windclan dus wachten we op hen."

"Vuurster! Wat doen jullie hier?", hoor ik Kraaiveder roepen. Dat betekent dat er Windclankatten in de buurt zijn. "Wij willen graag meer weten over de nieuwe katten." "Wat gaat jullie dat nou aan!?", snauwt Kraaiveder. "We willen alleen weten of ze gevaarlijk zijn voor ons.", zegt Zandstorm. "Dat zijn ze niet want jullie wonen niet naast ze!", snauwt Kraaiveder. "We zijn niet uit op ruzie Kraaiveder, maar als jij het ons niet wil vertellen, dan is dat goed."

"Vuurster, trek je maar niks van Kraaiveder aan, jullie mogen wel komen!", hoor ik Eenster zeggen. "Ze noemen zichzelf de Boomclan en zijn twee keer zo groot als de volledige Windclan, maar dat zijn alleen hun krijgers en leerlingen. Voor de rest weten we hun aantal niet." "Dat is geen goed nieuws Eenster.", zegt Schorspels. "Moeten we er iets aan doen?", vraagt Doornklauw. "Dat moet je aan Eenster vragen. "Heb je er last van?" "Tot nu toe hebben we nog geen last gehad van ze, maar het lijkt erop dat ze een aanval plannen.", zegt Eenster. "Ze houden ons in de gaten.", zegt Kraaiveder. "Dus we moeten hier niet te lang staan praten."

Wanneer de katten teruglopen naar het kamp, merk ik hoe gespannen iedereen is. Een nieuwe clan! Wie had dat verwacht? Ik in ieder geval niet. "Hoe ging het?", hoor ik Braamklauw zeggen. Ik spring op de hogerichel en roep; "Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangen zich verzamelen onder de hogerichel!" Wanneer iedereen zich onder de hogerichel heeft verzameld, kijk ik trots naar beneden. De Boomclan kan nooit zo goed georganiseerd en loyaal zijn als mijn Donderclan! "Leden van de Donderclan, de nieuwe clan die zich naast de Windclan heeft gevestigd is minstens twee maal zo groot als de Windclan. Ze noemen zich de Boomclan." "Moeten we ons zorgen maken, Vuurster?", vraagt Loofpoel. "Ze houden de Windclan in de gaten, maar zijn nog niet tot de actie overgegaan. Dus we laten het nu nog even voor wat het is." "Als er een oorlog komt, sluiten we dan een bondgenootschap met de Windclan?", vraagt Hulstloof. "Zo ver is het nog niet dus we nemen nog geen beslissingen en daarmee is deze clanvergadering afgelopen!"

Het was een vermoeiende dag, maar was het dat waard? We weten nu wie de nieuwe katten zijn, maar wat willen ze? De nacht valt en het kamp van de Donderclan wordt gehuld in de schaduw. 

Warrior Cats; Boomclans wraakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu