1. BÖLÜM SAFIRIN HAYATI

23 5 0
                                    

Ben fmf hastası bir adamım yani fmf doktorların söylediği adıyla isimi ama hak adıyla AKDENIZ ATESI bu hastalığın iki türü var,birincisi AKDENIZ ATESI ikincisiyse AKDENIZ ANEMISI ama hangisi daha kötüsü derseniz ANEMISIDIR.

Ben sizlere AKDENIZ ATESI'ni anlaticam ama AKDENIZ ATESI daha çok ve sık iç anadolu bölgesinde görülür. Size şöyle söyleyim. Sivas'da %50 'se bu hastalığını görülmesi istanbul'da ise %20'dir. Bu hastalığın belirtileri karın ağrısı, ishal, kabız, eklem agrıları, kusma, göğüs kafesinin altında sanki bucak saplanıyormuş gibi belirtilerdir.

Bu hastalık o kadar çabuk belli olmaz siz bu hastalığın belirtilerinden biriyle gittiniz diyelim bir karın ağrısıyla gidin ama bu hastalığınız var ama siz bilmiyorsanız sizi bütün tahillere yaparlar ama sizde herşey apandis gibi görür. Doktorlardan sizi hemen apandis ameliyatına hazırlar amilayatınızı olursunuz ama ağrılarınız gecmezse ve ailenizde veya atalarınızda bildiğiniz bu ağrıları çektiğini gördüğünüz ya da duyduğunuz biri varsa AKDENIZ ATESIdir.

Apandis amilayati olduğuysaniz korkmayın zaten ayak geçip gittiyseniz hastaneye fmf hastası diyorsanız doktora size sorduğu ilk şey apandis amilayati oldunuz mu? diyecek bu hastalığın belirtileri var siz bilmiyorsanız gen testi yaptırın yani nefroloji doktorun'a gidin.

Size şöyle anlatıyım ataklarımı kadınlar beni anlar adet olduğunuzda bir karın ağrılarınız olur ya bu bambaşka ağrı iste sanki bu ağrı vurduğu zaman tamam buyrun cenaze namazına size şöylede diyebilirim hastaneye gidiyorsunuz ama eve çocuksuz evinize geldiğinizi düşünün sizce nasıl bir duygu?

Bu bir tek karın ağrısıyla gitmiyorsunuz. Hastaneye bazen göğüs kafesinizde ki agriyla gidiyorsunuz. Bazen karınız ağrıyor ama ne ishalsiniz ne de kabız size bu ataklarla gidiyorsunuz ve size bir serum ve buscopan takıyorlar g yapabilecek bir şeyleri yok.

Siz benim daha çok ayaklarım sahit olacaksınız zaten ben size kendimi tanitmadim ben SAFIR GÜNDAY 22 YAŞINDA ÇAKIR GÖZLÜ 1,75 BOYUNDAYIM GOZLERIME ZOR KAHVERENGI SAÇLARIM VAR BIZ IKI KARDESIZ.

Kardeşim özgem benim gibi kahverengi saçları yeşil gözlü 1,65 boylarında 18 yaşına yeni girdi. Gözlerini annemden almış bense babamdan almışım gözlerimin rengini annem hep babama benzeyen bir göz rengi olan bir oğlu olsun istemiş ama annemin göz rengine benzemis.

Annem nefroloji doktoru olmasına rağmen çok enerjik biri yapıya sahiptir. Annem diye söylemiyorum ben bu genç yaşımda annem'e yetişemiyorum. Babama ilk günkü aşkları taze ben onların bu aşklarını gördükçe onların aşklarını kiskaniyorum annem roman okumayı çok sever belki de aram bu kadar iyidir kitaplarla ben size söylemeyi unuttum kitap okumayı çok severim.

Babam toprak günday o bir mühendis annem'se bir doktor biliyorsunuz onların çok sevdiğim ilginç bir hikâyeleri var size onu sonra anlaticam size söylemeyi unuttum o kadar çok şey var ki hastaligimla ilgili son bir sey bu hastalığın tek bir ilacı var o da colsin.

Bu hapı ömrünüzün sonuna kadar icmeniz lazım hap sadece vucudunuza iyice yayilmasini önlüyor. O hapları icmezseniz diyaliz'e kadar gider. Bir karın agriniz yoksa ya da ishal,kusma, kabız değilseniz ama eklem ağrılarınız var ayaklarınız davul gibi şişiyor.

FMF'in en önemli bulgularından biridir aslında. Hastalığın başlangıç bulgusu olabilmekle birlikte tekrarlayan ataklar seklinde de karsimiza cikabilir. Özellikle ayak bölümlerinde şişlik şeklinde görülebilir. Şişliğin nedeni ekleme artrit isimlendirdiğimiz romatizmal tutulumdur. Hastalığımanlattım şimdilik bu kadar yeter size daha çok anlaticam seyler var.

Size arkadaşlarımı tanıyalım atakan geceyle,ateş denizle,mert de dokunuşla evli yağız,BEN,rûzgâr, yağmur, helin, yiğit ve kardesim özgem bekâriz.

Ama yağız kardesim özgem'e asik özgem'de yağız'a asik bunu bilmediğimi sanıyorlar. Ama ben ilk günden beri biliyorum ve size güveniyorum bunu onlara söylemezsiniz.

Ama birbirine acilamiyorlar yağız arkadaşlığımız biteceğini düşünüyor. Belki birazcik o mesajı vermiş olabilirim. Sadece tepkisini merak ettim.

Az çok bana anlattı güya bir arkadaşı arkadasinikiz kardeşine asikmis ve arkadaşı da arkadasini kaybetmekten korkuyormus ve o yüzden arkadaşının kiz kardeşine açılamıyormus.

Böyle bir sey olsa sen ne yapardın dedi bana. Bende eyvallah kardesim al kiz kardesim senindir diyecek değilim ya dedim. Bir morardi nasıl kızardı. Gülmemek için zor durdum barda konuşuyorduk ve icki bogazina kacti.

Sonuçta kiz kardeşim tamam küçüklüğümden beri kardesim gibi severim hepsini ama o kadar uzun boylu değil yani.

Kötü bir çocuk değil ama kiz kardeşimi emanet edicem sonuçta biraz böyle profil çiziyorum. Ama arkadaşlığımı bitirecek değilim atakan, ateş,g rûzgâr 23 YASINDA ama özgem hariç hepimiz yaşıtız. Bu arada dünyamda hoşgeldiniz size irem'den ve idil'denbahsedeceğim kalbimi yakan kül eden iki ayrı kadından

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 09, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

                     SAFIRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin