Kerja

19 4 10
                                    

Kerja

XXXXXXXXXX

     Tap Tap Tap. Lagi sikit dah nak siap kerja ni. "Taehyung, tolong aku tau? Isteri aku marah kalau balik lambat" katanya sambil letak fail diatas meja aku. Alahai, terpaksa overnightlah aku arini.

     "Saya akan buat sehabis baik" kepalaku tunduk sikit kearah dia. Carut aku dalam hati. 'Kuli ke apa aku ni? 😑'

     " Siapkan tau kerja ni. Esok hyung nak. Hwaiting!!! " Hoseok pula hulur fail pada aku. Aku ambil failnya dengan hati yang pasrah. ' Kan aku dah cakap, aku ni macam kuli je😑 '

     " Tapi saya ada banyak- " Pap, diketuknya kepala aku dengan fail. Kepala aku gosok, sakitnya.

     " Berani ehh engkau menjawab? Dah dia suruh kau siapkan, siapkan jelah. Memekak arr " Tagune! Punya Namjoon. Mentang-mentang hang yang paling tua, aku kena ikut semuanya cakap hang.

     Tua bangka, kerepot, muka macam Aladin. Habis semua sumpah-seranah aku keluarkan dalam hati. Tarik muka aku tanda aku geram and sakit hati.

     "Uri Taehyungie!!!! Tolong tau "

     " Taehyung tolong aku,Thank babe "

     " Alamak weyy. Ada masalah keluargalah kat rumah aku. Tolong tau,TaeTae "

     Maka, bertimbunlah kerja aku. " Taehyung... " Suara garau memanggil.

     " AGAIN! " jerit aku.  Aku angkat kepala. Terdiri aku sebab terkejut. Matilah aku, ni mesti kena lagi ni.

     " Ya, Suga hyung? "

     "Fail yang aku suruh siapkan mana? " . Dengan gelabah aku cari fail yang dia minta. Nasib dia swag. Takdelah nak marah-marahkan aku. Tak macam Laki Kerepot tu!

     " Ni ke? ".Dia selak "Ni dah siap ke? Mana tandatangan ayah kau? Kenapa mak kau je? " tanya dia. Fail kemasukan kerja. Aku baru kerja sini lebih kurang 1 bulan.

     " Ahh~ Mak saya dengan ayah saya dah bercerai. Saya tinggal sensorang so, susah nak jumpa diorang " jawabku.

     "Maaflah aku tak tau. Sokayy ni dah cukup. Thank you " diorang pon tak tau aku ni sangat, so takpelah. Aku pon tak kesah...... Sikit. Sensitif. Cerai.

     Setelah beberapa jam. And semua orang dah pon balik.  Akhirnya, siap juga kerja yang berlambang ni.

     " Takpelah kawan kena sentiasa tolong kawan kan ? " kata aku seorang diri. Padahal, ayat yang sepatutnya.

     ' Kuli kena sentiasa ikut kata tuan kuli ' Itu baru betul. Just nak sedapkan hati aku je. Geram aku.

     Lihatku sekeliling pejabat. Nak je aku runtuhkan pejabat ni.  Aku tutup setiap lampu yang ada dan aku tutup pintu pejabat . Macam dah tau-tau je. Aku yang balik paling lambat. Ditinggalkannya kunci pejabat atas meja aku.

     " Bye pejabat. Aku benci kau. "

XXXXXXXXXX

Please vote✔
Im trying ma best. So, please appreciate. Kalau boleh. Bagitau cerita ni nak menambah baikkan apa. Thank you.

Happy Loner^^Taehyung^^ [HIATUS]Where stories live. Discover now