Movie

21 2 1
                                    

Movie

XXXXXXXXXX

     Aku duduk dihujung, jeonnie duduk dihujung.Kami duduk sebaris yang sama. Aku lihat dia, aku pandang kearah movie yang ditayangkan, aku lihat jeonnie, aku pandang kehadapan.

     " Alamak! Aku tak tau pulak cerita hantu " bisikku perlahan. Itu sebab kenapa aku dari tadi tengok dia. Tanpa disangka-sangka dalam banyak2 movie, movie ni jugak aku pilih. Aku main pilih je.

      Gerakku dua kerusi kearahnya. Aku memandang kearah jeonnie semula untuk memastikan dia tidak perasan aku gi dekat ngan dia. " Okay kot sini " lihatku semula ke hadapan.

     " Arghhh!!!!!!!!!! Omoni!!!! 😱😱 " Hantu tiba-tiba terlampang di skrin movie, siapa tak takut? Aku terus ganjak kearah Jeonnie beza 2 kerusi dengannya.

-P.O.V Jeonnie-

     Tolehku sedikit melihat 'Alien' bergerak kearahku 2 kerusi dari tempat asal duduknya. Ketenangan aku hilang. Asal dia kesini. Dahlah bising. Lihat semulaku kearah movie yang ditayangkan.

     Hantu muncul. Tiada perasaan aku melihatnya. Terdengar jeritan 'Alien'. Dia kearahku lagi. Sekarang hanya dua kerusi beza dari aku.

     Terasa seperti seseorang memeluk lengan aku. Jelingku sedikit kearahnya. Aku tonjol kepala dia dan ku terus panjat ke kerusi belakang. Dia ikut sama panjat. Panjat lagi aku kedepan. Dia ikut sama panjat lagi. Aku panjat lagi kedepan. Dia ikut lagi. Nasib tak ada sesiapa yang ada dalam pawagam. Mesti dah kene balik popcorn sebab panjat ke san ke sini mcm org gila.

     Aku biarkan sekejap. Dipeluknya lengan aku lagi. Memang mintak kaki aku rasa budak ni. Sambil muka buat macam nak wrestling.

-P.O.V Taehyung-

     Kepalaku ditolaknya kasar. "Aku takutlah! Janganlah panjat lagi" kataku dalam ketakutan. Terdengar tengkingan ditelinga aku. "KALAU TAKUT TAK PAYAHLAH TENGOK!!!! " terus dia keluar dari panggung wayang. Terlihat dia menghentak-hentak kakinya seperti budak-budak.

Aku kejarnya dengan pantas supaya tidak ketinggalan dibelakang. Siapa nak tengok cerita hantu sensorang dalam panggung wayang yang besar? Aku? Janganlah. Seram gila. Panggung wayang dia pon seram, tak mahu aku.

     "Jeonnie! Tunggulah. Jomlah balik sama-sama." jeritku kearah Jeonnie. Bagaikan aku tidak wujud, dia jalan terus ke apartmentnya. Terusku jalan seiring dengannya.

     " Kau suka tengok movie sensorang eh? "

     " Kenapa tengok sensorang, mana best tengok sensorang. Lain kali jumpa aku, ajak aku, boleh nanti tengok sesama. Aku tak bosan kau tak bosan. Amacam? " aku pandang dia. Dia siap pakai earphone lagi. Sampai hati.

     Semasa dalam perjalanan, terdapat lori makanan jual fishcake, bebola ikan, sosej,tteokbokki.

     " Jeonnie jom makan! Aku belanja! Jomlah~ " sambilku menarik-narik lengannya .  Jeonnie tarik balik lengannya dari tanganku. Dia jalan tanpa mengendahkan aku. Aku wujud ke tidak sebenarnya ni? Dari tadi aku cakap dengan dia.

Happy Loner^^Taehyung^^ [HIATUS]Where stories live. Discover now