FATİH'İN GÖZYAŞI

3.2K 42 9
                                    

                  Fatih Sultan Mehmet bir çok yere sefere çıkmıştı.İstanbul'u dahi feth etmişti.49 yaşına gelmişti.Bu sefer çok hastaydı.Hasta olmasına rağmen sefer hazırlıkları başlamıştı.Fatih o kadar cesur o kadar yiğitti ki hatta bir keresinde kalkanını onüne siper ederek okların arasına kendini atarak ordusuna güç vermişti.Fatih Sultan Mehmet bu seferde çok yorgun ve hastaydı.Fatih Sultan Mehmet yatağından bile kalkamazken sefer hazırlıkları başlamıştı.

    Fatih   Sultan Mehmet yine nereyi feth edeceklerini söylememişti ve şöyle bir sözü vardı,                         - "kafamdan geçenleri sakalımın bir teli bile bilse onu koparır atarım "    diyen biri nasıl seferin nereye yapılacağını söylerdi.Fatih Sultan Mehmet sefere çıktı.Fatih Sultan Mehmet ve ordusu bir süre ilereledi.Fatih'in ağrıları çok arttı.Fatih Sultan Mehmet'e doktorlar ilaç verdilersede olmadı.Fatih Sultan Mehmet'e haekimler şöyle dedi:                                                                                                                                 "Sultan'ım bir arabada devam edin" dediler.Fatih Sultan Mehmet şöyle dedi:                                                 "Ordu beni at üstünde görmeğe alışkındır.Ben attam inersem ordu gevşer" dedi.                                         Fatih Sultan Mehmet ata bindi.Bir süre ilerledikten sonra ağrıları iyicene arttı ve arabada yola devem etti.3 Mayıs 1481 de Gebze tarafındaki Hünkar Çayır'ındaki ordugahında hekimler ilaç verselerde Allah'ın verdiği ömür bu kadardı.Fatih Sultan Mehmet orada vefat etmişti.

Bunu orduya üç gün boyunca söylemediler.Fatih Sultan Mehmet artık ölmüştü.O yiğit,cesur, bütün dünyaya Allah'ın ismini yayamaya çalışan büyük lider ve komutan bu dünyadan göçmüştü.Fatih Sultan Mehmet'in vasiyeti gerçekleşmişti.Fatih Sultan Mehmet'in vasiyeti şuydu:                                     "Size emanet olarak bıraktığım vakıflarımı koruyun camilerime iyi bakın hastane ve imarethenelerimi yaşatın.Fakirleri doyurun.Beni İstanbul'da vasiyet ettiğim yere defnedin.Hepinizi Allah'a emanet ediyorum," dedi.Bu o yiğitin son sözleriydi.Gut hastalığından öldüğü sanılmakla birlikte zehirlendiğide söylenir.Fatih Sultan Mehmet Fatih Cami'indeki türbede yatmaktadır.Seferi nereye yaptığı Fatih Sultan Mehmet'in ölmüyle sır olarak kalmıştı ama  tahminlere göre Mısır ya da Romanya'ya yapılacağı söylenir.Fatih Sultan Mehmet artık yoktu ve onun yerine oğlu Beyazıd tahat geçmişti.                                                                                                                                

FATİH'İN GÖZYAŞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin