completed

82 6 0
                                    

SILENT KILLER
THE ESPIRITU  TRANSPOTADORA(penghantar roh)
SPIRIT HUNTER..
by_silent killer

PART 1_3

PART 1(pgenalan watak)

Nama sy crystal...sy anak yatim piatu...mama sy telah mninggal dunia 10thun lepas...kerana serangan kanser tahap akhir..sy xda bapa..dari lahir lagi sy xda pnh tau siapa bapa sy.mama sy adalah segalanya bagi sy...skg sy tggal druma nenek sy...nenek sy adalah seorang yg sngat kaya d daerah sy...akan tetapi dia xda suka dengan kehadiran sy drumanya ..setelah mama tinggalkan sy..,,.hanya nenek yg sy ada utk mnumpang kasih tetapi dia xda pnah curahkan kasih sygnya terhadap saya...mskipun bgtu...sy xda pnah merasa bnci ataupun dendam terhadap nenek sy yg dpggil Datin Maria...

Rumah nenek sangat lah besar akan tetapi hanya sy,nenek dan 5orang gaji yg tggal bersama kmi..sy sgt merasa sunyi kerana nenek selalu pergi luar negara atas urusan bisnes...sy hanya belajar druma shaja...nenek upahkan dua org guru mgajar sy druma kerana tidak mahu sy pergi ke sekolah...selama yg sy tggal bsama nenek,sy xda pnah nampak dunia luar selain halaman ruma sy dan taman dbelakang ruma nenek ...sy selalu bmain dtaman itu...sy pnah mgeluh dgn nenek bahawa sy mau jadi sperti budak biasa yg mana mau mnerokai dunia luar namun sy sgt kecewa dgn sikap nenek yg sgt tegas hinggakan sy dkurung ddlm bilik skiranya cuba utk keluar..pnah sekali sy dkurung dua hari.rumah nenek adalah sgt jauh dari kawasan pekan...nenek selalu ugut sy,dia tidak akan ambil pduli dgn hidup sy skiranya sy keluar dari rumahnya...hanya ckgu jacky dan ckgu susan sahaja yg mmahami perasaan sy..mereka akan dtg mgajar sy pada hari isnin hingga jumaat dgn pelbagai subjek yg nenek sndri pilihkan utk sy...sy tau nenek sy masih marahkan mama sy yg mana mnolak jodoh yg nenek sy carikan dan lari bersama kekasihnya..mgikut cerita mama...nenek hanya mau mama kwin dgn org yg berkedudukan seperti nenek akan tetapi mama sy mmurkainya dgn memilih cinta pertamanya...iaitu bapa sy yg tidak pnah sy knal maupun nmpk batang hidungnya...jadi setelah mama pergi,nenek lemparkan kemarahannya kepada sy...walaupun nenek bgtu..dia xda pnah mgabaikan keperluan sy...baju dan smua barang sy adalah bjenama akan tetapi sy xda pnah dlengkapi dgn kasih syg nenek pada cucunya...itulah keperluan sy yg sy nantikan...sy bagaikan puteri tanpa curahan kasih syg..

sy pnah tanya pada mama...siapa bapa sy...akan tetapi dia marah jika sy wujudkan soalan seperti itu lagi...selepas itu sy xda pnah lagi mnanyakan apa2 soalan tentang bapa sy..sy hanya mgharap suatu hari nanti bapa sy akan dtg kepada sy utk mbawa sy pergi dari sni dan menerokai dunia luar yg sy xda pnah nmpk lagi setelah nenek mnjaga sy..5 orang gaji yg bekerja dgn nenek dan tggal bersama kami ialah..
1)anty pia
2)angkol eddy suami mkcik pia
3)angkol ahseng
4)anty suri
5)kak suzy
mereka berlimalah yg selalu mmujuk sy terutamanya anty pia...angkol ahseng adalah driver nenek,angkol eddy pula adalah pnjga rumah serta tukang kebun,anty suri,anty pia dan kak suzy adalah urg gaji dmna mreka mbuat kerja2 rumah..

Part 2

pagi ni cuaca kelihatan cerah...sy suka berada dtaman wktu bgni...cuaca sgt sesuai utk sy mlukis dbuah sketchbook yg ckgu susan hadiahkan kpada sy...masih sy ingat lagi kata ckgu susan...jika sy sedih,gmbira ataupun dalam keadaan suka duka,ambilla sehelai kertas dan lukislah utk mencurah isihati sy mllui lukisan.sbnarnya nenek xda mau sy mlukis namun itulah minat sy yg mndalam...jadi nenek biarkan sja minat sy itu..

tiap kali sy mnutup mata sy...sy sllu tringat mimpi sy yg sering brulang kali...boleh dkatakan sy mimpi bnda yg sma bkali2...dan wktu tu sy lukis lagi sebuah pedang yg sy nmpk mlalui mimpi sy...waktu sy sdg khusuk mlukis...tiba2 sy tdgar sesuatu mlintasi sy...bila sy tgk sja...xda apa2 sy nmpk tapi bunyi itu seakan org yg sdg mgejar sesuatu...bunyi nafas yg sgt kuat itu mbuatkan sy tkjut...skilas pndang mata sy...sy tnmpk seseorang yg memakai baju hitam yg btopeng ,yg hanya nmpk matanya ,akan tetapi ia sperti imaginasi sy...krana bila sy pndang kali kedua ,...jelmaan tu hilang sekelip mata..jadi sy bjln mnuju ke hujung pagar ,rumah belakang utk mgetahui lbih lanjut apa kah sy sdg bmimpi ataupun ianya realiti.sdg sy mlihat2 dluar pagar tsebut...sy tnmpk sebilah pedang seperti dlm mimpi...jadi sy tgk kiri dan kanan ,depan dn belakang skiranya ada org,tetapi lgsung xda kelibat org dskitar. pedang itu seakan baru shja dtinggalkn dsna...hati sy tgerak utk mngambil pedang itu yg terhunus ddlm tanah...jadi tanpa fikir panjang ,trus sy ambil pedang tsebut...bila sy pegang  pedang tu shja...kepala sy pening dan tiba2 sy rebah...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 10, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

the espiritu transpotadora spirit hunterWhere stories live. Discover now