#miupus
#silentkillerpart 1
"ma....ko kol c angeline,sy mau p tmpat dia!!!!"sy blg sy mnangis....
"kalu tdak sy p mati ni!!!"sy blg trus mama sna bdiri d depan pintu...bapa pula mrokok sna kakilima...
"kasi jalan sja dia tu...bising!!!!"blg bapa...
sejak c han kena halau dri ni ruma,trus sy xda sda boleh tggl dcni....c han bf sy dri tingkatan 1...sy xda boleh lupa dia...dia jnji sehidup mati sma sy,tapi kerana mama xda suka sy bkwn sma c han,dia suru kmi putus....c han baik,sy sda tlanjur sma dia,dpondok tmpat kmi bdating dhujung kampung...
flashback start...tiga bulan yg lalu...
"syg...ko mgandungka???"blg c han....
sy geleng kepala...sy tdur dpaha dia
"sy msti tggungjawab syg...sy mau kwin sma ko...sy bincg sma mama sy kio....p tunang ko..."blg c han...dia mgeluh...dia mau ksi senang hati sy,dia tau mama sy larang kwn sma dia...mama sy ckp drg miskin...mentang2 la c han anak yatim...mama dia ja yg dia ada...
"syg...sy rela bha tu..."sy blg...sy mmg rela buat bgtu sma c han...itulah bukti cinta sy sma dia...hujung mggu tu c han sma mama dia dtg druma hntar pinangan tapi mama sy halau pakai pnyapu....sejak tu c han jalan...smpat dia tulis surat,dia ksi sisip dpondok tu....
kepada mai kesayangan...
sy akan kembali dkampung ni...sy mau capai cita2 sy jdi doktor barulah sy p kwin ko,jgn marah keluarga syg sbb siapalah sy skrg.bagi drg,sy blm dapat mcukupi syg....sy jnji akan kembali dcni syg....pcayalah...sy cinta sma ko smpai akhir nafas sy...yg myayangimu
han...sy baca tu surat tiba2 c sado dtg,abg sy yg sulung...dia bakar tu pondok....sy dtampar smpai bdarah mulut sy...
"hah puas ati ko mai,skrg xda suda tmpat ko mgenang si miskin tu..."blg c sado trus dia jalan....flashback ends...
"ma....ksi jalan sy..."blg sy...
"aduii pening kpla sy ni mai,mula2 p bcinta sma org miskin,lpas tu mau jalan dri cni rumah..."blg mama...
"boleh ko jalan p tmpat kaka ko cuma ksi abis dulu spm ko..."blg mama...lega hati sy...dua bulan lagi spm sda...sy xda dpt fokus,sy rindu btul sma c han....c han tua satu thun dri sy...yg sy tau c han skrg krja bikin bgunan dkk,bilang mama c han,c han mau kumpul duit mau masuk U...lega hati sy dgr...han syg...sy akan doakan kejayaan ko...sy blg dlm hati...
dskolah,ada dua org ja bestfriend sy,c sara sma cikgu helmi...ckgu helmi guru kaunseling selalu nasihat sy....sy suka bcrta sma ckgu helmi...
sy skip>>>>
spm sda tamat...sy xda knfiden apa sy jwb.lulus ka gagal,sy xda kisah..fikiran msih mrindui c han...bygkan hp pun kmi xda,mcmna mau bhubung...sy dgr c han ada balik tapi skjp sja,sy rsa dia mau jmpa sy bha tu tapi dia xda brani sbb c abg sado pukul dia dulu kn...hari ni hari yg indah utk sy sbb ckgu helmi bawa sy bjalan2 p dkk....siok kn...c mama ksi benar sja sy ikut ckgu helmi...dlm pjalanan naik kreta ckgu helmi,ckgu helmi tanya psl sy...psl boifren sy,sy crta la sma ckgu helmi...umur ckgu helmi 26 thun,masih bujang,hensem jg dia ni...ckgu helmi rajin mdgar keluhan sy...dan sy tcerita sma ckgu helmi yg sy tlanjur sma c han,ckgu helmi diam sja...no komen kali....
kmi shopping,ckgu helmi beli sy baju,kasut....bgus ckgu helmi....malam sda...ckgu helmi sggah dsatu tmpat...sy tgok mcm hotel,hotel sederhana sja...
"mai...mgantuk la sy..kita tdur dsni dlu..."blg ckgu helmi...ntah knpa hati sy xda sedap, lain btul sy rsa...
"bha ckgu..."sy blg sbb takkn sy mw pksa ckgu driving...dlm fikiran sy,ingat sda drg mama,manatau drg marah...
"jgnlah pggil sy ckgu...lgpun mai bukan lagi pljar kn..."blg ckgu helmi trus dia trun...sy pun trun...c ckgu helmi ada hp,dia kol kali bapa sy bgtau yg kmi tdur dkk...baru lega hati sy...
YOU ARE READING
miupus
Romancepcintaan yg dtentang oleh kluarga myebabkan gadis tsebut mau jauh dri kg..dapatkah dia btemu dgn hans..kekasihnya yg dhalau oleh kluarganya sabahan story