author skip sikit eah.btw... tu Ed lepas beberapa tahun🔝🔝
SHAKIRA BERUMUR 20 TAHUN TETAP TINGGAL DI DALAM RUMAH ED SELEPAS TAMAT SPM DENGAN RESULT STRAIGHT A.. KINI DIA MENUNGGU ED UNTUK MENYAMBUNG PELAJARANNYA SEKALI.
dia tidak kisah jika dia dua tahun ketinggalan untuk menyambung pelajaran.
dia ingin menunggu Ed yang akan mengambil result SPMnya hari ni.Kereta audi milik Ed dah di parking
di kawasan VVIP."Sha,saya takut la kalau dapat result teruk"
Ed kini selesa dengan panggilan Sha..
begitu juga shakira.. bagi dia, Shakira ialah nama yang agak panjang untuk dipanggil."awak jangan risau, awak mesti dapat la."
sha melemparkan senyumannya"thanks, sha . Jom duduk ... nak start dah ni."
Ed berjalan ke kerusi yang disediakan khas untuk dia dan Sha..
"Di sini saya akan mengumumkan pelajar yang mendapat straight A..
bla..bla..bla.. dan yang terakhir..
mendapat straight A sambil menyandang tokoh Sukan Sekolah ialah..... Tengku Edrisya Izreen Binti Tengku Azrial Daniel~
berikan tepukan gemuruh. Edrisya, sila berikan ucapan anda."salam sejahtera kepada semua yang hadir pada hari ni, especially to my parents and my beloved friend, Sha for supporting me in every situation i've been for 5 years. Saya amat amatlah berterima kasih untuk anugerah tokoh sukan sekolah ni. Cikgu2 yang selalu membimbing saya dalam acara olahraga peringkat kebangsaan especially in lompat tinggi. so, last word from me, when you want something you think impossible, then take the risk that will make it possible. terima kasih."
*tepukan gemuruh diberikan
ed kembali ke tempat duduknya.
"congrats, sayang"
"aik? sejak bila panggil sayang ni?"
"sejak ada orang panggil saya beloved friend tadi." Sha memberikan senyuman
"ohhhh, cair la ni"
"hmm, yer kot."
selesai majlis, mereka pulang dengan perasaan gembira sambil mereka tidak ketahui bahawa sepasang mata melihat mereka dari awal majlis hingga la akhir.
senyuman mengerikan terlihat di mukanya.*******************************
Dalam sebuah rumah terbiar dalam kawasan sunyi tanpa orang ramai...
"boss, macam mana ni, kalau lepas ni diorang fly luar negara sambung blajar cane?"
"aduhhh, kau rilek la wey, kalau dorang fly... aku tetap akan ikut dorang sampai lubang cacing skalipun!... budak pengkid!
kau tunggu la nasib kau!"
sambil menyentuh pipi nya yang masih berparut setelah beberapa tahun berlalu..."budak sial!..... kau akan mati di tangan aku!.... aku takkan mari selagi kau masih hidup!" marahnya dalam hati...
************************************
Depan TV rumah Ed.
"Awak,.... lepas ni nak sambung blajar kat mana. awak kena cari scholarship dulu ke"
"tak pun... ayah saya boleh tolong adjust kan...and pasal sponsor awak... biar ayah saya yang tanggung .... saya ingat nak sambung kat US.. saya dah tengok rumah kat sana ... ayah saya kata kawan dia yang jual property rumah tu .... senang la skit."
"ohh.. awak nak ambil course apa?"
"saya ambik course buisness... ayah saya nak saya ganti tempat dia dalam syarikat Tengku Sdn. Bhd. tu nanti... awak nak ambik course apa?"
YOU ARE READING
Now Saya Tahu Awaklah Orangnya (gxg)
Romancesweet little big things. Love is universal kau mungkin tak tau bila, kenapa.. dan pada Siapa kau jatuh cinta.. ini kisah Edrisya dan Shakira. "i will always there for you." Ed "aku cintakan kau.." Shakira