Cikgu arryan memanggil fera ke pejabatnya . Seperti yang dijanjikan fera akan luahkan semua masalah dan punca punca dia nak merokok . Fera masuk ke dalam pejabat tu macam mau tak mau je . Dia menarik mukanya kerana bencinya kepada cikgu ni semakin membuak buak .
Ye fera, sila bagitau saya kenapa kamu merokok ?
Sebab saya stress .
Apa penyebab kamu stress ?
Cikgu haus lah .
Cikgu tanya kamu nie .
Oh cikgu nak tahu puncanya? Saya bukannya tak nak cerita .kalau saya cerita pasti saya akan teringat balik masa silam saya yang sangat pahit pasti cikgu tak boleh bayangkan bagaimana kesengsaraan saya ! First , saya benci ibu saya because she is not my mommy ! Ayah lebih sayangkan dia lebih dari anak dia sendiri . Saya anak yatim, mak saya mati gara gara perempuan tu sekarang dia dah menguasai segalanya . Satu org kat dunia ni takde sorang pun percaya saya bahawa dia bunuh ibu saya . Pasti cikgu terkejut dah lah saya nak pergi . Fera keluar dari pejabat tu dengan air mata berlinang .Angin sungguh kuat di atas bangunan ni . Fera berada di atas bangunan di sebelah sekolahnya . Dia duduk di atas sambil menikmati pemandangan bandar bandar . Dia berfikir apa akan terjadi sekiranya dia mati kerana dia ingin berjumpa ibunya . Fera masih sedar antara buruk dan baik dia taknak masuk neraka kerana bunuh diri . " mak kau ! Astagafirunglahalazimm misya jangan la kejut aku macam tu kalau aku ada sakit jantung confirm gol " marah fera . " hahahhaha dahlah tu jom balik sekolah " . Okayy misya .
Cikgu arryan tak sengaja melanggar bahu fera . Fera terkejut dan membuang buku di tanganya lantas dia mengutip buku yang jatuh . Manakala cikgu arryan hanya memandang dan tidak mengendahkannya . Fera sangat marah ketika itu . Begitu juga cikgu arryan yang benggang dengan sikapnya kerana memperlekehkan seorang guru .
Sudah 2 minggu fera dan cikgu itu tidak bertegur . Dua dua pun keras hati . Sehinggalah satu hari , fera diambil lewat oleh pemandunya mungkin sibuk . Dia pun jalan kaki ke rumahnya . Cikgu arryan memakai motorsikal ternampak fera seorang diri dan masih memakai baju sekolah di tepi jalan raya . Cikgu arryan berasa hairan jadi dia pun mengikut fera kemana ia pergi . Fera berada di sebuah kedai minuman yang menjual minuman keras . Cikgu arryan terkejut ! Tetapi dia masih berdiam diri . Fera pun membuka beg sekolahnya dan mengambil jacket untuk menutup pakaian sekolahnya . Cikgu arryan lantas mematikan enjin motorsikal dan mengejar fera . Tiba tiba perutnya berbunyi " aduhhh time ni la kau nak datang " arryan pun apalagi berlari ke tandas . Fera masuk ke tempat itu tanpa ragu ragu . Sekumpulan lelaki memerhatikanya namun fera hanya buat tak tahu " bagi 1 gelas wain " order fera di kaunter . Setelah cikgu arryan selesai di tandas dia pun meneruskan misi menyelamatkan fera . Apabila arryan masuk dia berasa amat kekok kerana dia tidak pernah memasukinya dia melihat fera yang hampir jatuh ! Lantas dia menangkapnya . Pada masa yang sama seorang lelaki cuba menghampirinya nasib cikgu arryan sempat . Dia pun mengangkat fera dan membawa beg sekolahnya . Semua orang dekat situ memandangnya . Dia menembah uber . jika mereka dua naik motor bersama dalam keadaan mabuk fera ni pasti tumbang . Arryan pun meninggalkan motornya . Cikgu arryan lupa bahawa dia tak tahu rumah fera ! Takkan arryan nak bawak balik rumah dia . Arryan call semua cikgu dan penjabat namun tiada seorang pun tahu . Arryan tiada cara lain dia terpaksa bawa ke rumahnya walaupun hatinya tidak tenang . Takkan aku nak tinggalkan di sorang kat sini ?
Setelah sampai di rumah , fera tersedar tapi masih dalam keadaan mabuk . Beratnya kau ni fera . Fera pun bercakap " cikgu arryan hahaha hensemnya kau tapi takde style , aku lagi famous dari kau , kau tu hanya seorang guru biasa jer aku harap standart kau gini je hahaha " dia naik ke atas sofa dan melompat lompot dan membuat gaya comel . Cikgu arryan hanya tersenyum dengan lingkahnya . Tiba pintu belakang rumah arryan berbunyi . Lantas dia memegang tangan fera dan memberi isyarat diam " shhhh , jangan bising . fera tunggu sini tau " fera kan mabuk manalah dia sedar dia pun pergi ke dapur dan terlpas dari genggaman arryan " fera !! " cikgu arryan mengambil penyapu manatau penjahat yg masuk ke rumahnya . Siapa tu ? Eh tu bukan momy punya beg ke ? Masak lah aku gini ! " momy yang baru keluar dari tandas ternampak arryan dengan seorang gadis sekolah . Lantas momy arryan tarik telingan arryan dan minta memberi penjelasan . " ARRYAN ! apa kau dah buat ni nak kenapa kau bawa lari anak orang? Apa salah momi ? " marahnya ibu arryan . Fera tiba tiba pening dan pengsan . " ya allah , apa kau dah buat ni ryannn ! " . Tak momy arryan boleh jelaskan . Sebenarnya dia anak murid ryan dia nakal , ryan jumpa dia kat pub dalam keadaan mabuk . Ryan taktau nak bawa ke mana habis pelbagai cara untuk tahu tempat tinggalnya tapi semua pun tak tahu maklumlah fera anak orang yang pangkat tinggi . So , ryan pun bawalah ke rumah . Sorry momy .
YOU ARE READING
Sir ? Saranghae so much !
RandomSir sir arryan . I nak minta maaf kat u untuk cakap ... hurmmmm ... APA DIA fera ? I suka kat sir . What? No no no ini salah ! Takpe aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku . Arryan kau tau boleh jatuh cinta dengan pelajar apalagi bercinta ? Mest...