Confession

159 18 6
                                    

Confession : Plagiarism
Date : 16 Jun 2017 | Time : 10:54 p.m.

Tadi author log in wattpad. Nak tengok notifications. Lepas tu, author pun stalk korang. Nak baca story korang & nak tengok ada story apa yang best dalam library korang. Nak isi masa lapang katanyer.

Tapi, niat author terbantut bila author terjumpa satu story yang bernama, Bts Lockscreen Shop (Bukan nama sebenar)

Terus author check description dia. Author rasa description dia 95% sama dengan author punya. Author mula-mula tak nak pun check tapi tak tahu lah kenapa tiba-tiba tergerak hati nak check story dia tu.

Lepas baca description dia, I was like, "Jap.. jap.. Kenapa ayat dia macam aku punya? Ehh..?"

Then, author pun check lah chapters yang dia publish. Dia punya sampels, how to req & rules/payment ada banyak persamaan dengan author punya. Author terus *speechless*

Kebanyakkan lockscreen dia macam auhor punya tapi dia ada tukar sikit. Jujur author cakap, Author sakit hati dengan orang macam ni.

Kalau nak buat lockscreen shop, jangan lah tiru orang punya gaya. Maksud author, guna lah gaya sendiri. Boleh tiru sikit tapi tak perlulah tiru bulat bulat.

Lockscreen yang dia edit dah cantik dah tapi tulah, tiru orang. I'm kinda disappointed 🙁

Morals of the Confession ni adalah, jangan tiru hasil kerja orang. Percaya dengan diri sendiri tanpa lihat pada orang lain. Kalau ada sesiapa yang tahu siapakah orang tu, diam-diam je. Pandai-pandai la dia nanti.

Itu sahaja. Terima kasih. Gomawo.
👽👽👽👽👽

• Author Nochu/Coral •

♡ BTS Lockscreen Shop ♡ +HIATUS+ Where stories live. Discover now