Luku 1. Tarina alkaa

9 2 6
                                    

"Tulee aika, jolloin yhden on aika valita polkunsa."
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Kuinka kauan vielä, Sulkatuli?" harmahtava naaras kysyy uupuneella äänellä. "Kuulkaa kaikki. Tässä on uusi reviirimme. Ottakaamme joet rajoiksi." Sulkatuli maukaisee kaikille neljän klaanin kissoille. "Minä ja Puuklaani valitsemme tuon soisen alueen." Tulppaaniaskel maukaisee ja kasaa kissansa omaan laumaan."Minä ja Sadeklaani valitsemme tuon reviirin, joka on lähes samanlainen kuin oli vanhalla alueella." Peurasydän naukaisee. "Minä ja Kettuklaani valitsemme soisen alueen." Mustakäpälä murahtaa päättäväisesti. "Sitten, minä ja Käpyklaani valitsemme metsäisen alueen. Tähtiklaani näyttäköön meille täysikuun kokoontumispaikan ja parantajien puolikuun kokoontumispaikan. Tähtiklaani valaiskoon polkunne ja suokoon hyvän metsästysonnen." Sulkatuli sanoo, ja lähtee omien kissojensa kanssa kohti omaa reviiriänsä. Myös muut johtajat tekevät samoin.
"Rakennetaan pesiä jonkunverran tänään. Aloitetaan myös leirin muurin rakentaminen. Nukutaan toistaiseksi taivasalla." Sulkatuli sanoo, kun leiriksi sopiva alue on löytynyt. "Parantajan pesä voisi olla tuolla pienessä luolassa." Sulkatuli sanoo osoittaen hännällään luolaa kohti. "Päälikön pesä on tuolla." tuo jatkaa ja osoittaa noin seitsemän hännänmitn korkuista kiveä, jonka päälle pääsee kiviä pitkin. Nimetään se Pesäkiveksi, siinä pidämme kaikki kokoontumiset." Sulkatuli sanoo. "Iso luola voi olla soturien pesä ja toinen pienemmistä oppilaiden ja toinen klaaninvanhimpien." tuo jatkaa. "Usvakatse, Mäntysydän, Myyräaskel, Pajuhammas, Hietikkoraita ja Saukkokynsi sekä Mutatassu ja Lehtitassu, menkää keräämään sammalta. Muut, jääkää rakentamaan leirin suojamuuria." Sulkatuli opastaa. "Minä, Tuiskuturkki ja Punahammas lähdemme metsästämään." tuo sanoo vielä, hakee kaksi muuta soturia ja lähtee heidän kanssaan metsään päin, ja muut lähtevät omiin töihinsä.

Kasteaskeleen MatkaWhere stories live. Discover now