Det är första dagen på nya skolåret. Jag vaknar upp extra tidigt för att kunna fixa mig ordenligt. Jag plattar mitt hår, sminkar mig och byter kläder. Jag tar på mig ett par svarta tighta jeans, en grå hoodie och svarta sneakers. Shit! Klockan är redan 08.03. Jag börjar 08.10 och det tar minst 5 minuter att cykla till skolan. Jag skyndar mig ut och tar min cykel. Jag cyklar iväg snabbt. Jag ser inte en enda människa när jag cyklar in på skolgården. Klockan har ringt och alla har redan gått in. Jag ställer min cykel vid parkeringen. Springer in i skolbyggnaden. Jag tappar nästan andan för att jag är så stressad. Jag brukar inte vara såhär.
Mitt ena skosnöre har gått upp. Men det har jag inte tid för nu. Jag går genom den långa korridoren och precis när jag ska svänga höger ramlar jag.
- Jävla skosnöre! Jävla skola!, skriker jag.
Jag hör en röst ovanför mig. Jag tittar upp. Det är en kille. Han har brunt hår, bruna ögon och världens vitaste tänder. Han luktar typ rosor.
- Oj, hur gick det??, frågar han.
- ehm, det gick bra. Tror jag, säger jag lite blygt.
- Låt mig knyta dit skosnöre åt dig, säger killen.
Han böjer sig ner på knä och knyter min sko. Efter det stannar han kvar sittandes på knä och tittar upp. Han tittar rakt in i mina ögon, sträcker fram sin hand och säger
- Hej! Jag är Shawn förresten, vad heter du?
- ehm hej, jag heter Thelma, säger jag.
Vi skakar hand.
- Gud vilket fint namn!, säger han och ler.
- haha tack!, säger jag medans jag rodnar lite.
Vi ställer oss upp och står bara där en stund och småskrattar lite åt ingenting. Jag har helt glömt bort att jag har lektion nu. Jag antar att han också har gjort det. Han har på sig en grå t-shirt och svarta jeans. Vi matchar faktiskt lite, fattar inte varför jag lägger märke till det ens haha. Tillslut säger han något. Han undrar vart B5 ligger. Juste! Det är ju dit jag ska nu! Fuck vad jag är glömsk, nu är jag så jävla sen asså! Jag visar honom vägen dit och vi går in i klassrummet tillsammans. Alla stirrar på oss. Vi sätter oss ner. Läraren pratar om hur vårt nya schema under höstterminen kommer se ut. Hon säger att alla scheman ligger i en hög längst back i klassrummet som vi kan ta när lektionen är slut. Jag tittar back. Men allt jag ser är Shawn som stirrar på mig med världens charmigaste blick. Det är lite creepy. Men ändå så otroligt sött. Jag vänder mig om och rodnar. Jag är säkert röd som en tomat nu.
Lektionen är slut och alla går ut ur klassrummet. Shawn går bakom mig. Jag vet det, för jag kan känna hans rosdoft. Plötsligt är han precis bredvid mig och jag kan känna något läggas ner i min ficka. Han går snabbt iväg längst korridoren och ut genom dörren. Jag tar upp det han la i min ficka. Det är en liten lapp. Jag öppnar den. Det står " Jag älskar när du rodnar, det är så gulligt :) ses! "
YOU ARE READING
the new guy...
Teen FictionHej o välkomna!! Jag är ny här och är kanske inte världens bästa skrivare men jag ska försöka mitt bästa :) Ja kommer mest skriva om Shawn och Justin, ibland på engelska men mest på svenska tror jag! Hoppas ni gillar min första berättelse här ♡