İLK OLARAK BİR YÜZ MASKESİ TARİFİYLE BAŞLAMAK İSTEDİM :P
Bu bitkisel kürleri uygulamadan önce dikkat edilmesi gereken hususlar
1)Cildi güzelleştirmek ve tazelemek için uygulanacak olan cilt maskesi her cilt tipi için uygundur. 2)On iki yaş altı çocukların herhangi bir kürü doktorlarına danışmadan uygulamalarını kesinlikle tavsiye etmiyorum. 3) Aksi belirtmedikçe aynı anda birden fazla kür uygulanmamalıdır. Herhani bir kürün uygulama süresi tamamlanmadan da başka bir bitki çayı (yeşil çay, papatya,ıhlamur,adaçayı, gibi...) içilmemelidir. 4)Tüm kürlerin çelik veya emaye kaplarda hazırlanması gerekmektedir. 5)Kullanacağınız bitkinin raf ömrünün bir yılı geçmemiş olmasına dikkat edin .
KÜR:Kırmızı elma- Kayısı yüz maskesi
Bu maske için kullanacağınız malzemeler: bir adet sert, ekşi olmayan, orta boy kırmızı elma ve dört adet sert kayısı.
Bir adet orta boy kırmızı elmanın kabuğu ince olarak soyulur. Maske için kullanılacak olan kırmızı elmanın ince soyulmuş kabuklarıdır. Dört adet sert kayısı (yumşak olmayan :D ) her biri yaklaşık 1,5 cm kalınlığında soyulur (kabuklarıyla beraber). Kayısının çekirdeğinin etrafında bulunan yumuşak plazenta kısmı kullanılmamalıdır. İnce olarak soyulmuş kırmızı elma kabuğuyla kalın etli (1,5 cm ) soyulmuş dört adet kayısı beraberce küçük bir kapta ve çok az su ilave edilerek kısık ateşte ağızı kapalı olarak beş dakika kaynatılarak lapa haline getirilir.Lapa haline getirilirken çatal yardımıyla da iyice ezilir. Lapanın çok cıvık olmamasına özen gösterilir.Bel dakikalık lapa yapma süresinde az az su ilave ederek çok cıvık olmayan kıvamı korunur, çatal veya kaşık yardımıyla iyice ezerek homojen hale getirilir. Beş dakika tamamlanınca ılıması beklenir. Ilıyınca iki parmak yardımıyla alna,burna ve yüze çok hafif bir şekilde fazla bastırmadan yedirerek sürülür. En az yirmi en fazla otuz dakika bekletilir. Daha sonra yüz sade suyla yıkanır ve havluyla kurulanır. Bu işlem haftada bir kez uygulanır. Ayda üç defadan fazla uygulanmaz. Her defasında taze hazırlanmalıdır.
- en az 10 beğeniyle yenisi gelir..