Leopardi oli kuullut Kuulammesta sisareltaan, joka oli klaanipäällikkö. Hän päätti itse mennä sinne keskustelemaan Tähtiklaanin kanssa, hakemaan yhdeksän henkeä ja päällikkönimen. Hän otti mukaan ystävänsä Viiman, josta tulisi hänen varapäällikkönsä.
Tähtiklaanin parantaja oli vienyt heidät aukiolle jolla kasvoi vaellusyrttejä ja käskenyt heidän syödä pari kolme kappaletta. Parantaja oli myös neuvonut heille reitin Kuulammelle ja luvannut tulla opastamaan jos he eksyisivät matkalla.
"Viima!", Leopardi huusi. "Onko kaikki valmista?"
"Kyllä!", Viima vastasi. "Lähdetään sinne Kuulammelle päällikkömenoihisi!"
Kuulammella Leopardi joi lammesta vettä ja nukahti. Unessa hänen eteensä ilmestyi valkoinen kollikissa, jolla oli pähkinänväriset silmät. "Tervehdys, Leopardi.", kolli maukui. "Nimeni on Kermaviima. Oletko tullut saamaan yhdeksän henkeä ja päällikkönimesi?"
"Kyllä, Kermaviima. Aloitetaan!", Leopardi maukaisi.
"Hyvä.", Kermaviima naukui. Hän saapui Leopardin luokse, kosketti nenällään tämän päälakea ja naukaisi: "Tällä hengellä annan sinulle rakkautta. Rakasta klaaniasi."
Kermaviima palasi paikalleen, ja harmaa naaras tassutti eteen. "Nimeni on Nopsapisara.", naaras sanoi ja kumartui koskettamaan neniä Leopardin kanssa. "Tällä hengellä annan sinulle totuutta. Tiedä mikä on oikein ja mikä väärin."
Seuraava kissa tuli eteen. Sen nimi oli Koivuhammas. "Annan sinulle voimaa toimia pelottomasti.", se maukui. "Jos päällikkö pelkää, koko klaani tekee samoin."
Neljäs kissa oli nimeltään Aurinkokynsi. Se antoi Leopardille neljännen, kaukonäköisyyden hengen. Päällikön pitää ottaa kaikki kissat klaanissa huomioon.
Viides kissa maukaisi nimekseen Kuiskaussydän. Hän antoi Leopardille viidennen hengen, oikeudenmukaisuuden hengen sanoen, että päällikkö ei saa olla epäreilu.
Seuraavaksi eteen asteli ylväs kissa, joka esitteli itsensä Saarnilehdeksi. Hän antoi Leopardille hyvää arvostelukykyä.
Leopardi sai vielä ystävyyden hengen Suohypyltä, iloisuuden hengen Unikkoiskulta ja nöyryyden hengen Hunajatähdeltä.
----------
Vihdoin valmista! Kiitos lukemisesta!
-Hopeatähti <3 :D
YOU ARE READING
Soturikissat-Paahtavan tähden taistelut-Osa 1: Aurinkomyrsky
FanfictionKaksi kulkukissaa, Leopardi ja Viima, löytävät tyhjän rotkon. Sisään on vaikea päästä. Kissat päättävät perustaa rotkoon klaanin ja sen leirin. Rotkosta löytyy tyhjiä pesiä.