Två Världar

185 3 0
                                    

Jag trycker min hand mot mitt sår. Det gör ont, smärtan är obeskrivlig. Framför mig ser jag en varelse klädd i en kappa och en mask. Det ser ut som att han skriver något i luften. Plötsligt känner jag något på mitt lår. Jag tittar ner. På mitt lår står det  Försöker du igen kommer alla du älskar arr försvinna. Jag ser hur varelsen flyger iväg.

Jag skriker högt."Lugna dig" säger någon, jag tror det är mamma. Hon tvättar mitt sår, och jag ser att hennes blick faller på mitt lår. "Du kommer klara det här, du kommer att leva. Jag lovar du måste göra det här" säger hon Jag andas in och tittar på henne. "Nej, mamma jag vill ha kvar er" säger jag "Om du inte gör det kommer vi ändå inte vara kvar, du kommer vara ensam med dem kalla" säger hon och går i väg. Jag biter ihop och försöker att lugna mig. Varför jag , varför just jag.

1 månad tidigare

Jag går sakta in i köket. Mamma står och skalar potatis. Hennes krafter har precis försvunnit, hon vart dömd efter att hon tog tillbaka Min lilla syster Ayla. Vår ledare, av vår värld bestämde att det var bäst så. Mamma hade ändå inte mycket kraft kvar. Hon var svag. Jag hör någon knacka på dörren lite. Jag gick och öppnade.  Där möter jag, Cedric, vår ledare.  "Enya, ge mig din vänstra arm" sa han med hård röst, försiktigt sträcker jag fram min arm. han tar hårt tag i den. Jag drar upp min, ett märke som jag själv inte sätt, finns på min arm. Det är en kvadrat med en triangel i och i triangeln är det en Cirkel. "Zirian, vi har hittat henne" sa han "Enya, du är den utvalde, du ska rädda oss från de kalla, va lugn du kan inte dö, du har fått krafter, men du kommer känna mycket smärta" . Jag vände mig om och sog på min mamma. Hon sog rädd ut.

"Mamma, vilka är de Kalla?" frågade jag, mamma tittade på mig "De kalla är ett folk som för en längre tid har varit döda, Titus han som var den förre utvalda dödade dem men någon har offrat sig för dem och dem är visst nu tillbaka och ett krig kommer att bryta ut, du måste döda dem, du är den utvalde. Du är säkermen dem du älskar är inte det. " sa hon jag tittade på henne. Varför jag . 

-------------------------

Hej hej hoppas ni gilllar den här och att ni will fortsätta läsa!!

Två VärldarWhere stories live. Discover now