Dörrarna öppnades, det var många där. Jag tittade bara ner i marken. Cedric, stod där med ett stort leende. "Hej, jag antar att du är våran blivande hjälte" sa han, jag svarar inte han visar mig vägen in. Där sitter Zirian, hans hår har bruna fina lockar. Han tog i min arm hårt, och tog ena armen över märket. Hans ögon var stängda. Jag andades tungt. Plötsligt öppnade han ögonen. "Ikväll" sa han och gick, bort. Jag antog att jag skulle bli tränad, Cedric, visade mig vägen till ett rum. "Hälsa på River" sa Cedric och gick iväg. Framför mig stod en kille han var söt. "Enya, hej" sa han "Hej" svarde jag."Jag ska lära dig att kontrollera all fina krfter du fått, vi ska börja med, Vatten" sa han "Det du ska lära dig idag är, en vatten orkan, tänk på vattnet, och sedan gör du så här" sa han, samtidigt som han, tog ihop händerna sen ut dem och sedan vevade han dem. Jag provade själv jag tänkte på vatten och det började spruta från mina händer, det var som hål i mina händer, jag började göra rörelserna, det var svårt men på mitt tredje försök, gick det. När jag flyttade på händerna flyttade sig orkanen. Det var häftigt. "När du vill sluta säger du, kuacha" sa han , jag tog ett djupt andetag "kuacha" sa jag och allt vatten försvann. En åsksmäll hördes och rummet vart kallt. Konstigt, det är ju sommar. "De är här" sa River. Okej, var redo. Vi gick ut igenom rummet. Där människor sprang runt i panik. På golvet, låg en gammal man död. Jag flämtade till. En flygande varelse, kom mot oss. Jag tänkte på vatten och gjorde rörelserna. Jag styrde orkanen mot den kalla. River, tog fram sin stav och började hjälpa dem runt omkring. Jag fortsatte med min orkan, jag styrde den runt den kalla, fler av dem kalla kom mot mig. Jag började känna en smärta i min mage. Jag tittade mot River. "Kämpa Enya!" sa han , jag lyssnade och fortsatte. Orkanen vart större och de kalla började dra sig undan. Jag fortsatte att trycka på, de kalla var borta, men bara för den här gången. "kuacha" sa jag och ramlade i hop, men River fångade mig i hans armar.
Nästa morgon vaknade jag av att river skakde om mig. Från och med nu skulle jag bo med honom. Han skulle träna mig ofta. Redan nu på morgonen skulle vi träna. Vi gick mot rummet. "Okej, idag ska vi fortsätta med vatten, du ska kunne göra en flodvåg, du börjar med att tänka på Vatten, och sen gör du så här" sa han och klappade handerna 4 gånger och sedan hållde han bara fram Dem. Jag försökte flera gånger men lyckades aldrig. Det blev en lite fontän från mina händer. "Du måste tro på dig själv" sa River jag försökte igen och igen till jag lyckades, den vart inte stor men det vart en våg."Ja, du måst bara fortsätta träna, tänk på din familj och alla du älskar" sa han jag fortsatte och efter elfte försöket lyckades jag äntligen. " De kalla kommer vara starkare när de kommer nästa gång, men det är inte för än om en månad så vi kan öva mycket nu" sa han och log mot mig.
KAMU SEDANG MEMBACA
Två Världar
FantasiEnya, för en dag reda på att hon är den utvalde. Hon är den som ska rädda alla från dem kalla. Hon är säker från döden, men alla hon älskar är i fara. Flera Oskyldiga människor dör och allt Ligger i Enyas händer. Kommer Enya lyckas döda dem, vem var...