Yerin pergi ke bumbung sekolah bersama Gfriend. Sampai di sana, mereka melihat geng BTS sudah berada di sana. V melihat mereka.
"Yang kau bawak Gfriend ni kenapa? Kan aku cakap nak jumpa kau seorang aja?"kata V sambil memandang Yerin tajam.
"Kitorang yang nak follow dia sebab kitorang tau korang macam mana, so kitorang tak akan biarkan kau orang buli dia."kata Umji sambil merenung tajam ke arah V dan ahli BTS yang lain silih berganti.
V memandang ahli BTS yang lain,lalu mereka berkeputusan
"Tak pa lah, lain kali aku jumpa kau, harini cancel sebab aku and geng ada hal."kata V sambil berlalu dari situ.
Yerin hanya diam membisu. Dia tak sangka V orang yang begitu. Pada mulanya dia menyangkakan V seorang yang baik tapi rupanya sangkaannya meleset sama sekali, dia cumalah seorang pembuli di sekolah itu.
"Lain kali awak kalau nak jumpa sesiapa, tanya kitorang dulu, mana tau perangai diorang tak elok ke?"kata Sowon.
"Baiklah, terima kasih sebab dah tolong saya ya Gfriend. "Kata Yerin sambil tersenyum manis.
"Cheonma, awak kan kawan Umji dan secara automatik, awak pun kawan kami."kata Yuju sambil menepuk bahu Yerin perlahan.
"Dahlah, jom kita balik, esok awak datang sekolah dengan kami ye? "Kata Umji.
"Awak pergilah rumah saya esok? Nanti saya bagi alamat."ujar Yerin.
"Okay, nanti whatsapp kat saya ehh? Lagipun awak dah ada no saya kan?"kata Umji.
"Aah, nanti saya hanta dekat awak."ujar Yerin sambil senyum ke arah Gfriend.
Tiba-tiba sebuah kereta membunyikan hon.Yerin melihat yang appanya sudah sampai.
"Ehh, saya balik dulu ye? Appa saya dah sampai tu. Esok kita jumpa lagi ye? Bye"Yerin melambai tangan ke arah Gfriend sambil berjalan ke arah kereta appanya.
Di rumah V
V POV
"Sibuklah Gfriend ni, suka sangat kacau aku punya plan. Dahlah perempuan tu hampir je jadi mangsa aku. Pabo!!!! "
End of POVV menghempaskan dirinya di atas katil sambil meraup wajahnya. Tiba-tiba V merasakan tekaknya gatal lalu dia batuk sambil menutup mulutnya. Alangkah terkejut dia, apabila dia melihat darah di tangannya.
"Kenapa dengan aku ni? "Kata V sambil membasuh tangannya di dalam bilik air.
Dia memandang wajahnya di cermin di dalam bilik air.
Tiba-tiba kedengaran pintu biliknya diketuk dari luar.
"Taehyung ah, mari turun, kita makan malam."jerit Pn Kim dari luar bilik.
"Naee omma, kejap lagi saya turun."kata V sambil membersihkan mulutnya lalu dilap menggunakan kain.
"Think positive V, that was nothing."ujar V di dalam hati.
Lalu dia cepat-cepat mengemaskan diri lalu keluar dari biliknya menuju ke ruang makan.
Di rumah Yerin
Yerin termenung di hadapan televisyen. Dia teringat akan perihal tentang V tadi. Sungguh dia berasa geram dengan V tapi pada masa yang sama hatinya macam sudah dipanah asmara.
Pn Jung memerhati anak perempuannya itu.
"Yerin termenung apa tu?"tanya Puan Jung sambil duduk di sebelah Yerin.
"Ehh, omma, tak ada apalah. "Kata Yerin.
"Kalau ada masalah, cerita dekat omma, mana tau omma boleh tolong. "Kata Pn Jung lagi cuba memujuk Yerin.
"Tak ada omma.. Omma tak perlu risau ye? Nanti apa-apa Yerin cerita dekat omma. "Kata Yerin sambil melebarkan senyuman.
"Nae.. Jangan pendam kalau ada masalah ye? Dah pergi tidur, esok nak pergi sekolah. "Ujar Puan Jung.
"Nae, arraso, Yerin pergi masuk tidur dulu ye? Goodnight omma"kata Yerin sambil menuju ke arah biliknya.
-to be continued-
Vote
@
Comment
YOU ARE READING
Let Me Know
FanfictionBila sang jejaka bersama gengnya, dia akan menunjukkan belang dengan membuli seorang yeoja yang baru berpindah ke sekolah itu tapi sering dibantu oleh satu kumpulan yeoja yang baik hati tapi sikap membuli si jejaka itu lama kelamaan menunjukkan per...