3

167 13 2
                                    

Pada malam itu, menelefon kawan-kawan baiknya iaitu Gopal,Fang Ying dan Yaya, tidak lupa juga Ochobot. Boboiboy berbual dengan agak lama.  Jam menunjukkan 10 p.m. "Boboiboy pergi tidur dah lewat ni," kata Ayah Boboiboy. Boboiboy mengucapkan selamat tinggal kepada kepada kawan baiknya itu. Keesokan harinya, Boboiboy bersama kawan barunya itu pergi ke sekolah bersama-sama." Kau nampak pucat jer Boboiboy, kau OKAY ke?" tanya Hairy. " Aku gementar la," kata Boboiboy dengan nada yang agak pelahan.  Kawan-kawan barunya tertawa kecil melihat Boboiboy yang gementar, mana tidaknya,  sudah berumur 14 pun masih gementar. Boboiboy hanya tersipu malu.  Seminggu berlalu, boboiboy sudah melupakan kawan lamanya itu.  Dia makin akrab dengan kawan barunya.  Bermain bersama dan membuat latihan bersama.  Hairy dan Roy yang bersikap kotor itu saja mengakrabkan hubungan dia dengan Boboiboy supaya membantu dia melakukan perbuatan terkutuk.  Aira dan Aina?  Mereka hanya sepupu kepada Roy.  Roy yang bersifat kotor itu ditakuti oleh semua sepupu dia.  Aira dan Aina terpaksa mengikut perintah sepupunya . "Dah lama Boboiboy tak telefon kita kan," tanya gopal sambil menongkat dagunya." Yer la, dah banyak kali dah aku cuba telefon dia tapi dia tak jawab. " "Apa kata kita lawat Boboiboy hujung minggi ni," kata Yaya dengan semangatnya.. Ying hangya menganguk tanda setuju dengan candangan yaya itu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Setia?Where stories live. Discover now