Lepas set alarm pukul 7 pagi, saya letak handphone jenama nokia di tepi bantal.🎶 ringtone nokia 🎶
Dengan mata yang masih tertutup rapat, saya capai tu telefon. Saya buka mata sikit. Berkelip-kelip tu lampu screen menandakan ada panggilan masuk.
Incoming call.... Si Bulu
Hahaha, tidak bh.. Sebenarnya saya pun kurang pasti bah nama dia. Sya dengar ja something like bulu, tu la saya simpan nama dia sebagai bulu. Malas bah saya tanya dua kali. Sia2 kena cakap bosukon nanti.. Parah tau..
Oh ya, cakap pasal si bulu ni, kami berkenalan dalam telefon ja. Kazen saya nama dia sinta merangkap kawan baik saya yang share tu nombor saya sama si bulu. Saya difahamkan yang si bulu kawan boyfriend si sinta.
Saya tekan keypad bawah belah kiri. Trus saya letak di telinga kiri.. Saya dengar ketawa2.
"hello", dia cakap kuat dan kasar okay..
"Yaaaa..", saya jawab sambil buat bibir senget tapi mata masih bertutup.
"Haha.. Punya bida suara ko baru bangun.. Hahaha... Pigi siap", penjahat.. tidak lucu pun dia mau ketawa... Benci okay.. 😒
"Awal masih.. Nanti la bah..", saya buka mata. Trus sya buat gaya yg anak mata kasi naik atas..
"Awal apa.. Cuba ko tengok tu jam.. ", dan... Saya pun akur. Saya tengok jam di dinding bilik. Atuuuuuukoi.. Pukul 8 pagi sudah. Hilang trus mamai saya ar.
"Oi.. Pukul 8 sudah .. ", saya terteriak si bulu. Saya berdiri sambil telefon masih melekap di telinga. Sempat saya buang tahi mata, kihaaa... Sedap kurik tepi mata tu kalau baru bangun kan , ahahaha😂
Saya capai tuala, trus baling telefon di tilam sebelum keluar pi mandi. Saya sentuh air dengan hujung jari telunjuk. Uiiii!!! Sejuk makkk.. 😂 Tidak la saya mau mandi begini. Trus saya tudu ja tu air bikin lap sisa tahi mata.. Buruk kan perangai :p
Saya pi toilet. Mencangkung sampai siap melombong emas.. Sempat saya mengidam makanan dalam toilet sambil melombong.. Yaiiii, kutur :p
Punya Lega kalau tiap pagi jadi tetamu pak jamban kan?? Nah.. Siapa jarang melombong waktu pagi, amalkan selepas bangun pagi, minum air suam tak kisah la secawan atau dua gelas..
Saya kembali di kamar mandi. Saya tengok tu air paip mengalir di dorom lama2. Dengan baju tidur yang masih melekat di tubuh, saya jirus air di badan guna gayung.
Saya gelek2 sambil nyanyi tu guyang inul bikin cover sejuk.. Kihaaa.. Siok oh .. Tu tangan saya angkat tinggi2. Tangan genggam. Jari telunjuk ja berdiri. Kepala guyang2. 😂😂
Siap mandi, saya bersiap ala kadar.. Sengaja bei saya pakai baju macam pigi tabasan.. Ya la, kot2 saya punya kawan blind date kurang hensem kan.. Rugi ja melawa.. Lain la zaman sekarang, ada wasap.. Baru intro, trus tukar2 gambar.
Zaman saya time ni belum ada smartphone murah.. masih angka ribu lagi. Mau hantar gambar pakai mms ja. Tapi tu pun, kalau handphone canggih sikit. Takat handphone yang biasa tu, tiada mms, memang kena sabar ja la kalau mau tengok gambar...
Saya ambik duit, handphone sama ic lepas tu main sumbat ja di poket seluar. Sebelum jalan, saya pigi kasih tau mama yang saya mau keluar pergi pekan. Oh saya pakai tu selipar tat sing ja warna putih.. Yang selipar berat tu..
" mak, ada mau kirim ka?", saya tanya mama saya. Walau pun saya tau betul mesti kuih juga mama minta, saya tanya juga. Mana tau ada tambahan..
"Teda.. Kasi beli mama kuih..", nah kan.. Betul.. Kuih saja mama ingat. Di dapur, habis bawang ka sayur ka, tidak dia ingat tu. Tapi kalau habis kuih, sampai terbawa dalam mimpi tu.. Kesian si mama kan...
Lepas salam mama, saya jalan kaki pigi bustop. Mau tunggu kereta pairit. Sementara tunggu tu, saya kasih keluar handphone. Mau cek ada sms atau teda.. Sekali...,
Atukkkkkkkkkoiiiiii!!!!
Silaka manuk tambulun :p :p :p
Saya teda end call arrr.. Masih oncall oh.. Gila apa ni orang ar.. Banyak juga kredit dia kasih biar tu telefon begitu... Buduh.. Buduhh.. Nah kan.. Saya termaki dia dalam hati.Saya kasi end call ja. Lepas tu tukar mode silent. Biar la tu bulu sana.. Tidak tau apa saya mau kasih label tu lelaki..
Grrrrrrrr...... Grrrrrrrrr...
Nah.. Karau tangan saya tiba2. Saya terbuang negi tu handphone sana tar jalan raya.. Terkeluar bateri dia ar.. Nah padan muka kan..Nasib la lasak tu handphone.. Saya on balik, ada sudah 5 missed call. Gila ni lelaki.. Tdk sampai 30 saat bah tu saya ambil masa kasih masuk bateri. Saya suspek mesti dia dgr voice mail 2 saat trus balik2 tekan call.. Hmm.. Belum lagi saya jumpa, sudah saya stress dengan gaya dia..
Yang mau sampai sudah pekan kan, bulu call lagi saya. Kali ni, tidak sudah saya terbuang handphone sebab sudah off mode getaran juga.
"Oiii.. Ko di mana.. Belum po mandi tu kan..", ewah.. Dia main oi2 dengan saya.. Ingat saya teda nama ka...
"Apa oi2.. Saya teda nama ka?"
"Ai.. Suka hati la bah saya.. Bah, ko sudah mandi??"
"Belum.. Saya tengah melombong ni.."
"Haaa melobong?? Sepa meninggal??"
"Lombong bah.. Bukan lobong.. ", eee bikin geram ni lelaki..
"Bah.. Ko sudah mandi??", balik2 tanya.. Bosan saya ni soalan..
"Sudah bah.. Mau sampai pekan sudah ni.. Bah.. Ko di mana?"
"Sampai pekan ko sudah.. Saya bawa meti kawan2 saya ni..", banyak buyuk ni lelaki.. Paling saya benci tu lelaki bawa bodyguard tidak mau bagitau awal2.. Macam gaya pundan ja.. 😒
Kami set tempat jumpa di kedai makan dusun. Siap sebut no. Meja berapa lagi.
Saya sampai di kedai makan tu, ada sudah 4 orang lelaki duduk2.
*********
.
.Ada 4 orang lelaki,
1. Gundut, rendah, sedap mata memandang
2. Kurus, rendah, sedap mata memandang
3. Tinggi, badan sasa, hensem
4. Gundut, boroi, tinggi, hensem
"Hai.. Duduk sini..", dia berdiri sambil tarik kerusi. saya tengok yang bercakap dengan saya kan.... OmG 😱 ini lah dia?? tidak mau dia oh.. Biar pun dia bagi saya 5sen nalapak, saya tetap tidak mau kawan apa lagi kenal dia 😂😂😂😂