Part 3

568 45 3
                                    


Part 3

#overandoveragain

Alexander P.O.V

Ya Tuhan indah sungguh permandangan di depan mataku ini.Aku nak gelak terstuck sekejap kelu lidahku melihat ni perempuan. Ada lagi rupanya manusia macam ini wujud ouh. Pakaian Mak Cik Jane lagi upgrade dari dia ouh. Bila aku tanya dia dari mana dia blur sekejap,aku tanya lagi dia dari zaman apa baru dia faham. Fuh jawapan dia..okay boleh diterima akal. Tone suara normal,means dia bukan pengoda,kuku dia clean and clear.

Cara dia pun hmm...bolehlah...cuma..aduhai..okaylah kali dia nih. Malas sudah aku mahu fikir banyak-banyak. Ada lagi urusan penting lagi dari dia nih. Ehh..jap bukan dia kah yang langgar aku kemarin?? Laaa...si Clumsy pula nih.

End.
################################################################

Her First Day ....

Pagi itu Si Aless bangun dengan bersemangat. Dia pakai white blouse and pink pants ada scarf lagi dileher. Okay,this look okay. Chai Yuk Aless! Yes You can do! Nah kata2 motivasi si Aless.

Yeah jom kita kerja!!!

Tiba di bangunan tempat kerja,cun2 ngam2 7.30am. Si Aless ni memang bersemangat tu orangnya. Apa pun dia buat semangat sungguh cuma clumsy jak. Dia greet tu pengawal bangunan

"Good morning abang guard"sapa Aless sambil senyum
"Morning Miss,awal sampai"balas pengawal bangunan tu.
"Aha..excited bah."jawab si Aless.

Terus dia tekan tu lift tingkat 16. Senyum2 jak dia.
Ting! nah sampai sudah..

Keluar dari lift si Aless nyanyi2 sampai sudah di meja dia. Dia start tu decorate dia punya table. Ada pasu bunga matahari. She likes bunga matahari. Sebab warna dia warna yang terang dan ceria. Lepas tu dia kemas2 bilik Boss. Ouh dia panggil Alex tu Boss ah. Okay siap,dia tengok jam 7.55am. Banyak staff sampai sudah. Yang dia hairan walaupun ramai dah sampai dalam bilik tu krik2 saja. Langsung tiada bunyi. Dia duduk2 di tempat dia tunggu si Boss datang.

Sharp 8am si Boss masuk,terus semua staff berdiri greet dia. Tapi satu pun dia tak jawab. Macam biasa muka dia ketat tiada perasaan. Senyum pun tak.
Lepas dia masuk bilik semua orang duduk. Si Aless pun ikut duduk.

"Alessandra Faith!!!!!!" nahhhhhhh its begin....
Cepat2 si Aless bangun dan masuk bilik si Singa jantan.
"Morning Boss."greet Aless
"Apa jadual saya hari ini?"tanyanya sambil melihat ipad.
"Arr...Boss ada meeting dengan pihak HQ mengenai new project kita di Pulau Marine pukul 1PM. Setakat ni tu aja jadual Boss"jawab Aless lancar. Dari tadi dia hafal skrip tu hahahahaha takut salah.
"Okay. Buy me bread and coffee. Saya tak sempat breakfast. Ambil ni kad. Ni for makan aja. Jangan ko pergi shopping. My expenses and yours food ONLY. Faham?"-tegas tu suara si Alex.
"Yes Boss"jawab si Aless sambil mengambil kad tu.
"10mins from now"-Alex
"Huh?"blur lagi lah si Aless
"Apa Huh?Go!You have 10mins ...tik tok tik tok...."-Alex
Apalagi si Aless,macam lipas kudung dia lari. Tu lift pun macam lambat naik. Marathon dia.
"Ouhh..I wont give up. You can do this Aless.! Run for your life!
Sampai dibawah lari lagi si Aless..cari kedai bread and coffee..okay jumpa...

Coffee and Bread Cafe

"Arrr..miss ada bread"tanya Aless termengah2 dia sudah..
"Yes miss mahu yang macam mana?"soal cashier
"Ar..anything lah..plain bread,coklat bread,apa2 bread yang ada,then coffee..arrr...Aduh dia minum kopi apa ahhh...cappucinno,americano,espresso,machiato,mocha,latte..ahhhh banyaknya...black coffee"nah semua yang ada lah dia order.Dia tak tahu yang mana satu kegemaran si Boss. Setelah siap packing bread and coffee..lari2 lagi si Aless balik ke office. Aduh macam mahu tercabut dia punya kaki sudah.

Termengah2 si Aless masuk balik pergi office. Penuh tangan dia dengan bread dan coffee. Semua staff memandang dia. Bermulalah pemerintahan zaman kuku besi si singa jantan.

over and over againWhere stories live. Discover now