Idag var det idag ska jag till ett nytt stad , jag ska flytta till Göteborg där ett nytt liv väntar .Jag håller på och packa det sista av mina grejer.
När jag kom ner såg jag mamma stå och vänta . "är du redo gumman" sa mamma , jag nickade till svar på mammas fråga , sen gick jag ut till bilen och sate mig och väntade på mamma som ska låsa dörren . När vi mamma sate sig sa hon "är du redo " jag nickade och mamma började köra. Jag stoppade hörlurarna i örat och startade musiken och blundade sen blev allt svart....
Jag vaknade av mamma som petade på mig "vi är framme i Göteborg gumman vakna , vill du ha något o köpa " sa mamma och centrum skylten " visst behöver ändå något nytt till skolan imorgon " sa jag . Mamma parkerade i någon parkering sen gick vi ut ur bilen. Det kändes skönt och stå på sina fötter igen ,jag och mamma började gå mot centrum när vi skulle över gatan så kom jag ihåg att jag glömde min plånbok i bilen "mamma jag glömde min plånbok i bilen " sa jag och mamma gav mig bilnyckeln " du kan gå och hämta den så är jag inne på H&M om det är något så kan du bara ringa " sa mamma och gav mig en kram och gick . Jag gick över gatan till vår BMW x5 och jag låste upp och hämtade min kort från plånboken och toppade in den i skalen till mobilen, sen gick jag till baka till centrum. Jag ringde mamma och berättade att jag ska in till bik bok .
När jag va klar med shoppningen så hade jag köpt 2 blåa jeans och ett par svarta byxor sen köpte jag 4 olika tröjor och två kropp topp . Jag ringde mamma och sa att hon skulle träffa mig vid Starbucks. Medans jag stig in så gick jag fram till kassan jag han it så mycket innan jag kände att jag krokade in i nån o jag ramlade direkt på golvet med en duns så kolade jag upp jag såg ett par blåa ögon o brun hår aså sjukt snygge e han , nää skärp dig Johanna han sträckte ut sin hand. "förlåt det va inte meningen " sa han och jag tog emot hans hand och han hjälpte mej upp "det gör inget " sa jag "men tack för hjälpen " la jag till "det va så litet " sa han o flinade mot mig ,aså kan killar sluta flina. "här har jag inte sett dig innan " sa han och jag kollade på honom igen "mm verkligen flyttade hit idag " sa jag och gick mot kassan och beställde Caramel Macchiato sen fick jag min beställning , när jag vände mig om så va min kropp så nära någon annans jag kollade upp och där såg jag de blåa ögonen igen jag backade ett steg för vi va så farligt nära , han km närmare och stoppade en lapp i min hand och gick . Jag gick mot ett bord sate mig där, jag tog upp pappret och där var det en telefonnummer och så var det en namn " Kevin " vänta hete han Kevin eller . Jag stoppade in pappret i mina jeans och tog upp min telefon och skickade ett sms till mamma
(chatt mellan Johanna och sin mamma )
J: mamma vart e du jag har väntat för länge nu ?
M: förlåt gumman jag glömde bort dig jag åkte hem.
J: mamma hur ska jag hem då kan du komma o hämta mig eller.
M: kommer du kan gå till busshållplatsen bredvid parkeringen så kommer jag strax.
J: okej skynda dig bara väntar där.
M: hej då!
J: hej då!
Men aså hur kan hon glömma bort mig och åka hem utan att ringa eller skicka ett sms. Jag gick till busshållplatsen bredvid parkeringen och väntade på mamma , helt plötslig så känner jag en hand på min axel av rädslan så skrek jag till och slog till personen , jag vände mig om och där så jag honom , Kevin va det ja " förlåt det va verkligen inte meningen " han skrattade till när jag sa det , "eftersom du fick mitt namn så .... kan jag få din " sa han som om han ångrade sig direkt , jag skrattade " HAHA Johanna heter jag du kan kalla mig vad du vill men de flesta kallade mig johanis " sa jag och det såg ut som om han funderade " Jag kommer kalla dig honung " kom det ut från hans mun då kom bussen han klev in i bussen snabbt, kallade han mig för honung precis , det va bara pappa som kallad mig det ingen annan. (hennes pappa är död) Jag skakad av tankarna och kollade upp och då såg jag mamma , jag sate mig i bilen och mamma började köra hem och frågade hur det var här i stan och såna frågor.
När vi va framme tittade jag på huset den va as Nice. Jag öppnade bil dörren och gapade stort mot mamma sen sprang jag till dörren " mamma drömmer jag " sa jag förvånad "nej gumman , här har du nycklarna " sa mamma o stärkte sin hand med nycklarna . Jag öppnade snabbt och gick in det va sjukt snygg. jag gick upp till den andra våningen och det första jag såg va en vardagsrum som tillhör den våningen det va två dörrar jag öppnade den första det va en står toalett och det va en dusch här. Jag öppnade den andra dörren det va sjukt snyggt det va ett sovrum "mamma vems sovrum e det " ropade jag ner till mamma. "övervåningen är till dig där har du ett egen toalett och vardagsrum" sa mamma när hon kom in till rummet , jag kramade om mamma " åhå det e sjukt snyggt tack mamma tack så sjukt mycket " viskade jag i hennes öra. " gå och byt om nu du behöver packa upp lite och sova lite imorgon har du en lång dag" sa mamma och släppte kramen.
Efter jag har packar upp allt och städat lite och så vidare så gick jag ner t mamma som hade beställt pizza , jag åt maten sen gick jag upp till mitt rum och la mig i den sköna sängen och tänkte hur kull det kommer att bli imorgon i den nya skolan , jag tänkte på Kevin och den smeknamnet som han gav mig "honung" sa jag tyst för mig själv . Jag blundade och kom till drömmarnas värld.
(Jag hoppas ni gilla det första kapitlet och det är den första boken jag skriver i nästa kapitlet så kommer en bild på Kevin och Johanna )
YOU ARE READING
Den nya tjejen
RomanceHandlar om en tjej i 16 års åldern som ska börja om ett nytt liv i ett annat stad och nya människor . Hon blir kär i Kevin , Kevin är den populäraste killen i skolan all drömmer om att va hans tjej . Kevin får ett öga på henne det han märker sen at...