▪▪| 1 |▪▪

405 38 0
                                    

● HALYANG ACADEMY ●

Ini hari ke-2 dia berada di sini.Jihyo memasang earphone sambil melihat sekeliling.Tidak sangka dia habiskan hari pertama dia dengan suasana yang bosan.

Kawan?Dia hanya buat kawan dengan budak kelas dia sahaja.Sedang dia mahu masuk ke dalam kantin,kaki dia terhenti apabila ternampak ada orang membuka pintu kantin.Namja itu memandang dia sebelum beredar dari situ.

Namja itu memandang dia sebelum beredar dari situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihyo pula?Dia masih terkaku.Hati dia tiba2 berdegup laju pulak.

"Jihyo?"tegur seseorang dari belakang.

Jihyo pusing dan pandang orang tu.Rupanya kawan kelas dia,Sunny.

"Nape tak masuk?"soal Sunny kemudian membuka pintu kantin.

Jihyo menggelengkan kepala lalu ikut Sunny dari belakang.Entah kenapa dia rasa macam dia ni lembu je.Asyik ikut orang je.

Sunny pula tidak kisah orang ikut dia.Sunny beratur pada bahagian roti begitu juga Jihyo.Jihyo keluarkan beg dompet dia.

"Roti apa yang paling sedap kat sini?"soal Jihyo sambil mengira duitnya.

"Roti sosej cheese.."jawab Sunny dan menunjukkan kapada sepasang kekasih sedang makan roti sosej cheese.

"Bukan ke tu style dari Jeju-Do?"teka Jihyo apabila dia terbaca satu caption menarik di Instagram dia.

"Memanglah..Diaorang trylah nak buat jugak..Ugh..Boleh tak jangan nak jadi ulat buku sangat?"omel Sunny.

Jihyo mendiamkan diri.Dia memerhati sekeliling.Semuanya sedang makan.Tapi,dia tidak dapat lihat namja tadi.

Sunny yang perasan Jihyo sedang tercari-cari seseorang.Sunny melihat sekeliling kemudian menggelengkan kepala.

"Kau cari apa?"soal Sunny untuk tahu lebih tepat.

"Ermm...Tengok kantin lah.."tipu Jihyo.

"Jangan jadi jakun sangat boleh tak?Ni sekolah orang kaya..Tunjuklah cara kau macam anak orang kaya.."perli Sunny sebelum memesan roti yang mahu dibelinya.

Jihyo hanya memandang Sunny dengan pandang tajam.Habis sahaja Sunny membeli roti kemudian keluar dari situ,Jihyo membeli roti yang dikatakan oleh Sunny.

Habis sahaja membayar,Jihyo keluar dari kantin sambil makan.Sedang Jihyo berjalan,dia berhenti apabila ada benda terkena roti dia.Roti itu terus terjatuh.Tiba2 ada 2 orang namja berjalan ke arah Jihyo.Sorang namja pergi ambil bola keranjang,lagi sorang pergi dekat Jihyo yang masih terkejut.

"Gwenchanha?"soal namja itu dengan husky voice dia.

Jihyo memandang namja tersebut.Namja tadi tu.

"N..Nae.."jawab Jihyo tergagap.

Namja itu memandang baju Jihyo yang putih.Ada kesan sos dan mayonis.Namja itu mendengus kasar.Namja tersebut terus memandang namja yang ambil bola tadi.

CrushWhere stories live. Discover now