● Halyang Academy ●
Rose menyapa Jihyo sebaik sahaja Jihyo masuk ke pintu pagar.Jihyo tersenyum.
"Awak ok tak semalam?"soal Rose.
"Ok..Maid saya dah basuh baju saya.."jawab Jihyo.
Rose tersengih.Mereka mula berjalan masuk.Semua mata memandang mereka.Rose sebenarnya salah seorang budak hot di akademi itu juga.Cuma,Jihyo sahaja tidak tahu.
Taehyung memerhati sahaja Jihyo dari jauh.Jungkook dan Jimin mengeluh.Sudah 1 jam diaorang duduk dekat situ untuk usha Jihyo dan Rose.
"Kau ni,Tae..Apa motif kau sebenarnya ha?"soal Jungkook.
"Suga mana?"soal Taehyung tanpa menghiraukan soalan Jungkook.
"Dia otw..Driver dia macam biasalah..Lambat!Orang tua kan.."kata Jimin sambil ketawa.
"Hormatlah sikit.."tegur Jungkook.
"Kenapa korang dua gelak?"soal Taehyung dan pandang MinKook.
"Aniy..Aku rasa pelik je bila Jungkook tegur macam tadi..Entah2 dia nak imitate Mr.Jongkook yang tengah datang kat sini kot.."ujar Jimin kemudian menunding jari pada Cikgu Jongkook iaitu guru disiplin sekolah itu.
"Jomlah..Blah!"ajak Taehyung.
Mereka mula beredar dari situ.
🌟
🔽●Kelas 3-6-2 ●
Jihyo membuat kerja math yang ditanggukannya semalam.Tiba2 ada orang datang.Siapa lagi kalau bukan Hansol?
"Hey.."sapa Hansol kemudian duduk di hadapan Jihyo.
Rose yang berada di sebelah terkejut.Dia juga rasa agak teruja.
"Annyeong,Hansol~"sapa Rose dengan gembira.
Hansol pandang Rose.
"Kau budak hot tu jugak kan?Group VMinKook dengan Sohye ngan Momo.."teka Hansol.
Rose mengangguk.Dia rasa gembira pulak Hansol tahu serba sikit tentang dia.
"Jihyo..Kau free tak petang ni?"soal Hansol
"Asal tanya aku?"soal Jihyo tanpa pandang Hansol.Dia masih lagi sibuk meniru buku latihan Rosè.
"Alaa..Kawan baik takkan tak boleh nak tanya?"omel Hansol sambil memuncungkan mulutnya.
"Eee..Kau buat lagi mulut macam tu nanti free je kau kena.."ugut Jihyo membuatkan muka Hansol terus tersengih.
"Wait!Korang ni kenal satu sama lain ke?!?!"soal Rosè agak terkejut.
"Dia bestfriend aku~Heheh..Cute kan dia?"ujar Hansol lalu sepahkan rambut Jihyo.
"Kyah!Keumanhae!"adu Jihyo sambil cuba berhentikan Hansol dari sepahkan rambutnya.
Rosè hanya tergelak paksa.Crush dia pula sibuk usik kawan baik lama pulak.Jeles mood muncul dekat Rosè pulak.
🌟
🔽● Kelas 3-6-1 ●
Suga memandang Jimin yang sedang membaca majalah.Jungkook pula sedang tengok video dengan Taehyung.
Bosan.Tak tahu nak buat apa.Suga tendang meja membuatkan semua kawan baik dia lihat dia dengan muka hairan.
"Aku bosan ah.."kata Suga dengan muka takde perasaan.
"Alaa..Pergilah kacau orang ke..Usik orang ke..Kan memang tu je kerja kau.."ujar Jimin seperti menghalau Suga.
"Eish..No fun.."omel Suga.
"Kau taknak usik budak baru tu ke?"soal Taehyung tiba2 membuatkan Jimin tertarik.
Jimin terus memandang Suga sambil tersengih nakal.Dia siku perlahan tangan Suga.
Suga pula sedang berfikir.Jungkook tidak hiraukan mereka sebaliknya mula conteng buku latihan Taehyung.Takde kerja.Buat tu jelah yang mampu.
🌟
🔽Ketika rehat,Jihyo sedang berehat bersama Rosè.Rosè teman Jihyo pun sebab geng dia kena pergi perlawanan hari ni sampai minggu depan.Maksudnya; TERPAKSA.
Rosè menikmati pizza yang dibawa oleh Jihyo.Jihyo tidak kisah sebab dia pun tak beberapa suka nak berkawan.
"Jihyo ah~"panggil Rosè.
"Apa dia?"Jihyo tidak memandang Rosè.
"Awak tetap baik jugak kan walaupun awak tahu saya ni macam terpaksa je.."ujar Rosè sedikit serba salah.
"Eleh..Tak payahlah nak cakap macam tu..Saya tahu..Saya tak kisah pun.."kata Jihyo sambil tersenyum riang walaupun itu sebenarnya senyuman paksa.
Senyuman Jihyo pudar sebaik sahaja ada 4 orang namja duduk di meja mereka.Ada seorang namja duduk di sebelah Rosè kemudian headlock kepala Rosè dengan tangan.
Di sebelah kanan kiri Jihyo,ada 2 orang namja.Sebelah kiri Taehyung,sebelah kanan Jungkook.Di sebelah kiri Rosè pula ada Jimin dan di belah kanan yang headlock Rosè ialah Suga.
"Aigoo..Apa ni?Sedapnya~"ujar Jimin kemudian gigit sikit pizza yang dimakan oleh Rosè.
"Rosè..Kau tak cakap pown kau kawan ngan dia.."kata Suga dan pandang Rosè sambil hidung dia bersentuh dengan hidung Rosè.
"Eee..Biarlah orang nak kawan ngan sape pun!"omel Rosè kemudian tolak Suga kuat.
Suga terlepas.Dia hanya tergelak nakal sahaja.Dia pandang Jihyo dengan wajah serius.Jihyo menelan liur.Dia asyik2 curi2 pandang belah kiri dia.Taehyung sedang buat muka innocent sambil makan pizza dia.
Takut.Itulah perasaan Jihyo sekarang.dengan pandang Suga yang macam nak tikam orang.
"Kau ni..Nak kawan ngan Rosè ke?"soal Suga dengan suara mendatar.
"Kalau aku taknak dah lama aku 'pulau'kan Rosè.."ujar Jihyo kemudian beredar dari situ.
Waktu dia mahu beredar dari meja,di tepi meja ada orang terlanggar dia.
"MIANHAE!"
YOU ARE READING
Crush
FanfictionFirst ff saya adalah ~~~~~~~~~~~~~~ SONG JIHYO 🙇 dengan KIM TAEHYUNG🙏 ~~~~~~~~~~~~~~ ✔gambar&gifs&vid ni bukan milik saya tapi saya suka dengan rupa dia..Harap maklum~