Ben benaw adim gibi isimsizdim.
Annem beni doğururken bu dünyadan göçtü .Annemin ölmeden son sözü benaw oldu .adımı benaw koydular.evet adim gibi benawdim. kimsesizdim .yengemle Amcam beni hiç sevmediler bir fazlalık olarak gördüler .yemedigim dayak hakaret kalmadi .
"disarda bardaktan boşanicasina yağmuŕ yağiyordu ,içerdeyse bir telaş vardi .Amcam ve Ağalar toplanmiş çınar abim hakkinda karar veriyolardi . Çınar amcamın oğluydu. ilk defa amcami çaresiz görüyordum. eli kolu bagliydi. töre ne derse o olacakti .
yengem ik gözü iki çeşme ağıt yakıyordu. bana bile laf edip hakaret edecek halde degildi. Ahh ! çınar abi ah! ne yaptın, niye kaçirdin senem kızı? nolcak şimdı ? olecekler mi? Annemle babam gibi töre onlarinda mi canıni alacaktı ? düşuncesi bile kötü.
Mutfakta oturmuş çaresizce bekliyorduk çınar ve senemin sonunu.
Ağalardan biri :"Şirvan ağa ! uzun lafın lafin kısası oğlun yapti bir cahilllik sende ağasin torelerimizi bilirsin ! hükum bellidir. oğlun senden sonra başa geçecek bir ağaydi daha ağa olmadan torelerimizi hiçe saydi ölüm haktir oğluna dedi .
"Kerim ağa , her ne kadar dilşah hatunla severek evlenmesede zamanla oda sevmişti dilşah hatunu. kızının ölmesine razı değildi. O da sevda adamıydi .bir şeyler yapması lazımdı .Dilşah hatuna söz vermişti. kızını kurtaracağına dahil . peki ya bu uğurda oglu Miri kaybederse ...
Kerim ağa :"ağalar artık kan akmasın yıllardır süre gelen bu infaza karşiyim başka biŕ çözüm bulun "dedi .
"Cabbar ağa , şirvan ağaya esirgemediği lafi kerim ağaya da esirgemiyecekti elbette. nitekim öylede oldu. dur orda Kerim ağa! madem baska çözüm istersin tek çözüm Mir ağadır.
Kerim ağa adeta donup kalmisti. Kızına karsilik oglunu töre istiyordu. kabul etmezse kizı ölecekti . mecburdu, susacakti Kerim. Bu kan davasi son bulmaliydi. Bu uğurda canından çok sevdigi dostu kan kardeşi berzanı kaybetmemiş miydi? berzanla melek bu kani başlatmışti benav melekle berzanın kıziydi .
"Kerim ağa bir muddet uzerindeki şoku atlatamadi çünkü aklı maziye gitmisti .ne yapacakti biri kizi digeriyse oğluydu .her iki ucu boklu degnek misali bu olsa gerek .
Cabbar ağa:
Ne dersin Kerim ağa Çınarla Senem toreye gore cezalandirilmali mi ? yoksa tore gereğinı yapmali mi?
"Kerim aga tüm agalarin yüzünü inceledi. belliki herkes söz birligi etmişti ya da Cabbar agaya hak vermislerdi .peki agalar ! iki gün sonraki toplantida karar açıklanacak diyerek toplantiyi terketti.
"Dilşah hatun avludaki sedirde oturmuş kerim agayi bekliyordu .korkuyordu çünkü kizinı kurtaracak bir umut yoktu. bilincindeydi herseyin ....
"Kerim aga konaktan iceri girmeye cesaret edemiyordu ne diyecekti ki ? Dilsah'a kizimi kurtardım ama; oglumu töreye mahkum mu ettim diyecekti. Eli kapinin fireğine gitmiyodu bir türlü .
"Ahmet kâhya" farkına varmis ,agam haddime değil ama böylesi daha iyi hanim agam anlayisla karsilar.
offf! ahmet "ben nasil Dilşah'a derim kızimi kurtardim oglumu töreye kurban verdim" dıye kendisini duyan Dilşah hanimdan habersiz ...
"Dilşah hanim o an beyninden vurulmuşa döndü. ne demekti ? ogluna ne olacakti ki ? "kk Kerim o oğluma ne olcak? söyle kerim söyleee! ne yapacaklar ogluma? " "kerim şuh bir nefes alip berdel olacak ikigun sonra ...
"Gülistan hanimda duymuştu oda bilirdi tore emretmişse mümkünatı yok olur .
"Gülistan hanim goncaya seslendi. gonca hele aslanimi arada konusivereyem .aksanli şivesiyle . Gülistan hanim bilirdi boyle bir seyi ne Dilşah ne de Kerim dile getiremezdi."Aslanim! soyle sultanim "acil gelmen gerek sanem kacti ".Emir o an donup kaldi nedense sonra toparlanip sultanim! beni oraya getirmek icin şaka yapiyosan hic şaka yapma ozledim seni zaten geleceğim üç gün sonra .
Gulistan yade tok bir sesle Emiir ! dedi mir o an şaka olmadigini anladi .çünkü yade gülıstan kolay kolay ona emir demezdi hep Mir diye çagırırdi onu . tt tamam geliyorum hemen diyip telefonu kapadı.
"Mir olanları duydukça şoktan şoka girmisti. olmaz yade berdel falan olmaz !olacak Miir! kim karsi çikti ki sen çikasin töreye karşi anan mi ?bababan mi ? sen soyle Mirim sen soyle !
umurumda degil yade sanemi kendi elimle oldürürüm yinede törelere boyun eğmem bunu benden isteme ben diyecegimi dedim ."Emir ! ağalik artik senin evlenecek asiretimizi devam edecehsan itiraz istemem .
"Kahretsin! ne yapacam şimdi ben düşün Mir düşün bir çaresi olmali ? bu işe dur demeliyim .
"mezarliga dedeme gittim. Salih aga! ne yapacam? keşke yanimda olsaydin belki dur derdin belkide yadem gibi illede evleneceksin diyip susturacaktin beni?
Şahin ağa:
"Vay, vay, vay ! kimleri görüyorüm burda .Benaw hanim siz gece gece buralarda ha!
"Şş Şahin ağa !
he ya ben şahin ağa ! duydum ki evleniyorsun ? ne evlenmesi sacmalama ?ve de yolumdan çık ."olur tabi buyur geç!
" tam geçecektim kolumdan cekildim Şahin ağa tarafindan , her iki kolumu tutmuştu .
"Bırak beni! bir gören olur. " görsünler Emir ağa böylece vaz geçer sevdiği var der aramizdan cekilir. sacmalama !bırak beni yoksa seni öldürüm .asla birakmam benimle geliyorsun buralardan gidiyoruz bi dahada kimse bizi bulamaz.
"gece gece ne diye mezarliga gelmistim ki ?yagmur sevdam yüzunden ne diye evden ciktim akşam akşam ."Birak lan kizi !
birakmiyorum. sevdigimle arama girme çek git emir aga."
ne sevmesi ya ? ne sacmaliyorsun?" agam yardim et !vallaha yalan diyor. ben onu sevmiyorum zorla kaciriyor beni .
kızı duydun bırak !
" birak dememe ragmen beni duymazdan gelip kizi arabaya sokmaya çalisiyordu ibne."Şahini kolundan tutup yumruğumu indirdim yüzüne .
"o esnada kiz sag ol agam deyip kosup gitti .Hıncımı daha alamamiştim. bari bu adamdan çikaraydim bir kac yumruk iyi gelir .
Benaw:
"Koşmaktan nefesim birbirine girmisti .kendimi konaktan içeri attığım gibi konagin kapisina sırtımı dayadim. nefesim duzene girmedi bir türlü . hemen odama gitsem iyi olacak yengeme ya da amcama yakalanirsam ya mahzene kapatir beni ya da tüm gün aç bırakır .
Mir aga:"Kıza bak ya kaçip gitti. Ah emir ah! sen bu hale düşecek adam miydin ? ne diye böyle işlere bulaşırsın ki ? hepte beni bulur zaten .
"telefonda çalacak zamani buldu .Ne var sırac ne oldu? .Abi yadem seni soruyor acil gelmen lazim. tamam geliyorum deyip kapattim ve konaga dogru yola ciktim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
töre (Benaw_ Diyet )
General Fictionkimin yarasina kabuk olduysam iyilestigi an düstüm... Toreye kim karşi çıkabildi ki ? kim yenebildi ki töreyi ben yeneyim... ben ne bir ağa kızıydım ne de ailesi olan biriydim .mucadele hakkim bile yoktu.kendimi savunmayi geçtim ,istemiyorum deme...