not an update#just wanted you to know about bts

35 0 0
                                    

Theory MV BTS

Ramai yang mengatakan bahawa dalam mv i need you Jin sudah mati. Namun sebenarnya tidak sama sekali. Hanya V sahaja yang mati. Berdasarkan MV i need you, V telah membunuh bapanya kerana telah mennyakiti kakaknya. Prologue Juga menunjukkan V menyesali perbuatannya yang kejam. Dari situ kita dapat lihat V menghubungi Rapmonster. Mengatakan dia merindui hyung-nya. Di dalam prologue film ini juga menunjukkan V terjun ke dalam laut. Mengapa bts membiarkan V berbuat sedemikian? N/A! Berdasarkan MV Run pula, dimana menunjukkan BTS sedang berhibur. Selepas itu, kita dapat lihat Suga dan Jungkook sedang bergaduh. Jungkook cuba menenangkan Suga yang mengamuk. Tetapi Suga seperti tidak dapat menerima kenyataan. Disitu juga,Jin membina sebuah House Of Cards. Tetapi selepas dia berjaya menghasilkan house of cards, part Suga membaling kerusi ke arah cermin, lalu cermin itu pecah, maka house of cards itu runtuh. Secara tiba tiba raut wajah Jin berubah. Perasan atau tidak bahawa BTS members menyebelahi V pada waktu itu. Tapi kenapa Jin tiada sesiapa menyebelahinya? Adakah Jin seorang sahaja yang hidup? Mengapa kebanyakkan MV bts mempunyai "butterfly effect"? Butterfly? Rama rama mempunyai sayap. Bighit telah memberitahu kita bahawa Butterfly menunjukkan album yang akan keluar (telah). Dan ia benar benar keluar. Iaitu Album yang bertajuk Wings. Di dalam mv i need you japan ver. Mempunyai butterfly effect part Jin berada di dalam bilik gelap. MV run juga mempunyai butterfly effect part V dan Rapmon sedang berbaring. Begitu juga mv Run. Intro part rapmon mengambil satu card yang bergambar butterfly. Dan Prologue juga terdapat banyak effect butterfly. Ramai juga yang mengatakan bahawa jin sudah mati kerana jin sering berada di dalam bilik yang cerah dan berpakaian serba putih. Nah! Sebenarnya Jin masih hidup. Sekiranya Jin mati mengapa dia membakar enam kelopak bunga. 6 kelopak bunga menunjukkan Jungkook, V, Jimin, Jhope, Suga dan Rapmon. Ini bermakna Jin seorang yang masih hidup. Tetapi mengapa Yang lain sudah mati? Kerana, V bunuh diri dengan melemaskan diri. Dan yang lain juga ingin mengikuti jejak V. Prologue menunjukkan V terjun, mv run pula V telah jatuh ke dalam air. Jimin mati kerana merendamkan diri didalam air yang sejuk. Sehingga terlampau sejuk dan tak mampu untuk bertahan dengan kesejukkan. Jungkook mati dilanggar kereta dalm mv i need you. Jhope mati kerana mengambil terlalu banyak ubat. Suga mati kerana membakar diri didalam bilik. Mv Young forever menunjukkan Members BTS sedang mencari jalan keluar daripada maze. Jelas mereka telah sesat antara satu sama lain. Sebenarnya, Bihgit telah merancang plan ini sejak Era No More Dream. Terdapat perkataan 'STIGMA' dalam mv No more dream. Pretty creepy right? Selain itu, dalam banyak banyak mv BTS, terdapat banyak messages yang Bighit telah sampaikan namun ia tersembunyi. Perhatikan di dalam mv No More Dream. Pertama, Stigma. Kedua, Run. Part jungkook. Terdapat perkataan 'BTS RUN'. Jadi ini bermaksud semuanya telah dirancang lebih awal bukan? Dalam mv Danger Japan ver., V tidak seperti members yang lain. V bersendirian dan yang lain semuanya sedang berhibur. Masih ingat dengan Prologue Stage? V juga berkelakuan seperti sedih dan bersendirian. Selepas itu kita dapat lihat yang V memakai jaket yang sama seperti mv Danger japan ver. Sebelum mv Dope dikeluarkan, Bighit telah memberi banyak klu right? Jin memakai baju bertulisan 'Dope' (mv Danger), Jimin memakai topi. Tulisan pada topi itu kecil dan menunujukkan 'Dope'. Jelas sekali perancangan Bighit lebih awal sebelum sesuatu lagu dikeluarkan. Logo pada baju jin (mv Danger) juga sama seperti logo buku 'Demian'. Ini bermaksud perancangan Album Wings ini telah berlaku pada era Danger pada tahun 2014. Dan hanya Jin sahaja yang memakai logo bewarna emas. Boleh jadi logo emas itu membawa maksud sesuatu bukan? Dalam MV Run Japan Ver., perhatikan V berada di dalam satu bilik yang penuh dengan tulisan. Perhatikan satu perkataan. "RES NON VERBA" membawa maksud "DEEDS NOT WORDS" dalam bahasa melayu "PEBUATAN BUKAN PERKATAAN". Perkataan tidak membawa kamu kemana mana tetapi kamu harus membuat (perbuatan) untuk mencapai sesuatu. Satu lagi perkataan yaitu "CARPE DIEM" yang bermaksud "MERAMPAS HARI ITU" Ok ini Hanya pemberitahuan sahaja.mmari kita masuk kepada Blood Sweat And Tears dan 7 Short Film pula. Taehyung memainkan peranan sebagai Max Demian iaitu Mentor kepada Jin (Emil Sinclair) Sinclair mempunyai dua maksud. 'Sin' bermaksud 'Dark' dan 'Clair' bermaksud 'Light'. "Emil Sinclair begins to become aware of a division in the world into light and dark good and evil." -Demian by Hermann Hesse. Demian in terms of his relay -Demian By Hermann Hesse Sinclair hidup di dalam kegelapan dan kecerahan. Tidakkah ini sama seperti Jin? Jin kadang kala ada dalam bilik cerah dan ada dalam bilik gelap. Ada satu ayat yang menyatakan sesuatu "The bird fight its way out of the egg. The egg is the world. Who would be born must first destroy a world." Ayat ini merupakan mesej yang disampaikan kepada Sinclair melalui buku notanya. Dan mesej itu daripada Max Demian. Selain itu, ada satu lagi ayat yang menarik. "Refers to Demian and the bird that comes out of the egg in order to meet the god. And the god's name is, Abraxas." Pretty creepy. Ok Abraxas adalah Devil. Ya Devil. Simbol Abraxas muncul sebagai burung yang memecahkan, bebas daripada telur atau glob. Kita dapat lihat BTS memasuki ke dalam sebuah art museum. Sedang seronok yang lain bermain, Jin sedang memerhati satu gambar. "THE FALL OF REBEL ANGELS" gambar itu menunjukkan Angels yang bersikap memberontak cuba untuk membawa turun angels yang lain ke neraka. Terdapat dua pintu disebelah gambar itu. Satu hitam satu lagi putih. Jin diberi dua pilihan sama ada kegelapan (evil) atau kecerahan (god). Lilin yang terdapat dalam mv BST itu juga mempunyai maksud. "Lighting a candle symbolizes burning of the souls" tetap, lilin yang cair itu bewarna hijau.
warna warna yang terdapat dalam mv BST memainkan peranan penting. Ia melambangkan 7 warna 7 dosa 7 orang.
Green-Envy| Orange-Gluttony
Yellow-Greed| Red-Wrath
Light Blue-Sloth| Blue-Lust
| Violet-Pride|
Whistle yang berbunyi dalam First Love by Suga itu adalah whistle Kromer (orang yang suka membuli Sinclair). Whistle itu bertujuan untuk memanggil Sinclair menuju ke arah kejahatannya. "Kromer's Whitsle Summons Sinclair To His Evil" -Demian By Hermann Hesse. Gambar burung yang terdapat dalam short film adalah Sparrow Hawk. Lukisan burung itu dilukis oleh Sinclair. V ialah salah satu kejahatan kerana banyak perkara buruk yang telah dia lakukan. Membunuh, membuli dan sebagainya. Oleh itu, V aka Demian di gelar Fallen Angel. Sayap dicabut bagi hukuman terhadap V. Rapmon tidak menyukai perbuatan V yang jahat. Sebab itu Rapmon membiarkan V ditangkap.
"Because of you I'm in so much pain" -Stigma. Lirik itu sama ada dituju kepada Rapmon atau Abraxas. Lilin yang terdapat pada setiap mv BTS melambangkan, Pure, Innocent, Sympathy. Merujuk simpati, Jin selalu memikirkan keselamatan V yang berbuat jahat dan mengabaikan diri sendiri yang berbuat baik. Sebelum ini phone booth tidak dirantai. Namun Rapmon tetap menunggu panggilan daripada V. Tapi dalam Reflection Short Film, Phone booth dirantai bermaksud V tidak dapat lagi diselamatkan. V juga menganggap ayahnya sebagai musuh. Kerana ayahnya sering menyakiti kakaknya yang tidak bersalah. Seringkali Kakak V melindungi V daripada dipukul dan dimarahi. Namun akibatnya, Kakak V menerima padah dipukul.
I'm sorry I'm sorry I'm sorry ma sister -Stigma menujukkan V meminta maaf kepada kakaknya kerana dia kakaknya menjadi mangsa dera. "Cry again, that i couldn't protect you." Bermaksud V hanya mampu melihat kakaknya sakit namun tidak mampu menyelamatkan. "Deeper and deeper, the woundjust get deepers" luka pada belakang V semakin mendalam.
"Like pieces of glass" tidakkah ini sama seperti cermin yang pecah dalam Reflection? "The feeble you, who received punishment from my crime" Kerana V, rapmon yang tidak bersalah terlibat. Im sorry im sorry im sorry my brother menunjukkan V meminta maaf kepada hyungnya kerana telah berlaku kejam. Are you calling me a sinner? V bertanya kepada rapmon.
mesti ramai bertanya kenapa Jhope melepaskan arrow kepada V kan? Salah satu sebabnya, Jhope mahu V keluar dari kejahatan dan menyedari dosanya. Dan 7 warna itu terpercik. Bermaksud ketujuh tujuh dosa itu berada pada V. Patung dibelakang Jhope bernama 'Pieta' dan symbolize 'Frau Eva'. Patung itu juga muncul dalam bebola mata V, gambar dalam Jhope short Film.
jungkook makan lolipop berwarna Light Blue symbolize Sloth (kemalasan). Rapmon minum air warna Hijau, jimin menangis air mata hijau symbolize Envy (iri hati).
Suga sering menutup mata Jimin kerana dia tidak mahu Jimin terperangkap dalam kejahatan. Lebih baik Jimin melihat kegelapan yang baik daripada melihat kecerahan yang jahat. Dalam satu bilik, Jimin dan Suga seperti sedang membuat perjanjian. Jimin ingin menukar apple dengan blinfolded. Selepas itu, V perasan bahawa Jin sedang melihat sesuatu. V menutup mata Jin. Then, gambar peperangan angel itu bertukar manjadi statue (fallen angel statue aka V). Jin begitu tertarik dengan statue itu. Jin membuat perjanjian dengan Fallen Angels melalui satu ciuman. Senyuman yang terukir pada mulut V menandakan V begitu bangga kerana dia telah mendapatkan kembali haknya. Selain daripada hak V, ciuman itu bermaksud Jin (Sinclair) sudah mature dan tidak memerlukan V (Demian) sebagai mentornya. Seperti tertulis dalam buku 'Demian' Sinclair mencium Demian untuk membuktikan dia telah dewasa dan tidak memerlukan Demian lagi dalam hidupnya. Boys Meet Evil-> BTS Meet Taehyung (Evil)
Rapmon telah berkali kali memberitahu BTS 'You need to survive' kerana dia tidak mampu untuk menyelamatkan bts dari kejahatan. Dengan itu, Bts harus berusaha keluar dari kejahatan masing masing. Apple melambangkan syurga.

BorL LyRicS kPop [BOY.GIRL]Where stories live. Discover now