01- Luis Alvarez (1911-1988)
Dinozorların nasıl yok olduğunu açıkladı.Aslen bir fizikçi olan Alvarez, jeolog oğlu Walter’ın İtalya’daki kireçtaşı katmanlarını araştırdığı dönemde tarihöncesine merak saldı. Oğluyla beraber dinozorların Dünya’ya devasa bir meteor çarpması sonucu yok olduğunu gösteren bir kanıt derledi.
02- Jack Horner (1946-Günümüz)
Dinozorların yavrularına önem verdiğine kanır gösterdi.Bu Amerikalının keşifleri arasında birkaç T. Rex fosili bulunuyor ve araştırması daha çok dinozor gelişimi üzerine odaklanıyor. Fakat en önemli keşfi, bazı dinozor türlerinin genç olanlarını koruduğunu gösteren Maiasaura isimli bir türün toplu yuvası oldu.
03-Barnum Brown (1873-1963)
Tyrannosaurus rex’in ilk fosilini keşfetti.Brown, fosil avı dünyasının en tanınmış ve en renkli karakterlerinden biriydi. 1902’de,Güneydoğu Montana’daki Cehennem Irmağı Formasyonu’nda, daha sonra Tyrannosaurus rex olarak tanınan dinozor türünün fosilini keşfetti ve yüzeye çıkardı.
04- Edwin H. Colbert (1905-2011)
Kıta kaymasını ispatlamaya yardım etti.Bu Amerikalı, kariyeri boyunca pek çok dinozor türü keşfetti. Fakat en büyük keşfi Lystrosaurus oldu. Amerika’da keşfedilen bu cins ayrıca Afrika’da da bulunmuştu ve bu,kıtaların daha önce yapışık olduğunu gösteriyordu.
05- Edward Drinker Cope (1840-1897)
1000 omurgalı fosilini isimlendirdi.Cope, Othniel C. Marsh ile arasında geçen ve ‘Kemik Savaşları’ olarak çağrılan yirmi yıllık rekabetli atışmayla ün saldı. Bu ‘savaş’ yüzünden ABD çapında 120 yeni dinozor türü keşfedildi.
06- Dong Zhiming (1937-Günümüz)
Orta Jura Devri’nden kalıntılar çıkardı.Çin’in önde gelen paleontologlarından bir olan Dong, Daşanpu Formasyonu’daki fosil yatağını keşfederek, ender kalıntı bırakan Orta Jura döneminden (yaklaşık 165 milyon yıl önce) yeni türlerin keşfedilmesini sapladı.
07- Robert Bakker (1945-Günümüz)
‘Sıcak kanlı’ dinozorlar teorisini geliştirdi.‘Dinozor rönesansının’ önemli aktörlerinden biri olanBakker,tarihöncesi canlıların anatomisi ve davranışları hakkındaki anlayışımızı değiştirdi. Bakker, dinozorlarınendotermik, hızlı ve uyarlanabilen canlılar olduğunu düşündü. Ayrıca Jurassic Park filminin yapımında danışmanlık verdi.
08- John Ostrom (1928- 2005)
Kuşların atalarının dinozorlar olduğunu ileri sürdü.Bu Amerikalı bilimci 1960’larda dinozor fosillerinin biçimlerinin sürüngenlerden ziyade kuşları andırdığını gözlemledi. Ostrom’un fikirleri onlarca yıl sonra, Çin’de keşfedilen dinozorlarda kuştüyü bulunmasıyla kabul gördü.
09- Mary Anning (1799-1847)
Plesiosaurs’u keşfetti.Ender bir paleontolog olan Anning, hakkettiği övgüyle ancak öldükten uzun bir süre sonra buluştu. Anning, arasında yeryüzüne çıkarılan ilk plesiosaur’un da bulunduğu, Dorset’teki ‘Jurassic Sahili’ civarında pek çok önemli fosil keşfetti.
10- Patricia Vickers-Rich (1944-Günümüz)
Soğukta hayatta kalan dinozorları keşfetti.Vickers-Rich, bir Amerikan araştırması sırasında, Avustralya’nın güney sahilinde DinozorKoyu olarak adlandırılan önemli bir bölgeyi yeryüzüne çıkardı. Bu önemli araştırmada,Arktik koşullarının hüküm sürdüğü bir zaman olan Kretase döneminde yaşamış türler keşfedildi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dinazorlar Alemi
Non-FictionBilinen üzere dünyada sayılı derece kaşifler ve paleontolog var bide bunların yanında onların büyük hayranları keşke onlar kadar dinazorlar hakkında bilgili olsam diyen insanlar işte bu kitap size yardım edecek dinazorlar ile ilgili herşeyi bı kitap...