Hayvan Deneyi

79 14 3
                                    

Kullandığınız kozmetik ürünlerinin hayvanlar üzerinde test yapılmasıyla ilgili politikaları biliyor musunuz? Bu ürünlerin birçoğunun ana rahmindeki bebeklerin cinsel organlarının gelişimi olumsuz etkilediğini biliyor musunuz? Saçınıza sürdüğünüz boyanın karnınızdaki bebeğin zekasını ne kadar etkilediğini biliyor musunuz? Hayvanlar üzerinde test yapan bir markanın kozmetik ürünlerini kullanıyorsanız, laboratuvarlarda hayvanların gözlerine zehirli kremler sürüp onları kör eden, ciltlerindeki derinin hangi seviyede yaraya dönüşeceğini anlamak için hayvanlara işkenceler eden canilerden daha da suçlusunuz.
(Azra Kohen - Aeden)

Hayvan Deneyi Nedir? Gerekli Midir?

Hayvanların alternatif onlarca farklı deney yöntemi varken, deney labaratuvarlarında gereksiz ve sonucu hiçbir şekilde işe yarar olmamasına rağmen insanlar tarafından işkence çektirilmesi, katledilmesi, öldürülmesidir.

Her gün milyonlarca hayvan kafesler içerisinde kapalı tutuldukları laboratuvarlarda onlarca teste tabi tutuluyor, devamlı olarak işkence görüyor ve ölüyorlar.

Hayvan deneyleri gerekli değil, hatta dünyadaki en gereksiz olay. Çünkü bu ürünleri insanlar kullanıyor. İnsanla DNA'sı en fazla tutan canlı %98'lik benzerliğiyle Şempanzelerdir. %98'lik benzerlik bile insanın sağlığını tehdit edebilecek herhangi bir maddenin denenerek önceden saptanması için garanti bir yüzde değildir. Kaldı ki bu deneyler kolaylıkla doğadan toplanabilen; fareler, tavşanlar üzerinde yapılıyor. Sadece onlar acı çekiyorlar bunun bizlere hiç bir yararı yok. İnsan en değerli varlıktır diye bir kaide yoktur. Bu dünya hepimizin.

Lütfen bundan sonra satın aldığınız ürünlerde 'hayvanlar üzerinde test edilmemiştir' ibaresi olup olmadığına dikkat edin. Test laboratuvarlarında yaşanan ve üretici firmaların sizden sır gibi sakladığı gerçekleri öğrenmek için diğer bölüme geçin.

Hayvan Deneyleri ve Cruelty-Free Yaşam Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin