1
Beat imi pregateam bagajul , daca tin bine minte cand m-am uitat la ceas era 3:00 dimineata "lamentabil" doar cuvantul asta il aveam in minte , doar acest cuvant imi ghida toate actiunile , mecanic ca un robot stricat ce se tot impiedica de coltul mesei si de propriul lui picior . M-am uitat la ceas era 4:00 in doua ore aveam avionul , sa ma culc acum nu mai avea nici-un rost , miam aprins o tigara si am pornit televizorul.......absent in propria mea betie nu intelegeam nimic , eram amorf in acea camera denaturata , mi-am dat seama cu dispret "aceasta camera nu are nici o forma geometrica" . Oboseala incepuse sa-si spuna cuvantul m-am dus in baie si m-am uitat in oglinda , aeam fata trasa cearcane peste cearcane si respiram cam greu , am inceput sa-mi contemplu fata in cautarea fiecarui detaliu care sa-mi confirme : desi eram mai tot timpul obosit si betiilefds nu mai erau ocazionale tot nu reuseam sa scriu nimic .
Am umplut chiuveta cu apa si mi-am bagat capul in ea , nu mai suportam sa ma privesc , cand am iesit din baie se facuse deja 5:00 am terminat de pregatit bagajul mi-am luat palaria si am plecat din camera hotelului ca un detectiv german dintr-un film cu sticleti de prin 24 , cautam ceva , eram sigur insa nu eram la fel de sigur de ceea ce cautam , eram atat de obosit in care chiar si inchiderea usii mi sa parut un efort imens , pana la urma mi-am infrant si claustrofobia si am luat liftul , era unul din acele lifturi vechi cu muzicuta , niciodata nu am reusit sa-mi dau seama ce melodie se canta , dar are mereu un efect relaxant ca un laxativ . Mergand spre receptie am stat si m-am gandit "ce dracu am facut eu in doua zile ? " nimic , am stat si am baut whiskey cum ar bea cineva pierdut in Sahara apa .
"Poate azi reusesc sa scriu ceva ...cine stie ? " gandul asta mi-a dat speranta , am iesit din hotel cum iese un pusti dintr-un bordel . Privind prin ceata luminile orasului Budapesta , am realizat cat de frumos poate fi un loc deja vazut , cu cata usurinta privim in alta parte in loc sa privim catre frumos , calmul matinal mereu m-a facut sa fiu fericit , chiar daca nu am dormit bine de cateva zile o dimineata frumoasa ma incarca de energie . Cred ca am stat in fata hotelului vre-o jumatate de ora caci privind ceasul era 5:35 , nu voi ajunge niciodata in timp la aeroport , dar nu imi pasa , am tras adanc aer in piept si am inceput sa ma plimb , am vazut lumini intr-o cofetarie am bataut la usa , faceau inventarul dar m-au primit am comandat un croissant si un pahar cu lapte , mi-am scos carnetul si am inceput sa scriu , nu era cine stie ce , dar insa chiar si singurul fapt ca scriam facea ca randurile alea scrise stangaci si devina incetul cu incetul literatura.