*'''🌹☃😉ONESHOT😉☃🌹'''*
'''🎄💝Winter Love💝🎄'''
#BTS
_"Bangtan! Selamanya kita bersama."_
_"Hyung, hyung jaga diri baik-baik. Nanti hyung bawa balik hadiah yer..."_
_"No hyung no christmas."_
_Pemergian 4 member dengan meninggalkan janji untuk kembali. Kesedihan mula berpusing roda dalam kehidupan 3 member yang lain. Apakah maksud krismas pada mereka?_
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖"Hyung.... tengok tu." Jungkook mula memanggil hyungnya.
"Apa Kookie? Hyung nak rehat ni." balas Taehyung yang sudah agak kepenatan.
Jungkook masih belum mengalah. Dia merengek manja di tepi tingkap kaca yang memang terbina di bilik latihan Big Hit Entertainment.
"Tae... ajumlah. Maknae kita nak menangis dah tu." Jimin yang sudah cair mendengar rengekan Kookie terus memaksa Taehyung.
"Hish maknae manja ni!"
Mereka bertiga berdiri di tepi tingkap itu. Sungguh teruja hati mereka tak kala melihat salji pertama menyinari bumi Seoul.
"Kookie... ambil phone hyung jap." Arah Taehyung yang tak lekang memandang salji itu.
"Huh? Kookie pulak. Tadi, hyung jugak yang tak nak tengok salji tu. Bila dah tengok, melekat pulak kat tingkap tu." Bebel Kookie.
"Alaa.. dahlah membebel. Pergi ambil cepat." Taehyung mengukirkan senyuman manisnya itu.
Jungkook akhirnya mengalah jugak. Malas dia mendengar rungutan Taehyung pada malam yang indah itu. Jimin pula tak habis-habis dengan phonenya itu. Buat apa lagi? Mestilah selfie!
"Nah." Jungkook menghulurkan phone Taehyung.
Jungkook kembali merenung salji yang tengah lebat itu. Tiba-tiba dia berasa sebak. Dia amat merindui 4 hyungnya itu.
Cakap pasal hyung... mana hyungnya pergi? Jungkook mula teringatkan sesuatu.
"Hyung... hari ni kan diorang balik? Kenapa tak sampai lagi?" Kookie mencelah di sebalik kesunyian mereka bertiga.
"Siapa?"
Haish! Taehyung ni kalau tak buat perangai betul bendul dia tu memang tak sah.
"Yang Chim dengar memang hari ni. Nanti sampailah tu."
Fuh... lega hati Jungkook. Dia masih mempunyai Jimin yang cepat pikat.
_"Bangtan! Selamanya kita bersama."_
Masih terngiang-ngiang kata semangat itu dilontarkan pada hari terakhir Jin, Rap Monster, Suga dan J-Hope berada di Korea. Mereka berempat diberi tanggungjawab untuk dilaksanakan di Australia selama 3 bulan tanpa maknae line.
Jungkook orang yang amat kecewa dengan keputusan itu. Namun, apakan daya. Dia tidak mempunyai kuasa untuk mengubah.
Memberontak? Buruk kesannya pada BTS.
☃☃☃☃
_Ketujuh-tujuh member BTS sudah bersiap sedia di lapangan terbang. Army juga tidak ketinggalan._
_Inilah detik kesedihan buat BTS. Kali pertama mereka berpisah untuk jangka masa yang agak panjang._
_4 hyung sangat bimbang untuk meninggalkan maknae line. Terutama Kookie kesayangan mereka._
_"Chim... jaga Tae dan Kookie untuk hyung." Kata Jin sambil memeluk bahu Jimin._
_"Kenapa Chim pulak? Chim bukan hyung diorang." Jimin melepaskan pelukan Jin lalu memeluk J-Hope._