Sarahs far

10 1 1
                                    

Afsnit 1.
Det var en varm formiddag, jeg sad og ventede inde i min fars bil, klokken var lidt over 12, og han skulle køre mig afsted mod Lunas sommerhus. Luna havde spurgt om Sarah og jeg ville med i sommerhus de næste 3 uger. Det var lige før at min mor ikke havde givet mig lov, men min far overtalte hende og sagde at det var jeg da stor nok til! Det var mest af alt fordi at hun ville komme til at savne mig. Vi var lige gået ud af 9. Klasse, og vores sommerferie havde været i gang i en uge nu. Vi skulle hente Sarah om 5 min. uden foran hendes hus.
Sarah sætter sig ind i bilen, og vi kører afsted mod sommerhuset. Der er en lidt mærkelig stemning i bilen. Sarah er helt tavs, hun siger ikke noget. Det eneste hun sagde da hun steg ind i bilen, var Hej. Jeg vil ikke begynde at snakke til hende, så bliver hun sikkert bare mere mut. Jeg tror heller ikke lige at det er det bedste at snakke om hvad der nu er galt foran min far. Det tager ikke helt vildt lang tid at køre hen til sommerhuset, ca. 20 min. Min far standser bilen. " Det var nr. 42 ikke? " spørger min far.
" Jeg kan lige tjekke, hun har skrevet det til mig over messenger " svarer jeg. " Jo det er her, Kystvej nr. 42 " siger jeg. Vi stiger ud af bilen, min far vinker farvel og kører igen. Der er ret meget bagage og det er tungt at bære. Jeg banker på døren ind til sommerhuset. Lunas mor lukker op. " Kom indenfor piger " siger hun. " Her nu skal jeg hjælpe jer med alt jeres bagage " Lunas mor bærer et par af vores tasker ind på gæsteværelset. " Luna pigerne er kommet " råber hendes mor. Luna træder ud fra hendes værelse. " Hej piger " siger hun og giver os et kram. Sarah siger Hej med en lille hæs stemme. Luna kigger undrende på mig, og jeg trækker på skuldrene. Vi går ind på Lunas værelse, og lukker døren. " Jeg troede ikke at dine forældre skulle med " siger jeg. " Det skal de heller ikke, de tager hjem kl. 13:00, de var bare herhenne for at gøre rent, så der var klar til os " svarer Luna. " Er der noget galt Sarah? " spørger Luna og tager en hånd om på hendes ryg. " Øhh " Sarahs stemme ryster en smule.
" Du kan fortælle os alt det ved du " siger Luna.
" Øhh, det er bare........ jeg har bare...... set nogle ting jeg.. eh..... ikke skulle have set " Sarah stirrer ud i luften. " Er det noget du vil snakke om?? " spørger jeg. " Det ved jeg ikke? " svarer Sarah, hendes øjne ser meget tomme ud, som om at hun ikke har sovet i flere dage. " Jeg ved ikke om jeg kan..... få mig selv til at sige det" svarer hun. Jeg giver hende et kram.
" Okay....... I går der var jeg i byen sammen med Natascha, vi var på café Vivaldi og spise. Min mor var hjemme hos en af hendes barndoms veninder og spise...... jeg havde glemt min jakke hjemme hos mig, så vi cyklede hjem for at hente den. Jeg bad Natascha om at blive udenfor, fordi jeg rodede sindssygt meget på mit værelse og det gad jeg ikke rigtig have at hun skulle se. Men da jeg tog i hoveddørens håndtag var døren låst så jeg troede ikke at min far var hjemme, istedet tog jeg ekstra nøglen som lå under potte planten, og låste døren op....... ligeså snart jeg kom ind i entréen, kunne jeg høre nogen lyde, jeg gik ind i stuen og der sad min far og en anden dame og kyssede. Damen havde jeg aldrig set før. Min far fik øje på mig, og skyndte sig at komme med en forklaring, men jeg løb ud og smækkede døren, og sagde til Natascha at min mor havde taget min jakke på hjem til en af hendes veninder, og min mor ved ikke hvad der er sket " Sarah græd imens hun fortalte det. " Årghh Sarah, kom her " sagde Luna og knugede Sarah ind til hende. Man kunne høre Sarah hulke ind i Lunas skulder. Jeg sad helt stille, jeg kunne slet ikke forholde mig til situationen, det var lige før jeg selv var ved at græde, hvordan kunne hendes far finde på sådan noget. Jeg havde kendt ham i over 14 år, han var altid så sød og rar. " Jeg kan godt forstå du er ked af det, men skal vi ikke prøve at få det bedste ud af ferien? " spørger jeg og giver Sarah et kram.
" Jo, jeg gider heller ikke at tænke mere på det " svarer Sarah og tørrer sine øjne. Lunas mor kommer ind ad døren. " Vi kører nu, god ferie " siger hun. " Hov, er du okay Sarah? " spørger hun da hun får øje på Sarahs røde øjne. " Ja, jeg slog bare mit knæ lige ind i sengekanten men det er okay " lyver Sarah. " Nå okay, men så god bedring med knæet " svarer Lunas mor. " Jo tak " svarer Sarah. Lunas mor lukker døren.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 09, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sommeren i helvede Where stories live. Discover now