7 Jun 2017, 1:06 AM
Alin: Positive kanser buah pinggang. Ada 3 cara treatment utk kanser ; kemo , radio and operate. Kemo and radio utk stage atas. So as i still in primary stage, the only way is an operation. Tapi, pakar bedah kata, aku takleh dibedah lagi sbb wound yg bahagian dalam still tak elok betul lagi. So, aku tgh tunggu je apa step seterusnya yg doktor bedah nak buat. Either nak operate or nak monitor dulu kanser tu buat sementara waktu or mcm mana.
Luruh hati ni bila dengar khabar ni. Mana taknya, sebelum ni mungkin suspect jer. Boleh ah bawak bertabah lagi. Tapi, bila doc sendiri yang sahkan positif, aku terkedu. Yes, aku takut kehilangan sorang lagi member aku.
Me: Innalillah
Me: Weyh
Me: Seriuosly
Me: Aku menggeletar skang ni
Amalina Amirsha: Haha leklaa
Amalina Amirsha: Sokay aku kan kuat 💪🏻 haha
Amalina Amirsha: In sha Allah boleh sembuh jangan risau
Me: Insya-Allah
Me: Aku doakan ko cpt sembuh
Me: Aku x nk hilang sorang lgi member aku, and aku x nk hilang lgi
Me: Trauma beb
Amalina Amirsha: In sha Allah
Amalina Amirsha: Im gonna be fine
Me: Ok
Me: Sembuh cpt kayhDoa sahaja yang mampu aku lakukan ketika itu. Sebab aku tak mampu nak buat pape. Sebab aku bukan tuhan. Plus, doa adalah senjata orang mukmin. Berita ni dah tesebar dengan luas dalam batch aku. Cikgu-cikgu pon dah tau rasanya (kot).
Tapi, yang aku kagum tentang Alin ni. Dia masih mampu tersenyum even dia diuji dengan ujian yang bagi aku, berat. "Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul". Itulah hakikatnya. Dia cuba sembunyikan penderitaan yabg dia lalui. Aku tau. Sebab dia dah buat. Dia buat time mula-mula dia masuk HTAJ, Sabak Bernam.
Tapi, kali ni, even macam mana pon dia sembunyikan. Kitaorang dah tau. Lebih kurang, satu sekolahlah dah tau. Mostly, cikgu2 SPM. Ketidak hadiran dia ke sekolah yang buatkan cikgu2 tau pasal dia. And, untuk masa terdekat ni, dia tak ke sekolah. Dia duduk "rumah" kedua dia. Hospital Selayang. Doakan dia sembuh cepat. Sebab....
Alin akan dibedah
YOU ARE READING
Sis Qowiy [COMPLETED]
Non-FictionMengisahkan tentang seorang perempuan, Fildati Amalina, yang masih bersekolah, tetapi ditimpa ujian dengan penyakit teruk. Tetapi, dia tetap kuat. Kerana dia tahu, kawan-kawan dia, dan tuhan bersama dengan dia. " Dont worry alin memang qawiyy 💪🏻...