Kocham cię, czyli trochę o romansach

61 7 1
                                    

Krótko, a może troszeczke dłużej dzisiaj o kategorii (Którą wszyscy znają) czyli romans.
To zaczynajmy.

Po pierwsze, ja nie za bardzo przepadam za tym gatunkiem na wattpadzie. A czemu?
Bo wszystko się powtarza.
Mało kto umie wymyślić coś innego.
Powstały już nawet schematy do tego, jak pisać romans, przykładowe imienia bohaterów, sytuacje które się tam zdażają itp.
Może napiszmy taki schemacik co do tego:

1. Bohaterowie się znają (akcja przeważnie dzieje się w szkole).
2. Najczęściej za sobą nie przepadają, bo co to byłaby za miłość, gdyby od początku się lubili.
3. Chłopak jest bad bojem, a dziewczyna albo zagubiona, albo taka z pazurem.
4. Ich historia, mimo że się nienawidzili, zbacza na tory miłości.
5. Trzeba zaznaczyć, że zawsze musi się coś stać (nieszczęśliwy wypadek, otarcie się o śmierć czy atak ex bed boja), przez co będzie płacz i lament, a później będą razem na zawsze.
6. Należy też pamiętać, że nasza główna bohaterka:
a) nie ma rodziców
b) rodziców nigdy nie ma w domu
c) nie ma jednego z rodziców, a drugi ciągle siedzi w pracy
7. Często poruszany jest też fakt, że bohaterka nie pochodzi z bogatej rodziny, ale zawsze ma na wszystko pieniądze (przecież musi mieć nowe vansy).
8. Główny bohater pochodzi z bogatej rodziny, a jego dom ma wielkość co najmniej dwóch domów jednorodzinnych na moim osiedlu.
9. Przynajmniej jedno z nich jeździ na "motorze" (a myślałam, że jak już, to jeździ się na motocyklu).
10. Osoby te też są niepełnoletnie (najczęściej) a mają prawa jazdy i jeżdżą samochodami i motocyklami.
11. Zawsze jest jakaś zdrada lub coś, co przerywa ich związek na jakiś czas.

Może teraz czas, na zbiór imion do romansu:
Hope, Sky, Alex, Justin, Alice, Mia, Olivia, Paul, John, Emily, Max, Emma, Matthew, Josh, Kate, Luke i rzadko kiedy można spotkać imiona polskie.

Oczywiście też, nie można zapomnieć o opisie, który jest albo skopiowanym prologiem, albo wycinkiem kłótni z tekstu.

Albo postacie, pokoje itp.
Po co coś opisać i zostawić to dla wyobraźni czytelnika? Po co dać mu wolną wolę i zostawić to sile wyobraźni, jak można walnąć zdjęcie i nie męczyć się z opisem.

Często bohaterowie mają wolną wole i rodzice (Jak już są w opowiadaniu) na wszystko im pozwalają.

Trochę chaotycznie wyszło, ale chyba jak na pierwszy raz może być. Zgadzasz się ze mną?
Mhm... Tak.
Czyli to byłoby na tyle dzisiaj, miłego, chociaż jak kto woli może być złego dnia.

~Blacki
~Żyleta

Oczywiście nie wszystkie opowiadania z tej kategorii są takie, czasami można spotkać wyjątki.

Prosto Z Mostu o WattpadzieWhere stories live. Discover now