pt 7

16 1 0
                                    

2 Bulan kemudian....

Hari ini adalah hari cuti bagi pekerja. Eunji sedang menonton Tv manakala Mingyu sedang menonton Mv seventeen di komputer Eunji

Manakala Somi berada di biliknya sedang menahan sakit kepala yaang teramat.

Sebenarnya Eunji tidak tahu apa penyakit yang Somi hadapi sekarang nih.. Yang dia tahu ,Somi sekarang kurang makan ,Muka pucat ,muntah-muntah...

Dan Somi sudah di berhentikan kerja. Bukan kerana dipecat oleh Jungkook ,tapi Eunji yang menyuruhnya berehat di rumah.

"Eunji ! Sini jap !" Jerit Somi dari atas.

Eunji meletakkan Sneaknya diatas meja lalu mematikan Tv.

Dia menaiki anak tangga dan menuju kearah Somi. Pintu dipulas.

(Kalau nak lagi sedih ,korang bukak lah lagu awake jin ataupun lagu yang korang rasa sedih)

Eunji terkejut kerana melihat darah memenuhi ruang bilik Somi

"Somi !"Eunji mendapatkan Somi yang terlentang di atas lantai .

Dia meletakkan kepala Somi di kakinya.

"E-eunji... hek... Aku... S-sayang...Hek kau......Hek...Nanti... bila aku dah tak de.... Hek... Kau jaga diri ea ? Hek... " Eunji menangis dengan sesaknya.

"Somi ! Jangan tinggalkan aku ! Aku dah tak de kawan yang terbaik kalau kau pergi !" Eunji mengusap pipi Somi yang berlumuran darah

"Somi....Hiks... aku sayang kau... Kenapa kau banyak berahsia dengan aku" Eunji berkata dengan nada yang slow

"M-maafkan aku... Aku... Sayang kau...jugak.." Somi bernafas buat kali terakhirnya .Tanganya yang memegang pipi Eunji terjatuh.

"SOMI !! HAJIMA !!!" Eunji meraung sekuat hati. Temanya baru sahaja pergi...

"Meow" Mingyu berjalan kearah Eunji

"Mingyu... Mama dah tak de... Nanti tinggal kita berdua jerr kat dalam rumah ni..." Eunji menangis dengan esaknya. Padanlah Somi banyak meluangkan masanya dengan Eunji sejak kebelakangan ni.

Keesokkan harinya..

Majlis pengebumian Somi sudah berakhir. Eunji balik ke rumahnya.

Setelah tiba di rumah, Eunji melangkah menaiki anak tangga untuk ke biliknya. Ye lah sudah penat kerana seharian menangis.

Dalam perjalanan ke biliknya ,dia ternampak pintu bilik Somi tidak tertutup rapat. Tiba-tiba hatinya terasa ingin memasuki bilik tersebut.

Dia menolak pintu bilik itu.

Bilik ini sudah tidak berpenghuni.

Tiba-tiba dia teringatkan memori dia bersama Somi .

"yay ! Akhirnya dapat jugak beli rumah !" Jerit Somi keriangan sambil melompat di atas katil

"Ehh !! Nak join lompat jugak !!" Eunji memanjat diatas katil lalu melompat bersama Somi.

"Hahaha "

Tiba-tiba kepala Eunji terhantuk di dinding

"Adoiii" Eunji berhenti dari lompat lalu menggosok kepalanya

"Haha ! Tu lah padan ! " Somi menggelakkan Eunji

Tiba-tiba..

"Buk !"

"Adoii"

Ambik kau.. macam nangka busuk Somi jatuh dari katil

"Haha ! Tu lah ! Gelakkan orang lagi ! kan dah kene !! Hahahaha!!"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 27, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[COMPLETED]  Friend or love ? Where stories live. Discover now