Baslarken

3 0 0
                                    


Cocuklugumdan beri kariyer sahibi, ozgun, olgun, basarili, neseli, karizmatik bir is kadini olmayi hayal etmistim hep. Aklim erdiginden beri de bu heves ateslendi ve istediklerimi elde etmenin yolunu aradim. Ne olacakti yani bulsam da? 15 yasindaki bir kiz cocugu, kucuk bir sehirde, bu istediklerine ulasabilir miydi? Sabretmesini ogrendim... 'Eger ben bu hedefimi bu yasta (simdiden) yapamayacaksam, o karizmatik is kadininin 15 yasindaki gencligini yasadigi gibi yasarim', dedim kendi kendime. Peki bu karizmatik, milyonlarin yerinde olmak istegini is kadini 15 yasinda Giresun gibi kucuk bir sehirde liseyi okumak zorunda olsa, ne yapardi?

Yapabilecegi tabiki cok sey yoktu simdiden, 'elinden gelenin en iyisini yapmak' haricinde. Oncelikle derslerini iyi notlarla gecmeli, arkadaslariyla iyi takim calismalari yapmaliydi. Farkli olmaliydi! Gelecegine kendini hazirlamaliydi. Uluslararasi calisacakti, Ingilizcesi harika olmaliydi.o da oyle yapti zaten. Ingilizce dergiler cikararak gundemi takip etti,dilini gelistirdi, hem de ogretmeninin gozdesi oldu. Onu bir goren daha unutmamaliydi! Oturmasi kalkmasindaki kibarligindan, yasindan cok daha buyuk olgunlugundan, gozlerinin icindeki 'ben geliyorum' isigindan, dusunceli konusmalarindan, her yasla kurabildigi muhabbetinden ve isminin insanlara veridigi hatirlanabilirlikten.

Karsisina cikan zorluklara o, gelecegin karizmatik is kadini edasiyla karsilik vermeliydi. Sonucu biliyordu evelallah. Lise son'un veda videosuna konusurken, arkadaslarinin alayci, hocalarinin uzgun bakislari arasinda, kendine ozgu cesaretini toplayip kelimesi kelimesine soyle demisti:

'Bundan sonraki egitimimi ic mimarlik ya da bilgisayar muhendisligi alaninda devam ettirmek istiyorum.'

Bu konusmanin sonrasinda kendisine soylenen, 'cok zor, imkansiz' gibi olumsuz laflara :

'Bu benim hedefim ve hayalim. OSS engeli ancak kararsizlarin takildigi engeldir. Benim hedefimi engelleyemez.' cevabini verdi. Mutevaziydi.

Calismalarinin karsiligini birgun gelip alacagini biliyordu Allah'in izniyle. Allah'a guvendi, tevekkul etti. Planladigi bazi seylerin farkli rota almasina uzulmedi. Vardir bunda da bir hayir dedi.O Allah'a emanetti.

Bir gun bir Sali sabahi , dunyanin obur ucunda uyandiginda, 10 yil onceki 15 yasindaki kizi hatirladi tebessumle ve onun azminin verdigi sonuclari. Allah'a milyonlarca kez sukretti.

Aynanin karsisina gecti; ayni boy, ayni kilo, ayni yuz, ayni goz 15 yasindaki kizla. Tek fark, 10 yil once hayalini kurdugu caliskan, basarili, neseli, olgun, ozgun, karizmatik is kadini bugun aynanin karsisinda ona gulumsuyordu.

Ya oldugun gibi gorun, ya da gorundugun gibi ol !Where stories live. Discover now