🌷MissYouSoMuch🌷

212 36 0
                                    

🔗1🔗

Song Ji Hyo yang baru balik ke rumah pada pukul 2:00 pagi itu terhuyung-hayang. Keadaan gelap-gelita, semuanya sudah masuk tidur waktu ini. Kembali kepada ji hyo semula, penampilan dirinya sekarang ini, berambut serabai, pakaian yang seksi, kasut tumit tinggi dilempar sana-sini, dengan handbag di tangan.

Mata pula, hanya kuyu. Kadang-kadang dia ketawa, kadang-kadang bercakap pasal benda bukan-bukan. Mulutnya pula, menghasilkan bau air mabuk ketika bercakap.

Tap! Tap! Tap!

Kedengaran tapak kaki berhenti di sudut dinding. Di dalam gelap, lelaki itu menggeleng kepala melihat ji hyo yang kini duduk di tangga. Seperti orang yang tidak terurus.

Tik!

Semua yang gelap, kini cerah di ruang tamu. Wajah ji hyo dipandang dengan kasihan dengan nasib remaja itu. Dia turut menyertai duduk di sebelah ji hyo.

"Hyo tahu tak, hyo menyusahkan mama dan papa? Cubalah hyo berubah. Jadi yang lebih baik. Tak payah lah, nak jadi macam ni bagai. Tak penting pun."

Lelaki itu cuba untuk mengubah diri ji hyo. Tapi, apa kan daya, semua kata-katanya diendahkan.

"Ubah? Eheheh~ tak perlu lah~ hyo bahagialah hidup macam ni. Just enjoy life and happy life lah bro~ yeah bebeh!"

"But, bukan cara macam hyo buat. Mabuk, club malam, semua tu, tak perlu."

Ji hyo tersenyum memandang wajah lelaki itu.

"Hyo nak naik atas. Malas layan."

Ji hyo dengan terhuyung-hayang pergi naik ke atas tangga. Lelaki itu hanya menggeleng dengan sikap ji hyo.

"Kalau bukan adik, dah lama aku ajar."

Lelaki itu kembali menutup lampu ruang tamu, lalu pergi ke biliknya.

🎶skip🎶

Di pagi burung berkicauan di hari minggu, semua manusia yang merehatkan diri dari semalam mula bangun. Mereka bangun dengan wajah berseri, senyum, bahagia.

Begitu juga gadis bernama ji hyo ini. Di dalam bilik air, siap menyanyi lagi. Bila keluar, guna bathrobe, sambil keringkan rambut, menyanyi lagi.

Semuanya, bermula dari menyanyi. Apa yang lagu yang dia nyanyi, lagu butterfly, dari kumpulan BTS.

Like a butterfly~

Tingkap bilik dibuka dengan bangga. Melihat alam kehijauan di hadapan mata, sudah cukup indah.

Dengan rama-rama yang terbang melimpasi tingkap biliknya. Dia tersenyum memandang rama-rama itu.

Rama-rama itu cantik. Warna dia hitam campur biru. Besar, comel. Rasa nak pegang pun ada. Tapi, tak boleh, sebab, rapuh. Kalau dipegang nanti, takut dia hancur, lebih baik tak payah pegang, biar dia terbang bebas.

Like a butterfly~

Tok! Tok! Tok!

Tiba-tiba, pintu bilik ji hyo diketuk.

Kreak~

"Omma? Wae?"

Wajah puan song diingin memandang anaknya. Ji hyo hanya tersenyum biasa. Dia memang sudah biasa begini dengan ommanya.

"Appa panggil. Bawah. Ruang tamu. Pakai cantik-cantik sikit. Ada tetamu datang."

Ji hyo berkerut dahi. Tetamu?

"Nae. Nanti hyo pergi bawah."

Ji hyo menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Urm."

🌷Miss You So Much🌷Where stories live. Discover now