Lizzy
Ik heb echt nieuwe kleren nodig, deze kleren zijn oud en stinken. Even kijken.... Welke winkel wordt het deze keer? De vorige keer was het New Look, dus ik denk dat het nu Hollister wordt. Het was niet ver lopen naar Hollister dus ik deed rustig aan.
Toen ik daar bijna was zag ik de zon ondergaan, ik liep de winkel binnen en zocht voor wat simpele shirts. Ik pakte vier verschillende shirts in mijn maat en liep naar de paskamer, trok mijn trui uit, deed twee shirts aan en trok mijn trui erover.
Voordat ik uit de paskamer ging, keek ik eerst of mijn trui wel goed zat en niet die andere shirts eronderuit staken. Zo onopvallend mogelijk liep ik het hokje uit en legde de andere shirts weg. Sommige mensen keken me vreemd aan, waarschijnlijk omdat ik een trui aan had terwijl het midzomer was.
Ik liep voorzichtig naar buiten zonder op te vallen. Je zal nu vast denken: Waarom stal je nou twee shirts?
Nou, ik heb geen geld om kleren te kopen, laat staan een huis.
Mijn ouders die hebben mij op straat gezet toen ik jong was. Ik had wel kleren nodig dus ging ik ze gewoon stelen. Een keer zag een man dat ik stal en moest ik voor één nacht bij het politiebureau blijven.
Ik liep door een steegje heen todat ik tegen een muur werd geduwd. "Hmmm jou bloed ruikt lekker" hoorde ik, ik zag een beetje wazig omdat mijn hoofd hard tegen de muur aankwam. Ik knipperde een paar keer goed en zag dat die persoon voor mij knal rode ogen had. "W-wie ben jij?" zei ik.
"Mijn naam is Jurre. Ik heb een paar regels voordat ik je bijt." antwoordde die jongen. "Bijt?!" zei ik een beetje hard. "Houd je mond! Dat is een van mijn regels. Niet schreeuwen, geen geschop. Zo lang je niet beweegt komt alles goed." zei Jurre streng. Hij boog naar mijn nek, maar voordat hij me kon bijten schopte ik hem op een plek waar de zon niet schijnt. Jurre liet me los en greep naar zijn kruis, ik nam deze tijd om te rennen. Ik was er bijna todat ik op de grond terecht kwam, ik voelde iets warms over mijn voorhoofd glijden.
Bloed.
"Nou, dat was niet erg slim van je." Jurre zei terwijl hij me omdraaide. Voordat ik iets kon doen beet hij me in mijn nek. Ik schreeuwde omdat het zo'n pijn deed. Ik voelde mijn hoofd licht worden en mijn ogen rolde in mijn achterhoofd.
Toen ik weer wakker werd hoorde ik een bij zoemen tien meter verder op. Ik deed mijn ogen open en zag allemaal bomen en planten. Na een tijdje om me heen te zitten kijken hoorde ik iets ritselen.
Ik keek in de richting waar het vandaan kwam en zag 30 meter verder een hert grazen.
Het was alsof ik opeens mijn lichaam niet meer kon besturen.
Rustig liep ik er naartoe en op het laatste moment sprong ik op het hert. Mijn hoektanden werden scherp en ik stak ze in het dier. Ik zoog al het bloed uit het lichaam van het hert.
Al het bloed was eruit en ik stopte, ik schoof naar achteren en schrok. Dit was ik niet. Hoe komt dit?
Wacht.
Die Jurre beet mij. Waarom? Ik zie alleen in films dat er een mens in iemands nek bijt zoals Twilight, maar dat mens is geen mens maar een vampier in die film. En Jurre beet mij.
Toen drong het tot me door.
Jurre heeft van mij een vampier gemaakt.
Jurre hiernaast------------->