part 1

22 1 0
                                    

     Kecil besar kecil besar saja mata Farisya Amanda melihat sceretary kepada buah hatinya iaitu Tan Sri Hisyam.
     "Apa maksud you dengan Tan Sri tiada di ofis.Semalam I dah bagitau you kan yang I nak lunch dengan Tan Sri."
     "Sorry cik Farisya tadi saya dah bagitau Tan Sri tapi dia nak keluar juga"balas Sofia acuh tidak acuh.
     "Tan Sri pergi mana?"balas Farisya. Geram dia melihat sceretary itu jawab acuh tidak acuh sahaja.
     "Tan Sri keluar dengan Puan Sri celebrate anniversary mereka."
     "What??Bukan ke Puan Sri dekat London sekarang?"
     "Saya sceretary Tan Sri time kerja saja bukan hal peribadi jadi manalah saya tau.Cik Farisya ada nak cakap apa2 lagi? Saya nak keluar lunch nie bukan nak layan cik saja".
     Farisya terus menghetak kakinya menggunakan kasut tumit tingginya.Dia terus keluar dari syarikat itu.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
     Weh Aqif baik kau datang restoran kau sekarang ada customer kau tengah gaduh.
     Tengah aku mencari parking untuk pergi ke restoran aku tiba2 aku menerima mesej daripada Farhan iaitu sahabat aku a.k.a salah seorang staff di restoran aku.
     Sampai sahaja di depan restoran aku, aku melihat dua perempuan sedang bergaduh manakala seorang lelaki sedang menenangkan mereka.
     Aqif terus pergi ke perempuan itu dan meleraikan pergaduhan mereka manakala Tan Sri menarik isterinya.
     "Hey you nie memang cari nahas tau I dah bagitau kan jangan kacau husband I.You kan ada lelaki keliling pinggang pergilah kat dorang.Lagipon I tau you just nakkan harta suami I jer kan."kata Puan Sri Atikah ayat terakhirnya itu diperlahankan khas untuk Farisya sahaja.
     "Puan Sri2,at least kalau I ada lelaki keliling pinggang pon I bukannya isteri orang pon.Daripada you laki ada kat rumah tapi sibuk layan jantan lain."kata Farisya sambil tersenyum sinis.
     "Apa you merepek nie"
     "Its thats true Athikah? Selama nie I bagi apa saja yang you nak nie balasan yang you bagi kat i?"balas Tan Sri Hisyam dengan nada kecewa.Tak payah nk kecewa sgt kalau ko buat benda yang sama-author eh tiba2 author menyibuk okay2 back to story.
     "Habistu you tu tak pikir perasaan I bila I dapat tau you curang belakang i?"
     "Enough ...

Hati yang dipetaruhkanWhere stories live. Discover now